22.08.2025

Piątek

Online
od 599 PLN
Cel

Celem szkolenia jest przedstawienie kluczowych aspektów odpowiedzialności na różnych etapach obiegu dokumentów, ze szczególnym uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej. Szkolenie ma na celu zapewnienie uczestnikom aktualnej wiedzy na temat najnowszych zmian i interpretacji przepisów, które dotyczą sporządzania planów i klasyfikacji wydatków publicznych, za których realizację odpowiadają pośrednio lub bezpośrednio. Formuła szkolenia łączy przepisy prawne wynikające z rozporządzeń i interpretacji z dobrymi praktykami, a także wskazuje najczęściej problematyczne obszary, wynikające z licznych interpretacji, co ma na celu ułatwienie ich prawidłowego stosowania.

string(6) "online"
Czas trwania
od 9:00 do 14:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia

Online

Metodyka
  • dyskusja
  • prezentacja
  • wykład
Grupa docelowa

Szkolenie skierowane jest do głównych księgowych i księgowych jednostek budżetowych, pracowników działów merytorycznych i administracyjnych, osób odpowiedzialnych za opisywanie dokumentów księgowych, a także osób zaangażowanych w realizację zamówień publicznych i zaciąganie zobowiązań. Zapraszamy również wszystkie osoby zainteresowane tematyką odpowiedzialności i klasyfikacji budżetowej, które chcą pogłębić swoją wiedzę i umiejętności w tym obszarze.

Prowadzący
Jarosław Jurga

Ekonomista, certyfikowany księgowy, trener, posiadający wieloletnie doświadczenie w obszarze finansów publicznych.

więcej
Pobierz informacje o szkoleniu
Pobierz informacje o szkoleniu

Program

Dzień 1

22.08.2025 (Piątek)

Pojęcie dokumentu i rodzaje dowodów księgowych.

Rozpoczęcie i zakończenie obiegu dokumentów.

Opis merytoryczny dokumentu:

    • osoby odpowiedzialne za opisanie dokumentów księgowych,
    • odpowiedzialność za merytoryczny opis dokumentu,
    • odmowa podpisania dokumentu pod względem merytorycznym.

Zasady sporządzania, sprawdzania i akceptowania do realizacji dowodów księgowych

Wstępna kontrola głównego księgowego.

Kontrola formalno-rachunkowa.

Odmowa podpisania dokumentu.

Etap klasyfikacji budżetowej wydatku:

    • znaczenie umowy, faktury i zamówienia w klasyfikacji budżetowej,
    • osoby odpowiedzialne za dobór klasyfikacji budżetowej,
    • rola pracowników merytorycznych w zaklasyfikowaniu wydatku w zakresie klasyfikacji budżetowej.

Zasady klasyfikacji budżetowej dla pracowników działów merytorycznych:

    • różnice między rodzajami wydatków w jednostkach budżetowych,
    • zakup materiałów a zakup żywności oraz drobnego wyposażenia,
    • przeglądy i remonty zakupy części,
    • wydatki związane z inwestycjami,
    • wydatki dotyczące podróży służbowych.

Zasady dokumentowania operacji gospodarczych i zapisów księgowych.

Karta wzorów podpisów osób uprawnionych do podpisywania dokumentów księgowych.

Klasyfikacja wydatków – przykłady m.in.:

    • zakupu towarów (w szczególności materiałów, leków),
    • wydatki na podróże służbowe i szkolenia,
    • zakupu żywności, usług cateringowych i drobnych zakupów spożywczych na potrzeby sekretariatów,
    • opłat na rzecz budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego i różnych opłat np. za udostępnienie numeru PESEL,
    • wydatków na rzecz osób fizycznych niezatrudnionych w jednostce np. na zakup odzieży,
    • zakupu ekspertyz i opracowań podczas remontu lub inwestycji,
    • badań lekarskich osób kierowanych do prac społecznych – usługa czy badania lekarskie?
    • zakup i dostawy energii w ramach kilku umów,
    • opłat abonamentu RTV.

Sesja pytań i odpowiedzi.

Program szkolenia ma charakter orientacyjny i może zostać zmodyfikowany, na przykład w związku ze zmianami przepisów lub pojawieniem się nowości w danym temacie.
Czas przeznaczony na omówienie poszczególnych zagadnień będzie dostosowany do liczby uczestników, co umożliwi bardziej efektywne przyswajanie wiedzy oraz optymalne dostosowanie tempa do dynamiki grupy.

Lokalizacja

Lokalizacja

Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji, co umożliwi uczestnikom udział w wygodny sposób z dowolnego miejsca. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach, co pozwoli na bieżącą interakcję z prowadzącymi oraz zadawanie pytań. Uczestnicy będą mieli możliwość uzyskania natychmiastowych odpowiedzi oraz wyjaśnienia wszelkich wątpliwości w czasie rzeczywistym, co sprzyja efektywnej nauce i lepszemu zrozumieniu omawianych zagadnień.

Koszt

Koszt udziału w szkoleniu online:
  • 599 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 19-08-2025)
  • 699 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 19-08-2025)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT

Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
  • certyfikat (wer. elektroniczna)
  • materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
Wypełnij
formularz
Sprawdź
wszystkie dane
Wyślij
zgłoszenie
Dostaniesz mejla potwierdzającego
Możesz wydrukować potwierdzenie

Informacje ogólne

Klasyfikacja budżetowa po zmianach w 2025 r. dla pracowników merytorycznych i administracyjnych – zamówienia, inwestycje i rozliczenia finansowe

Online, 22.08.2025

  • Administracja publiczna.
  • Korpus służby cywilnej.
  • Jednostki samorządu terytorialnego.
  • Wymiar sprawiedliwości.
  • Placówki naukowe.
  • Instytucje kultury.
  • Wojsko Polskie.
  • Jednostki oświatowe.
  • Jednostki budżetowe.
  • Stowarzyszenia i fundacje.
  • Służba zdrowia.
  • Zakłady budżetowe.
  • Firmy prywatne (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, spółki z o.o., spółki akcyjne, spółki komandytowe).
  • Spółki samorządowe.
  • Spółki Skarbu Państwa.
  • Osoby prywatne.

NABYWCA I DANE DO FAKTURY

/

Czy dane nabywcy są takie same jak odbiorcy?

ODBIORCA I DANE DO FAKTURY

/

Dane osoby kontaktowej/zgłaszającej

Czy osoba zgłaszająca uczestniczy w szkoleniu?

Rozliczenie kosztów udziału

  • Liczba osób: 0
  • Koszt udziału w szkoleniu wszystkich zgłoszonych osób:
  • Stawka VAT: Sprzedawca zwolniony przedmiotowo z podatku od towaru i usług [dostawca towarów lub świadczeń usługi zwolniony na podstawie art. 113 ust. 1 (albo ust. 9) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, 2491, z 2018 r. poz. 62, 86. z późn. zm.)]
  • Całkowity koszt udziału w szkoleniu: 0
  • Faktura: Elektroniczna (wysłana w dniu szkolenia na podany adres)

Uwagi