Czwartek
Cel
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zagadnieniem doręczenia elektronicznego, procedurą uzyskania adresu do doręczeń, obsługą skrzynki do doręczeń, zasadami przyjmowania i wysyłki korespondencji w trybie doręczenia elektronicznego.
W komunikacie z 12 lipca 2024 r. Minister Cyfryzacji zmienił termin obowiązku stosowania e-Doręczeń na 1 stycznia 2025.
Ustawa z 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 2320 ze zm.) wprowadza zmiany w zakresie funkcjonowania doręczeń, dokonując redefinicji standardów wymiany korespondencji i zastępując – przynajmniej w odniesieniu do podmiotów publicznych – papierową korespondencję tradycyjną – formami elektronicznymi.
Czas trwania
Typ szkolenia
Online
Metodyka
- dyskusja
- prezentacja
- wykład
Grupa docelowa
Szkolenie skierowane jest do pracowników podmiotów publicznych i niepublicznych odpowiedzialnych za rejestrację, obieg, sporządzanie i wysyłkę dokumentów, a także do przedsiębiorców i osób wykonujących zawody zaufania publicznego oraz wszystkich zainteresowanych tematyką szkolenia.
Prowadzący
Dyplomowany archiwista z kilkunastoletnią praktyką zawodową, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego.
więcejPolecamy również
04.12.2024 | Doręczenia elektroniczne po zmianach obowiązujących od 2025 r. | Online | Roman Stempel | Rekrutacja w toku |
Program
Dzień 1
21.11.2024 (Czwartek)
Podstawowe przepisy prawne dotyczące doręczeń elektronicznych:
-
- ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych,
- przepisy wykonawcze do ustawy,
- Kodeks Postępowania Administracyjnego.
Zakres regulacji i wdrażanie e-doręczeń.
Definicje ustawowe:
-
- publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
- kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
- operator wyznaczony,
- publiczna usługa hybrydowa (zastosowanie, wyłączenia).
Zakres obowiązywania ustawy o doręczeniach elektronicznych – jakie podmioty i kiedy muszą wdrożyć e-doręczenia.
Doręczenia elektroniczne a ePUAP.
Adres do doręczeń elektronicznych i baza adresów – zasady tworzenia i wpisu adresu do doręczeń elektronicznych i skrzynki doręczeń do bazy:
-
- ile adresów do doręczeń można mieć,
- jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych,
- na jaki okres następuje wpis do bazy?
- jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy.
Stosowanie doręczeń elektronicznych przez osoby wykonujące zawód zaufania publicznego zatrudnione w podmiotach publicznych.
Zarządzanie skrzynką doręczeń:
-
- administrator, użytkownik uprawniony, obserwator,
- kto powinien mieć dostęp do skrzynki?
- Ilu może być użytkowników jednej skrzynki?
Obowiązki operatora wyznaczonego.
Wyjątki od doręczenia elektronicznego.
Praktyczna obsługa systemu:
-
- uzyskanie adresu do e-doręczeń i aktywacja skrzynki,
- ustawienia skrzynki do e-doręczeń, jej konfiguracja i zarządzanie,
- wyszukiwanie adresu w Bazie Adresów Elektronicznych,
- obsługa skrzynki do e-doręczeń z poziomu serwisu internetowego,
- odbieranie wiadomości,
- tworzenie i wysyłka wiadomości,
- dowód wysłania i dowód odbioru.
Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczna usługa hybrydowa – procedura doręczenia:
-
- doręczenie korespondencji przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
- Publiczna Usługa Hybrydowa – przekształcanie dokumentu elektronicznego w przesyłkę listową – przesłanki, wady i zalety,
- jakie są opłaty za przekazywanie korespondencji?
- odpowiedzialność operatora wyznaczonego,
- doręczenia elektroniczne a brak adresu do doręczeń lub nie odnalezienie adresu w bazie,
- wszystkie dopuszczalne prawnie tryby doręczania korespondencji a kolejność i zasady ich stosowania:
- doręczenie elektroniczne
- doręczenie hybrydowe
- doręczenie na konto w innym systemie teleinformatycznym (w tym ePUAP)
- doręczenie osobiste
- doręczenie gońcem
- doręczenie tradycyjne
- doręczenia elektroniczne a system wykonywania czynności kancelaryjnych (EZD i tradycyjny),
- Integracja skrzynki do e-doręczeń z systemem EZD i jej obsługa z poziomu systemu EZD.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Lokalizacja
Lokalizacja
Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji, co umożliwi uczestnikom udział w wygodny sposób z dowolnego miejsca. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach, co pozwoli na bieżącą interakcję z prowadzącymi oraz zadawanie pytań. Uczestnicy będą mieli możliwość uzyskania natychmiastowych odpowiedzi oraz wyjaśnienia wszelkich wątpliwości w czasie rzeczywistym, co sprzyja efektywnej nauce i lepszemu zrozumieniu omawianych zagadnień.
Koszt
Koszt udziału w szkoleniu online:
- 549 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 18-11-2024)
- 649 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 18-11-2024)
Wykonawca nie jest płatnikiem VAT
Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
- certyfikat (wer. elektroniczna)
- materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
formularz
wszystkie dane
zgłoszenie