Termin szkolenia gwarantowany

Warszawa, 26.02.2018 r., koszt udziału od 520 zł (w godz. 10:00-16:00)

Cel

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy dotyczącej najnowszej nowelizacji prawa prasowego z dnia 27.10.2017 r., która została podpisana przez Prezydenta RP w dniu 15.11.2017 r.  Nowelizacja ustawy obowiązuje od 17.12.2017 r.

Podczas szkolenia omówione zostaną wszelkie aspekty, jakie ustawa wprowadza m.in.: szczegółową regulację dotyczącą autoryzacji, czyli nowy art. 14a. Poruszona zostanie tematyka odmowy autoryzacji dosłownie cytowanej wypowiedzi, szczegółowo omówiona zostanie kwestia pomówień, znieważeń i naruszenia dóbr osobistych w Internecie. Trener odpowie na Państwa pytania i omówi kwestie, które sprawiają najwięcej problemów w codziennym stosowaniu prawa prasowego.

Metodyka
  • interaktywny wykład połączony z prezentacją multimedialną,
  • analiza przypadków (warsztaty case studies),
  • dyskusja moderowana,
  • gry symulacyjne,
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe.
Grupa docelowa

Do udziału w szkoleniu zapraszamy:

  • rzeczników prasowych administracji publicznej,
  • pracowników działów prasowych oraz działów promocji,
  • podmioty (osób, organów, instytucji), które są zobligowane do udzielania informacji publicznej,
  • wszystkie podmioty zainteresowane tematyką szkolenia.
Prowadzący
adw. Monika Brzozowska-Pasieka

adwokat, dziennikarz, politolog, doradca i trener. Ekspert z zakresu prawa własności przemysłowej, prawa reklamy, znawca problematyki z zakresu prawa prasowego, prawa mediów, prawa autorskiego, informacji publicznej i ochrony danych osobowych.

więcej
Pobierz informacje o szkoleniu
Pobierz informacje o szkoleniu
Kolejny termin szkolenia
26.03.2018 Prawo prasowe w świetle nowelizacji z dnia 27.10.2017 r. Warszawa adw. Monika Brzozowska-Pasieka Rekrutacja w toku
9:30-10:00 rejestracja uczestników, przerwa kawowa
10:00-11:30

Najnowsze zmiany – nowelizacja prawa prasowego.

Autoryzacja – najnowsze propozycje:

  • zakres autoryzacji,
  • czas na dokonanie autoryzacji,
  • konieczność autoryzacji – w jakich przypadkach?
  • odmowa dokonania autoryzacji – jakie uprawnienia będzie miał dziennikarz?
  • kiedy dziennikarz nie będzie musiał dokonywać autoryzacji?
  • zastrzeżenie terminu i zakresu publikacji – czy jest możliwe?

Sprostowanie – jak je napisać by zostało opublikowane?

Kiedy NIE piszemy sprostowania – oceny zawarte w materiale prasowym, informacje prawdziwe „Uczmy się na błędach…Ale cudzych” – przykłady wadliwych sprostowań:

  • alternatywna wersja wydarzeń – o co dokładnie chodzi,
  • adres do korespondencji,
  • podpis – własnoręczny, rzecznika, pełnomocnika, organu?
  • redaktor naczelny czy redaktor wydania lokalnego?
  • tytuł sprostowania – dlaczego to takie ważne?
  • miejsce podpisu i dlaczego nie wolno go ignorować – „garść” wyroków sądowych ku przestrodze.

Sprostowania „na pudelku”. Jak napisać sprostowanie, by zostało wydrukowane na portalu społecznościowym, plotkarskim, blogu czy forum internetowym?

Wymogi formalne sprostowania – o czym trzeba pamiętać i o czym nigdy się nie pamięta.

Brak opublikowania sprostowania – szybka ścieżka sądowa.

Czy warto iść do sądu – plusy rozwiązań sądowych.

11:30-11:40 przerwa kawowa
11:40-13:00

Inne formy „rozmowy” z prasą – polemika, list, odpowiedź.

Sprostowanie na własnych stronach internetowych – czy to jest wiadomość już sprostowana?

„Prawo do zapomnienia” – praktyka Google.

„Aresztowanie materiału prasowego” – tylko jak tego dokonać w praktyce?

Warsztaty z uczestnikami –  „Sprostowanie! Publikować czy nie – oto jest pytanie!” – gra symulacyjna, gdzie uczestnicy dzielą się na redaktorów naczelnych i wnioskodawców.

