29.08.2024

Czwartek

Online
od 499 PLN
Cel

Celem szkolenia jest przedstawienie zagadnień problemowych w obszarze związanym z gospodarowaniem mieniem ruchomym przez pracowników działów księgowych.  Tematyka szkolenia została dobrana tak, by osoby odpowiedzialne za wycenę, ewidencjonowanie i wyłączanie z ewidencji środków trwałych, za których realizację są odpowiedzialne w sposób pośredni lub bezpośredni znały najnowsze przepisy w tym zakresie. Szkolenie wiąże w spójną całość przepisy prawa wynikające z rozporządzeń, interpretacji z dobrymi praktykami. Formuła szkolenia została skonstruowana w sposób umożliwiający zaprezentowanie obszarów, których najczęściej występują problemy wynikające z licznych interpretacji.

string(6) "online"
Czas trwania
od 9:00 do 14:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia

Online

Metodyka
  • dyskusja
  • prezentacja
  • wykład
Grupa docelowa

Szkolenie skierowane jest do głównych księgowych, księgowych, osób odpowiedzialnych z działów finansowo księgowych osób uczestniczących w zakupach środków trwałych i pracach inwetaryzacyjnych w JSFP oraz wszystkich zainteresowanych obszarem szkolenia.

Prowadzący
Jarosław Jurga

Ekonomista, certyfikowany księgowy, trener, posiadający wieloletnie doświadczenie w obszarze finansów publicznych.

więcej
Pobierz informacje o szkoleniu
Pobierz informacje o szkoleniu

Program

Dzień 1

29.08.2024 (Czwartek)

Pojęcie aktywów, środków trwałych oraz WNIP.

Nakłady finansowe na mienie ruchome w jednostkach budżetowych:

    • środki na wydatki bieżąc,
    • środki na wydatki majątkowe,
    • rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji z budżetu państwa – pierwsze wyposażenie obiektów budowlanych,
    • wydatki inwestycyjne finansowane ze środków budżetu państwa,
    • zakup gotowych i kompletnych środków trwałych,
    • zakup usług w celu wytworzenia składników mienia ruchomego,
    • rodzaje ulepszeń w środach trwałych,
    • ulepszenie w obcym środku trwałym.

Nakłady na WNiP:

    • zakup wartości niematerialnych i prawnych,
    • wytworzenie we własnym zakresie wartości niematerialnych i prawnych,
    • zmiany i aktualizacja wartości niematerialnych i prawnych.

Podstawowe środki trwałe:

    • okres budowy środka trwałego,
    • rozliczenie kosztów pośrednich budowy,
    • obiekty pomocnicze i wspólne środka trwałego,
    • ujęcie w ewidencji obiektów pomocniczych (kamery monitoringu, przyczepy samochodowe itp.),
    • nasadzenia i nakłady bez efektu inwestycyjnego.

Pozostałe środki trwałe:

    • ewidencja zakupu pozostałych środków trwałych,
    • ulepszenie pozostałych środków trwałych,
    • rozliczanie kosztów bezpośrednio i pośrednio związanych z nabyciem środka trwałego (dostawa, montaż, wniesienie, uruchomienie).

Wyposażenie w polityce rachunkowości – możliwe uproszczenia:

    • ewidencja ilościowa i ilościowo-wartościowa,
    • zmiana progów wartości wyposażenia wyłączonego z ewidencji.

Remont środka trwałego:

    • konserwacja a remont,
    • remonty bieżące (serwis nowo zakupionego samochodu),
    • remonty nadzwyczajne (usuwanie skutków zdarzeń losowych),
    • wartość remontów (zużyte materiały).

Środki trwałe stanowiące pierwsze wyposażenie obiektów budowlanych:

    • specyfika środków trwałych stanowiących pierwsze wyposażenie,
    • klasyfikacja nakładów na pierwsze wyposażenie.

Inwentaryzacja środków trwałych i WNiP:

    • zlokalizowanych na terenie strzeżonym,
    • wydanych pracownikom do użytku poza jednostką,
    • drogą weryfikacji,
    • zadania działu księgowego podczas inwentaryzacji.

