22.05.2024

Środa

Online
od 649 PLN
Cel

Podczas szkolenia omówione zostaną wszelkie praktyczne aspekty dotyczące działalności prasowej. Kładziemy nacisk na praktykę, stąd omawiane będą autentyczne sprawy (w tym sprawy sądowe) związane z prawem prasowym. Poruszone zostaną kwestie dotyczące skutecznego dochodzenia publikacji sprostowania, naruszeniem dóbr osobistych w prasie (zarówno dobrego imienia urzędu, jak i urzędników) a także przedstawiona zostanie kwestia dotycząca autoryzacji czy udzielania informacji w trybie prawa prasowego. Szczególny nacisk zostanie położony na kwestie artykułów/postów publikowanych w Internecie i możliwości obrony przed nieścisłymi, nieprawdziwymi informacjami prezentowanymi w sieci. Trener odpowie na pytania uczestników i omówi kwestie, które sprawiają najwięcej problemów w codziennym stosowaniu prawa prasowego.

string(6) "online"
Czas trwania
od 9:00 do 14:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia

Online

Metodyka
  • case studies
  • ćwiczenia indywidualne
  • dyskusja
  • inscenizacje realnych sytuacji zawodowych
  • warsztat
  • wykład
Grupa docelowa

Do udziału w szkoleniu zapraszamy rzeczników prasowych, pracowników działów prasowych oraz działów promocji, podmioty (osoby, organy, instytucje), które są zobligowane do udzielania informacji publicznej, wszystkie podmioty zainteresowane tematyką szkolenia.

Prowadzący
dr Monika Brzozowska-Pasieka

Doktor nauk prawnych, adwokat, wykładowca akademicki, trener i autorka publikacji. Od 2004 r. prowadzi szkolenia m.in.: z prawa prasowego, prawa autorskiego, informacji publicznej oraz ochrony danych osobowych. Certyfikowany trener programu HELP Rady Europy (program przeznaczony dla prawników – sędziów, prokuratorów, adwokatów i radców prawnych), w którym prowadzi szkolenia on-line z tematyki danych osobowych. Wykładowca w Krajowej Szkole Sędziów i Prokuratorów oraz Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie.

więcej
Pobierz informacje o szkoleniu
Pobierz informacje o szkoleniu

Program

Dzień 1

22.05.2024 (Środa)

Wirtualn@ prasa jak skutecznie bronić się w Internecie:

    • pomówienia, znieważanie i naruszenia dóbr osobistych w Internecie – jak reagować, jak się bronić, jak zabezpieczyć materiał dowodowy, jak i gdzie napisać e-sprostowanie w przypadku portali społecznościowych, plotkarskich czy forów internetowych?
    • terminy sprostowań i reakcji na materiał prasowy,
    • Facebook i możliwość uzyskania danych osobowych – wyroki polskich sądów,
    • uzyskiwanie danych osobowych anonimowych internautów – gdzie i jak działać?
    • działalność blogerów, portale internetowe – kto i za co odpowiada?
    • najnowsze orzecznictwo – omówienie „procesów medialnych” , wyroki Europejskiego Trybunału Praw Człowieka; prawdy i mity!

Autoryzacja – według ostatniej nowelizacji:

    • zakres autoryzacji,
    • czas na dokonanie autoryzacji,
    • konieczność autoryzacji – w jakich przypadkach?
    • odmowa dokonania autoryzacji – jakie uprawnienia będzie miał dziennikarz?
    • kiedy dziennikarz nie będzie musiał dokonywać autoryzacji?
    • zastrzeżenie terminu i zakresu publikacji – czy jest możliwe?

Sprostowanie internetowe – jak je napisać by zostało opublikowane?

Kiedy NIE piszemy sprostowania – oceny zawarte w materiale prasowym, informacje prawdziwe „Uczmy się na błędach…Ale cudzych” – przykłady wadliwych sprostowań:

    • alternatywna wersja wydarzeń – o co dokładnie chodzi,
    • adres do korespondencji,
    • podpis – własnoręczny, rzecznika, pełnomocnika, organu?
    • redaktor naczelny czy redaktor wydania lokalnego?
    • tytuł sprostowania – dlaczego to takie ważne?
    • miejsce podpisu i dlaczego nie wolno go ignorować – „garść” wyroków sądowych ku przestrodze.

Sprostowania „na pudelku”. Jak napisać sprostowanie, by zostało wydrukowane na portalu społecznościowym, plotkarskim, blogu czy forum internetowym?

Wymogi formalne sprostowania – o czym trzeba pamiętać i o czym nigdy się nie pamięta.

Brak opublikowania sprostowania – szybka ścieżka sądowa.

Inne formy reakcji na materiał prasowy – polemika, list, odpowiedź.

„Aresztowanie materiału prasowego” – tylko jak tego dokonać w praktyce?

Sesja pytań i odpowiedzi.

Lokalizacja

Lokalizacja

Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach.

Koszt

Koszt udziału w szkoleniu online:
  • 649 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 17-05-2024)
  • 749 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 17-05-2024)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT

Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
  • certyfikat (wer. elektroniczna)
  • materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
Wypełnij
formularz
Sprawdź
wszystkie dane
Wyślij
zgłoszenie
Dostaniesz mejla potwierdzającego
Możesz wydrukować potwierdzenie

Informacje ogólne

Prawo prasowe 2.0, czyli jak się nie dać zjeść wirtu@lnej prasie (i nie tylko)

Online, 22.05.2024

  • Administracja publiczna.
  • Korpus służby cywilnej.
  • Jednostki samorządu terytorialnego.
  • Wymiar sprawiedliwości.
  • Placówki naukowe.
  • Instytucje kultury.
  • Wojsko Polskie.
  • Jednostki oświatowe.
  • Jednostki budżetowe.
  • Stowarzyszenia i fundacje.
  • Służba zdrowia.
  • Zakłady budżetowe.
  • Firmy prywatne (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, spółki z o.o., spółki akcyjne, spółki komandytowe).
  • Spółki samorządowe.
  • Spółki Skarbu Państwa.
  • Osoby prywatne.

NABYWCA I DANE DO FAKTURY

/

Czy dane nabywcy są takie same jak odbiorcy?

ODBIORCA I DANE DO FAKTURY

/

Dane osoby kontaktowej/zgłaszającej

Czy osoba zgłaszająca uczestniczy w szkoleniu?

Rozliczenie kosztów udziału

  • Liczba osób: 0
  • Koszt udziału w szkoleniu wszystkich zgłoszonych osób:
  • Stawka VAT: Sprzedawca zwolniony przedmiotowo z podatku od towaru i usług [dostawca towarów lub świadczeń usługi zwolniony na podstawie art. 113 ust. 1 (albo ust. 9) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, 2491, z 2018 r. poz. 62, 86. z późn. zm.)]
  • Całkowity koszt udziału w szkoleniu: 0
  • Faktura: Elektroniczna (wysłana w dniu szkolenia na podany adres)

Uwagi