Termin szkolenia gwarantowany
03.12.2021

Piątek

Łódź/Online
od 529 PLN
Cel

Szkolenie ma na celu zaznajomienie uczestników z podstawowymi zasadami związanymi z prawidłowym sporządzeniem rocznego sprawozdania finansowego. Omówione zostaną niezbędne czynności związane z zakończeniem roku budżetowego, inwentaryzacja roczna – jej cel i rola w związku z zamknięciem roku. W praktyczny sposób zostaną także omówione zasady prezentowania danych w poszczególnych pozycjach Bilansu Zamknięcia oraz w załącznikach.

string(6) "hybrid"
Czas trwania
od 9:00 do 14:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia

Hybrydowe

Szkolenie prowadzone jednocześnie stacjonarnie w sali szkoleniowej oraz w czasie rzeczywistym (na żywo) za pomocą platformy online. Uczestnik może wybrać w jakiej formie szkolenia chce uczestniczyć.

Metodyka
  • dyskusja
  • omówienie studium przypadków
  • prezentacja
  • wykład
Grupa docelowa

Szkolenie skierowane jest do pracowników działów księgowości w jednostkach sektora finansów publicznych.

Prowadzący
Danuta Kaźmierczak

Specjalistka z zakresu rachunkowości budżetowej. Doświadczona praktyczka z długoletnim stażem pracy jako główna księgowa w jednostce budżetowej oraz autorka licznych publikacji z zakresu finansów publicznych.

więcej
Pobierz informacje o szkoleniu
Pobierz informacje o szkoleniu

Program

Dzień 1

03.12.2021 (Piątek)

Niezbędne czynności związane z prawidłowym zakończeniem roku budżetowego.

Zaksięgowanie wszystkich zdarzeń gospodarczych, jakie miały miejsce w danym roku z uwzględnieniem:

    • ewentualnych korekt błędów z lat poprzednich oraz
    • zasady uwzględnienia zdarzeń dotyczących zamykanego roku po sporządzeniu i zatwierdzeniu Z.

Koszty i zobowiązania na przełomie roku budżetowego (sposób i zasady ich prawidłowej ewidencji)

Rozliczenie poniesionych wydatków na inwestycje (po uzgodnieniu z właściwą komórką merytoryczną w zakresie inwestycji) i dokonanie przeksięgowań zakończonych zadań inwestycyjnych na właściwe konta oraz ewentualne rozliczenie inwestycji zaniechanych.

Uzgodnienie z jednostką nadrzędną kwot zrealizowanych dochodów i niezrealizowanych wydatków oraz przekazanie kwot wynikających z rozliczenia do właściwego budżetu.

Naliczenie i ujęcie w księgach rachunkowych zobowiązań jednostki z tytułu dodatkowego wynagrodzenia rocznego wraz z pochodnymi od wynagrodzeń.

Dokonanie przeglądu kont analitycznych rozrachunków i kont podatników pod kątem:

    • występowania pozycji do wyjaśnienia,
    • niedopuszczenia do przeterminowania należności i zobowiązań,
    • ewentualnego umarzania należności zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Dokonanie przeglądu kont analitycznych rozrachunków pod kątem prawidłowego ustalenia dochodów z mienia (czynsze, dzierżawy, sprzedaż majątku itp.) lub z tytułu świadczonych usług itp.

Przeanalizowanie i ustalenie realności sald kont analitycznych w szczególności dotyczących:

    • zaliczek udzielonych pracownikom np. z tytułu kosztów podróży służbowych,
    • udzielonych pracownikom pożyczek mieszkaniowych,
    • niepodjętych wynagrodzeń przez pracowników,
    • rozliczeń z pracownikami z pozostałych tytułów,
    • rozliczeń z tytułu wpłaconych wadiów i wpłaconych zabezpieczeń i gwarancji,
    • rozliczeń z tytułu udzielonych i otrzymanych dotacji.

