

Czwartek


Cel
Celem szkolenia jest uaktualnienie i wzbogacenie wiedzy z zakresu aspektów finansowo-księgowych projektów UE 2014-2020.
Na szkoleniu uczestnicy otrzymają praktyczne wskazówki jak prowadzić wyodrębnioną księgowość projektu, kto i jak powinien opisywać dokumenty księgowe, jak ewidencjonować środki trwałe powstałe/ulepszone w projekcie, co robić w przypadku zwrotów, pomyłek, jak powinna być prowadzona współpraca na linii księgowość – finanse projektu, jak zachować trwałość projektu, jak przygotować projekt do kontroli od strony finansowej, jak rozliczyć korygować wydatki, jak bronić kwalifikowalności wydatków, jak postępować z VAT w projektach, co z finansami projektu w czasie pandemii.
Czas trwania
Metodyka
- dyskusja
- omówienie studium przypadków
- prezentacja
- wykład
Grupa docelowa
Szkolenie przeznaczone jest dla beneficjentów oraz pracowników IP/IZ – pracowników zespołów projektowych oraz pionów finansowo-księgowych beneficjentów projektów współfinansowanych ze środków UE na lata 2014-2020, kontrolerów i opiekunów projektów, pracowników punktów informacyjnych o funduszach, głównie RPO WP.
Prowadzący
ekonomista, doradca, konsultant, coach, trener od blisko 20 lat. Przeszkoliła dziesiątki tysięcy osób m.in. w ramach programu dla samorządów w całym kraju ze środków Banku Światowego.
więcejDzień 1
26.11.2020 (Czwartek)
Wyodrębniona księgowość w prawie unijnym.
Konsekwencje braku wyodrębnienia księgowego wydatków projektowych.
Specyfika księgowania wydatków projektowych w samorządach.
Przykłady prawidłowych zapisów w Polityce rachunkowości.
Uspójnienie Instrukcji obiegu i kontroli dokumentacji księgowej z wymogami projektu, wytycznymi i instrukcjami IP/IZ.
Wydatki poniesione przed podpisaniem umowy o dofinansowanie (lub decyzji) a ich księgowanie i rozliczanie w SL2014.
Warunki przeksięgowań.
Przebieg kontroli księgowej dokumentacji.
Najczęściej popełniane błędy w księgowości projektowej.
Wydatki niekwalifikowane jak i kiedy skorygować księgowo.
Faktury korygujące we wnioskach o płatność.
Zwroty i korekty we wniosku o płatność w SL2014.
Prawidłowe dokumentowanie wydatków projektowych:
-
- opisy,
- kto kiedy ich dokonuje.
Karta rozliczenia wydatków we wniosku o płatność w SL2014.
Wymogi archiwizacji dokumentacji projektowej a przepisy dotyczące instrukcji kancelaryjnej i archiwizacji w jednostkach sektora finansów publicznych.
Jak postępować z budżetem projektu w okresie pandemii:
-
- jakie zmiany są kwalifikowalne,
- częściowe zawieszenie Wytycznych.
Prawidłowe rozliczanie umów-zlecenia oraz dokumentacja z tym związana:
-
- omówienie na przykładach.
Kwalifikowanie, rozliczanie i księgowanie wynagrodzeń w projektach.
Kary umowne w projektach i ich ujmowanie księgowe oraz finansowe:
-
- różne przypadki.
VAT w projektach
Jak księgować VAT niekwalifikowalny lub częściowo niekwalifikowalny.
Zamykanie finansowe i księgowe projektu.
Kontrole w okresie trwałości, w tym kontrole VAT.
Zwroty w okresie trwałości.
Najważniejsze zapisy wytycznych w zakresie nieprawidłowości.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Program szkolenia jest orientacyjny i może ulec zmianie.
Czas omówienia poszczególnych punktów programu zależny jest od liczby osób biorących udział w szkoleniu.
Lokalizacja
Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach.
Koszt udziału w szkoleniu online:
- 399 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 23-11-2020)
- 499 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 23-11-2020)
Wykonawca nie jest płatnikiem VAT
formularz

wszystkie dane

zgłoszenie


