



Cel
Szkolenie ma w sposób praktyczny wskazać na zagadnienia organizacyjne, ewidencyjne, rachunkowe, podatkowe mające wpływ na działalność Instytucji Kultury. Obszerny materiał, który zostanie dla Państwa przygotowany z tej tematyki wyjaśnia wiele problemów, które budzą wątpliwości interpretacyjne i są przedmiotem kontroli różnych organów i odpowiedzialności w zakresie naruszenia dyscypliny finansów publicznych. Wychodząc naprzeciw uczestnikom – w załączeniu jako dodatek, zostanie Państwu przekazana przygotowana wzorcowa dokumentacja (w tym: procedury dla Głównego księgowego) oraz wskazówki.
Czas trwania
II dzień: od 9:00 do 14:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia
Online
Metodyka
- prezentacja
- wykład
Grupa docelowa
Szkolenie skierowane jest dla Dyrektorów, księgowych Instytucji Kultury, CUW oraz pracowników organów nadzorczych i kontrolnych, a także do wszystkich zainteresowanych obszarem szkolenia.
Prowadzący
Wykładowczyni wyższych uczelni, wieloletnia praktyczka administracji skarbowej w tym Naczelnik Urzędu Skarbowego, główna księgowa jednostek sektora finansów publicznych.
więcejProgram
Dzień 1
21.05.2025 (Środa)
Instytucje kultury po zmianach przepisów – wybrane zagadnienia.
Rola Dyrektora, Głównego księgowego oraz pracowników Instytucji Kultury – odpowiedzialność dyscyplinarna i karna.
Organizacja działalności instytucji kultury:
-
- dopuszczalna prawem ingerencja organizatora,
- łączenie instytucji kultury- kiedy można a kiedy nie można łączyć z innymi instytucjami.
Działalność statutowa odpłatna i nieodpłatna oraz działalność gospodarcza w Instytucjach Kultury oraz ich wpływ na ewidencję księgową – wyjaśnienia po kontrolach (błędne ewidencje).
Zatrudnianie i wynagradzanie oraz inne czynności z zakresu prawa pracy dotyczące Dyrektora, z-cy Dyrektora, Głównego księgowego i pracowników Instytucji Kultury:
-
- jakie nagrody i jakie świadczenia dodatkowe mogą być przyznane Dyrektorowi, Z-cy Dyrektora, Głównemu Księgowemu Instytucji Kultury,
- niebezpieczeństwa błędnych ustaleń elementów wynagrodzeń – KONTROLE NIK, RIO, Audytorów – zwroty nieprawidłowo przyznanych świadczeń.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Dzień 2
22.05.2025 (Czwartek)
Rachunkowość i gospodarka finansowa w instytucjach kultury – wybrane zagadnienia.
Problemy z ewidencją księgową w Instytucjach Kultury.
Plany finansowe Instytucji Kultury – problemy z ustalaniem i zatwierdzaniem.
Rozliczenie dotacji podmiotowych, celowych, inwestycyjnych – schematy księgowań z wyjaśnieniami.
Należności i zobowiązania oraz odsetki – wycena i windykacja:
-
- aktualizacja należności i odsetek- zasady dokonywania odpisów aktualizujących należności i odsetki i ich ewidencja w księgach,
- naliczanie odsetek od należności, zobowiązań i transakcji ( obowiązek ustawowy ) (powiazanie ze stopą referencyjną i lombardową- zmiany),
- ustalanie rekompensat: 40,70 i 100 EURO od opóźnionych wpłat- kiedy naliczać.
Środki trwałe wysoko i nisko cenne, wartości niematerialne i prawne, środki trwałe w budowie, materiały, wydawnictwa – źródła ich finansowania oraz ujęcie i ich ewidencja z uwzględnieniem: ustawy o rachunkowości, KSR nr 11, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych – po zmianach.
Dodatkowo:
-
- dokumenty księgowe w podatku VAT- jak wystawiać i jak księgować gdy IK jest / nie jest jeszcze podatnikiem czynnym VAT,
- zasady wypełniania CIT -8 i CIT- 8 /0 za 2024r.- wyliczenie przykładu.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Program szkolenia ma charakter orientacyjny i może zostać zmodyfikowany, na przykład w związku ze zmianami przepisów lub pojawieniem się nowości w danym temacie.
Czas przeznaczony na omówienie poszczególnych zagadnień będzie dostosowany do liczby uczestników, co umożliwi bardziej efektywne przyswajanie wiedzy oraz optymalne dostosowanie tempa do dynamiki grupy.
Lokalizacja
Lokalizacja
Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji, co umożliwi uczestnikom udział w wygodny sposób z dowolnego miejsca. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach, co pozwoli na bieżącą interakcję z prowadzącymi oraz zadawanie pytań. Uczestnicy będą mieli możliwość uzyskania natychmiastowych odpowiedzi oraz wyjaśnienia wszelkich wątpliwości w czasie rzeczywistym, co sprzyja efektywnej nauce i lepszemu zrozumieniu omawianych zagadnień.
Koszt
Koszt udziału w szkoleniu online:
- 1299 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 16-05-2025)
- 1399 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 16-05-2025)
Wykonawca nie jest płatnikiem VAT
Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
- certyfikat (wer. elektroniczna)
- materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
formularz

wszystkie dane

zgłoszenie