Naliczenie wymagalnych a niezapłaconych odsetek od należności oraz ewentualnych odsetek od zobowiązań.

Aktualizacja należności wątpliwych i spornych.

Weryfikacja poprawności ustalenia zaangażowania roku bieżącego oraz przeksięgowanie zaangażowania dotyczącego roku następnego lub kolejnych lat.

Inwentaryzacja roczna – cel i jej rola związana z zamknięciem roku:

    • funkcje i cele inwentaryzacji, inwentaryzacja jako element rachunkowości jednostki i jej szczególna rola przy prawidłowym zamknięciem roku i sporządzeniu B.Z. z załącznikami,
    • metody (rodzaje, sposoby) przeprowadzania inwentaryzacji wg uor,
    • zasady prawidłowego rozliczenia spisu z natury (kto i na jakim etapie odpowiada?),
    • inwentaryzacja drogą potwierdzenia sald,
    • inwentaryzacja w drodze weryfikacji aktywów i pasywów,
    • prawidłowe rozliczenie inwentaryzacji i ustalenie ewentualnych różnic:
      • opracowanie prawidłowej dokumentacji poinwentaryzacyjnej,
      • ujęcie różnic inwentaryzacyjnych w księgach jednostki,
    • zwrócenie uwagi na ważniejsze nieprawidłowości wykazywane przez służby kontrolne mające wpływ na prawidłowe przeprowadzenie i rozliczenie inwentaryzacji do B.Z,
    • przypadki naruszenia dyscypliny finansów publicznych w zakresie inwentaryzacji,
    • rola i odpowiedzialność za inwentaryzację kierownika jednostki, głównego księgowego (skarbnika) oraz pozostałych pracowników.

Wydrukowanie ksiąg rachunkowych lub przeniesienie ich treści na inny komputerowy nośnik danych w następującym zakresie:

    • dzienniki za rok obrotowy,
    • księga główna za rok obrotowy,
    • księgi pomocnicze (np. środki trwałe, rozrachunki, rzeczowe składniki obrotowe),
    • zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej na koniec roku obrotowego,
    • zestawienie sald kont ksiąg pomocniczych na koniec roku obrotowego.

Praktyczne omówienie zasad prezentowania danych w poszczególnych pozycjach Bilansu Zamknięcia oraz w załącznikach:

    • w zestawieniu zmian w funduszu jednostki,
    • w rachunku strat i zysków,
    • w dodatkowych informacjach i objaśnieniach do B.Z. (zał. nr 12).

Sesja pytań i odpowiedzi.

Program szkolenia jest orientacyjny i może ulec zmianie. 
Czas omówienia poszczególnych punktów programu zależny jest od liczby osób biorących udział w szkoleniu.

Lokalizacja

Lokalizacja szkolenia online:

Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach.

Lokalizacja szkolenia na sali:

Hotel Focus***
ul. Łąkowa 23/25
90 -554 Łódź

Organizator szkolenia zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia. Ostateczna lokalizacja szkolenia zostanie podana w potwierdzeniu udziału, które jest wysyłane na 3 dni robocze przed szkoleniem (nie liczymy dnia szkolenia). Informacja ta jest przesyłana drogą elektroniczną na adres osoby kontaktowej i uczestnika szkolenia.

Mapa

Koszt

Koszt udziału w szkoleniu online:
  • 429 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 30-11-2021)
  • 529 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 30-11-2021)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT

Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
  • certyfikat (wer. elektroniczna)
  • materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
Koszt udziału w szkoleniu na sali:
  • 549 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 30-11-2021)
  • 649 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 30-11-2021)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT

Koszt udziału w szkoleniu na sali obejmuje:
  • certyfikat (wer. papierowa)
  • materiały szkoleniowe (wer. drukowana)
  • długopis
  • serwis kawowy
  • obiad

Szkolenie zostało zrealizowane lub jest nieaktywne

Zachęcamy do zapoznania się z aktualną ofertą:

www.goldentraining.pl/szkolenia-otwarte