Likwidacja środków trwałych i WNiP i ewidencja w przypadku:

    • sprzedaży (przetarg, aukcja negocjacje),
    • dzierżawy,
    • najmu,
    • nieodpłatne przekazania,
    • darowizny,
    • ewidencja pozabilansowa środków trwałych w likwidacji.

Wyłączenie z ewidencji środka trwałego – obowiązujące zasady.

Zagadnienia problemowe:

    • co może być podstawą wyksięgowania WNiP z wieczystą licencją?
    • z jaką datą wyksięgować WNiP z ewidencji bilansowej jednostki?
    • w jakiej wartości przyjąć środek trwały przy nabyciu, gdy dostajemy akt notarialny oraz dokument PT w przypadku, gdy na obu dokumentach widnieją inne wartości środków trwałych?
    • czy można zmieniać KŚT w trakcie jego użytkowania w zależności od przeznaczenia? – pierwotnie budynek miał KŚT 1 10 107 – budynek szkoły, a potem został wykorzystany na budynek mieszkalny KŚT 1 11 110 (wiązałoby się to ze zmianą stawki amortyzacyjnej?
    • czy należy podwyższać wartość środka trwałego jeśli modernizacja/ulepszenie jest mniejsze niż 10.000 zł w danym roku?
    • czy podwyższenie wartości pozostałego środka trwałego do kwoty większej niż 10.000 zł powoduje konieczność przeniesienia go z konta „013” na konto?
    • jak zaklasyfikować wydatek budżetowy, gdy faktura opiewa na np. 50.000 zł ale pojedynczy środek trwały kosztował 3.000 zł?

Sesja pytań i odpowiedzi.

Program szkolenia jest orientacyjny i może ulec zmianie. 
Czas omówienia poszczególnych punktów programu zależny jest od liczby osób biorących udział w szkoleniu.

Lokalizacja

Lokalizacja

Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach.

Koszt

Koszt udziału w szkoleniu online:
  • 499 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 26-08-2024)
  • 599 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 26-08-2024)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT

Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
  • certyfikat (wer. elektroniczna)
  • materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
Wypełnij
formularz
Sprawdź
wszystkie dane
Wyślij
zgłoszenie
Dostaniesz mejla potwierdzającego
Możesz wydrukować potwierdzenie

Informacje ogólne

Mienie ruchome w księgach rachunkowych. Wycena, ewidencja, nieodpłatne przekazanie, likwidacja – nowe regulacje w 2024 r.

Online, 29.08.2024

  • Administracja publiczna.
  • Korpus służby cywilnej.
  • Jednostki samorządu terytorialnego.
  • Wymiar sprawiedliwości.
  • Placówki naukowe.
  • Instytucje kultury.
  • Wojsko Polskie.
  • Jednostki oświatowe.
  • Jednostki budżetowe.
  • Stowarzyszenia i fundacje.
  • Służba zdrowia.
  • Zakłady budżetowe.
  • Firmy prywatne (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, spółki z o.o., spółki akcyjne, spółki komandytowe).
  • Spółki samorządowe.
  • Spółki Skarbu Państwa.
  • Osoby prywatne.

NABYWCA I DANE DO FAKTURY

/

Czy dane nabywcy są takie same jak odbiorcy?

ODBIORCA I DANE DO FAKTURY

/

Dane osoby kontaktowej/zgłaszającej

Czy osoba zgłaszająca uczestniczy w szkoleniu?

Rozliczenie kosztów udziału

  • Liczba osób: 0
  • Koszt udziału w szkoleniu wszystkich zgłoszonych osób:
  • Stawka VAT: Sprzedawca zwolniony przedmiotowo z podatku od towaru i usług [dostawca towarów lub świadczeń usługi zwolniony na podstawie art. 113 ust. 1 (albo ust. 9) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, 2491, z 2018 r. poz. 62, 86. z późn. zm.)]
  • Całkowity koszt udziału w szkoleniu: 0
  • Faktura: Elektroniczna (wysłana w dniu szkolenia na podany adres)

Uwagi