13:00-13:30 przerwa obiadowa
13:30-14:50

 Wirtualn@ prasa jak skutecznie bronić się w Internecie:

  • pomówienia, znieważanie i naruszenia dóbr osobistych w Internecie – jak reagować, jak się bronić, jak zabezpieczyć materiał dowodowy, jak i gdzie napisać e-sprostowanie w przypadku portali społecznościowych, plotkarskich czy forów internetowych?
  • odpowiedzialność za posty – czy użytkownicy są bezkarni?
  • Facebook i możliwość uzyskania danych osobowych – wyroki polskich sądów,
  • uzyskiwanie danych osobowych anonimowych internautów – gdzie i jak działać?
  • działalność blogerów, portale internetowe – kto i za co odpowiada?
  • najnowsze orzecznictwo – omówienie „procesów medialnych”, wyroki Europejskiego Trybunału Praw Człowieka. Prawdy i mity!
14:50-15:00 przerwa kawowa
15:00-16:00

Kontakty z mediami - gra symulacyjna.

Obowiązki dziennikarzy, czyli „Proszę, by jakiś pracownik stanął przed kamerą i nam to wytłumaczył” – czy dziennikarz może zmusić pracowników do wystąpień przed kamerą?

Naruszenie prawa przez dziennikarzy – jak się bronić skutecznie?

Prawa dziennikarza do informacji prasowej oraz do informacji publicznej, prawo do anonimatu, prawo do zachowania tajemnicy dziennikarskiej.

 „Chcę rozmawiać z Pani szefem”? – kto i kiedy ma obowiązek udzielania informacji prasie, czy dziennikarz może żądać rozmowy z włodarzem miasta, naczelnikiem, prezydentem, jeśli jest rzecznik prasowy w urzędzie.

Wizerunek osób powszechnie znanych – czy dyrektor wydziału lub naczelnik jest osobą powszechnie znaną i czy jego zdjęcia mogą być wykorzystywane w prasie?

Wizerunki robione podczas eventów, wydarzeń umieszczane na stronach WWW.

Wizerunki pracowników urzędu  – czy mogą być pokazywane w mediach.

Agenda jest orientacyjna i może ulec zmianie.
Czas omówienia poszczególnych punktów programu zależny jest od liczby osób biorących udział w szkoleniu.

Miejsce

Centrum Konferencyjne As Bud (budynek Central Tower)
Al. Jerozolimskie 81
02-001 Warszawa

Mapa
Koszt udziału dot. sektora publicznego
  • 520 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 19/02/2018)
  • 570 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 19/02/2018)
Koszt udziału dot. sektora prywatnego
  • 520 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 19/02/2018)
  • 570 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 19/02/2018)

Sprzedawca zwolniony przedmiotowo z podatku od towaru i usług [dostawca towarów lub świadczeń usługi zwolnione na podstawie art. 113 ust. 1 (albo ust. 9) ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.)]

Koszt udziału w szkoleniu obejmuje
  • materiał autorski związany ze szkoleniem,
  • długopis,
  • certyfikat udziału w szkoleniu,
  • przerwy kawowe pomiędzy zajęciami,
  • obiad.
Koszt udziału nie obejmuje
  • dojazdu do miejsca szkolenia,
  • noclegu,
  • parkingu.

Warto przeczytać!  Tylko 5 etapów dzieli Państwa od zgłoszenia swojego udziału w naszym szkoleniu:

  • 1 etap: wypełnienie formularza zgłoszenia,
  • 2 etap: sprawdzenie czy wszystkie dane zostały wprowadzone,
  • 3 etap: wysłanie zgłoszenia udziału,
  • 4 etap: przesłanie kopii zgłoszenia na adres e-mail osoby zgłaszającej/kontaktowej,
  • 5 etap: możliwość wydrukowania/archiwizowania zgłoszenia.

Informacje ogólne

Prawo prasowe w świetle nowelizacji z dnia 27.10.2017 r.

Warszawa, 26.02.2018

  • Administracja publiczna.
  • Korpus służby cywilnej.
  • Jednostki samorządu terytorialnego.
  • Wymiar sprawiedliwości.
  • Placówki naukowe.
  • Instytucje kultury.
  • Wojsko Polskie.
  • Jednostki oświatowe.
  • Jednostki budżetowe.
  • Stowarzyszenia i fundacje.
  • Służba zdrowia.
  • Zakłady budżetowe.
  • Firmy prywatne (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, spółki z o.o., spółki akcyjne, spółki komandytowe).
  • Spółki samorządowe.
  • Spółki Skarbu Państwa.
  • Osoby prywatne.

Dane do FV nabywcy

/

Czy nabywca ma być również odbiorcą?

Dane do FV odbiorcy

/

Dane osoby kontaktowej/zgłaszającej

Czy osoba zgłaszająca uczestniczy w szkoleniu?

Rozliczenie kosztów udziału

  • Koszt szkolenia: 570,00
  • Stawka VAT: Sprzedawca zwolniony przedmiotowo z podatku od towaru i usług [dostawca towarów lub świadczeń usługi zwolnione na podstawie art. 113 ust. 1 (albo ust. 9) ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.)]
  • Koszt szkolenia: 570,00
  • Ilość osób: 0
  • Całkowity koszt udziału w szkoleniu: 0

Uwagi