21.08.2025

Czwartek

Online
od 599 PLN
Cel

Celem szkolenia jest uporządkowanie i pogłębienie wiedzy na temat rocznego procesu inwentaryzacji w jednostkach sektora finansów publicznych. Uczestnicy zapoznają się z aktualnymi przepisami prawnymi regulującymi inwentaryzację oraz z dobrymi praktykami w zakresie jej planowania, przeprowadzania i dokumentowania. Szkolenie ma również na celu wzmocnienie kompetencji niezbędnych do skutecznego i zgodnego z przepisami zarządzania procesem inwentaryzacyjnym z uwzględnieniem ról i odpowiedzialności poszczególnych uczestników – przewodniczącego, członków komisji oraz zespołów spisowych.

string(6) "online"
Czas trwania
od 9:00 do 14:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia

Online

Metodyka
  • dyskusja
  • prezentacja
  • wykład
Grupa docelowa

Szkolenie skierowane jest do pracowników działów finansowo-księgowych, przewodniczących i członków komisji oraz zespołów spisowych, a także do osób odpowiedzialnych za zarządzanie i gospodarowanie mieniem w jednostkach sektora finansów publicznych. Uczestnictwo zalecane jest również wszystkim osobom zainteresowanym tematyką inwentaryzacji i chcącym pogłębić wiedzę z zakresu prawidłowego przeprowadzania i dokumentowania procesu inwentaryzacyjnego.

Prowadzący
Piotr Rybicki

Ekspert w zakresie inwentaryzacji, środków trwałych oraz sprawozdawczości finansowej jednostek budżetowych.

więcej
Pobierz informacje o szkoleniu
Pobierz informacje o szkoleniu

Program

Dzień 1

21.08.2025 (Czwartek)

Cel inwentaryzacji.

Podstawy prawne inwentaryzacji w jednostkach budżetowych – co nowego w przepisach od 2024 roku.

Odpowiedzialność z tytułu inwentaryzacji.

Inwentaryzacja roczna a inwentaryzacja zdawczo-odbiorcza, doraźna i ciągła.

Terminarz inwentaryzacji.

    • 31 grudnia 2024, czyli kiedy?

Problematyka 15 stycznia.

Spis z natury majątku na terenie strzeżonym a na terenie niestrzeżonym w ujęciu praktycznym.

Metody inwentaryzacji:

    • spis z natury,
    • potwierdzenie salda,
    • weryfikacja z odpowiednimi dokumentami.

Etapy inwentaryzacji.

Obowiązki i uprawnienia przewodniczącego w procesie inwentaryzacji.

Organizacja procesu inwentaryzacji.

Dokumentacja inwentaryzacji:

    • instrukcja i zarządzenie w sprawie inwentaryzacji.

Przygotowanie do inwentaryzacji.

Zespoły spisowe – praktyczne problemy.

Rozliczenie inwentaryzacji.

Wybrane aspekty zarządzania zespołem w procesie inwentaryzacji.

Arkusz spisu z natury w praktyce.

Archiwizacja dokumentacji.

Aktualne wyzwania inwentaryzacji.

Jak do inwentaryzacja podchodzą organy kontrolne – podejście praktyczne.

Sesja pytań i odpowiedzi.

Program szkolenia ma charakter orientacyjny i może zostać zmodyfikowany, na przykład w związku ze zmianami przepisów lub pojawieniem się nowości w danym temacie.
Czas przeznaczony na omówienie poszczególnych zagadnień będzie dostosowany do liczby uczestników, co umożliwi bardziej efektywne przyswajanie wiedzy oraz optymalne dostosowanie tempa do dynamiki grupy.

Lokalizacja

Lokalizacja

Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji, co umożliwi uczestnikom udział w wygodny sposób z dowolnego miejsca. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach, co pozwoli na bieżącą interakcję z prowadzącymi oraz zadawanie pytań. Uczestnicy będą mieli możliwość uzyskania natychmiastowych odpowiedzi oraz wyjaśnienia wszelkich wątpliwości w czasie rzeczywistym, co sprzyja efektywnej nauce i lepszemu zrozumieniu omawianych zagadnień.

Koszt

Koszt udziału w szkoleniu online:
  • 599 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 25-08-2025)
  • 699 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 25-08-2025)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT

Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
  • certyfikat (wer. elektroniczna)
  • materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
Wypełnij
formularz
Sprawdź
wszystkie dane
Wyślij
zgłoszenie
Dostaniesz mejla potwierdzającego
Możesz wydrukować potwierdzenie

Informacje ogólne

Inwentaryzacja w 2025 r. – perspektywa przewodniczącego, członków komisji i zespołów spisowych

Online, 21.08.2025

  • Administracja publiczna.
  • Korpus służby cywilnej.
  • Jednostki samorządu terytorialnego.
  • Wymiar sprawiedliwości.
  • Placówki naukowe.
  • Instytucje kultury.
  • Wojsko Polskie.
  • Jednostki oświatowe.
  • Jednostki budżetowe.
  • Stowarzyszenia i fundacje.
  • Służba zdrowia.
  • Zakłady budżetowe.
  • Firmy prywatne (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, spółki z o.o., spółki akcyjne, spółki komandytowe).
  • Spółki samorządowe.
  • Spółki Skarbu Państwa.
  • Osoby prywatne.

Online

Dane osoby kontaktowej/zgłaszającej

Czy osoba zgłaszająca uczestniczy w szkoleniu?

NABYWCA I DANE DO FAKTURY

/

Czy dane nabywcy są takie same jak odbiorcy?

ODBIORCA I DANE DO FAKTURY

/

Uwagi

Rozliczenie kosztów udziału

  • Liczba osób: 0
  • Koszt udziału w szkoleniu wszystkich zgłoszonych osób:
  • Stawka VAT: Sprzedawca zwolniony przedmiotowo z podatku od towaru i usług [dostawca towarów lub świadczeń usługi zwolniony na podstawie art. 113 ust. 1 (albo ust. 9) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, 2491, z 2018 r. poz. 62, 86. z późn. zm.)]
  • Całkowity koszt udziału w szkoleniu: 0
  • Faktura: Elektroniczna (wysłana w dniu szkolenia na podany adres)