


Cel
Szkolenie ma w sposób praktyczny wskazać na zmiany w przepisach rachunkowych, podatkowych, finansowych wprowadzone przez ustawodawcę i mające wpływ na działalność instytucji kultury.
Obszerny materiał, który został dla Państwa przygotowany z tej tematyki wyjaśnia wiele problemów, które budzą wątpliwości interpretacyjne i są przedmiotem kontroli różnych organów i odpowiedzialności w zakresie naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
Czas trwania
II dzień: od 9:00 do 16:00 (w tym przerwy)
III dzień: od 9:00 do 13:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia
Wyjazdowe hybrydowe
Szkolenie kilkudniowe prowadzone jednocześnie stacjonarnie w sali szkoleniowej w hotelu oraz w czasie rzeczywistym (na żywo) za pomocą platformy online. W ramach szkolenia mamy do zaoferowania różne formy udziału (pakiety, które wybierane są podczas wypełniania formularza zgłoszenia), które obejmują udział w szkoleniu wraz z dodatkowymi opcjami, takimi jak pełne wyżywienie, nocleg lub uczestnictwo w formie online.
Metodyka
- dyskusja
- prezentacja
- wykład
Grupa docelowa
Szkolenie adresowane jest do dyrektorów i głównych księgowych instytucji kultury, pracowników CUW.
Prowadzący
Wykładowczyni wyższych uczelni, wieloletnia praktyczka administracji skarbowej w tym Naczelnik Urzędu Skarbowego, główna księgowa jednostek sektora finansów publicznych i spółek.
więcejProgram
Dzień 1
20.07.2022 (Środa)
Przyjazd, zakwaterowanie uczestników w hotelu oraz kolacja:
-
- dotyczy uczestników szkolenia, którzy wybierają Pakiet 1 lub/i 2.
Dzień 2
21.07.2022 (Czwartek)
Odpowiedzialność dyscyplinarna i karna dyrektora, głównego księgowego, pracowników instytucji kultury.
Organizacja działalności instytucji kultury – dopuszczalna prawem ingerencja organizatora.
Zatrudnianie i wynagradzanie oraz inne czynności z zakresu prawa pracy dotyczące dyrektora, z-cy dyrektora, głównego księgowego i pracowników instytucji kultury:
-
- aktualny stan prawny w tym zakresie,
- niebezpieczeństwa błędnych ustaleń,
- kontrole NIK i RIO.
Wyliczanie wynagrodzenia – Polski Ład – po kolejnych zmianach.
Rejestr umów – nowy obowiązek jednostek sektora finansów publicznych.
Zasady rachunkowości, gospodarka finansowa i zakładowy plan kont w instytucji kultury, w tym:
-
- prezentacja uproszczeń w rachunkowości a zasada istotności – KSR-nr 7,
- plany finansowe instytucji kultury – zarzuty organów kontrolujących.
Źródła finansowania działań kulturalnych w dobie kryzysu – czy wolno korzystać z tarcz?
Wprowadzenie do ksiąg rachunkowych wszystkich operacji gospodarczych i finansowych, w tym osiągniętych w roku przychodów i kosztów:
-
- przychody (w tym: dotacje podmiotowe, celowe, inwestycyjne), koszty (księgowanie w układzie rachunku zysków i strat), rozliczenia międzyokresowe – schematy księgowań z wyjaśnieniami,
- pozostałe przychody i koszty operacyjne (sponsoring, darowizny, zdarzenia losowe – COVID-19),
- kary, grzywny – ewidencja, księgowanie, dochodzenie, odpisy aktualizacyjne, ujęcie w Rb-N (problemy bibliotek po kontroli),
- przychody i koszty podatkowe – różnice,
- zasady wypełniania CIT-8 i CIT- 8/0 – wyliczenie przykładu.
Należności, zobowiązania oraz odsetki:
-
- naliczanie odsetek od należności, zobowiązań i transakcji (obowiązek ustawowy) i ich odpisy aktualizacyjne (powiazanie ze stopą referencyjną – zmiany),
- aktualizacja należności – zasady dokonywania odpisów aktualizujących należności i ich ewidencja w księgach.
Ewidencja księgowa materiałów, towarów, wydawnictw (konto 014, konto 016) oraz ich odpisy aktualizacyjne.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Dzień 3
22.07.2022 (Piątek)
Majątek w instytucjach kultury:
-
- środki trwałe wysoko- i niskocenne, wartości niematerialne i prawne, środki trwałe w budowie,
- źródła finansowania,
- ujęcie i ewidencja z uwzględnieniem: ustawy o rachunkowości, KSR nr 11, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Przekazanie majątku instytucji kultury – błędy w przekazywaniu majątku.
Warunki uznania składnika majątku za środek trwały – specyfikacja warunków, których spełnienie pozwala uznać składnik majątku za środek trwały.
Zasady tworzenia obiektów inwentarzowych pojedynczych i zbiorczych:
-
- ogólne zasady tworzenia obiektów inwentarzowych,
- szczególne kryteria tworzenia obiektów w przypadku sieciowych środków trwałych.
Nakłady ponoszone w okresie użytkowania środka trwałego – kryteria klasyfikacji nakładów dotyczące ulepszenia lub bieżącego użytkowania środka trwałego:
-
- ulepszenia środków trwałych i ich rodzaje,
- nakłady na bieżącą eksploatację – remont, konserwacja, części.
Amortyzacja środka trwałego – terminy, weryfikacja.
Inwentaryzacja środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz inwestycji:
-
- rodzaje, terminy, metody, organizacja i dokumentacja (w załączeniu wzory) z uwzględnieniem KŚT 2016, KSR nr 2 i KSR nr 11,
- skontrum w bibliotece a inwentaryzacja.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Harmonogram szkolenia znajduje się w pliku PDF na stronie głównej szkolenia.
Lokalizacja
Lokalizacja szkolenia online:
Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach.
Lokalizacja szkolenia na sali:
Hotel Dwa Księżyce***
ul. Sadowa 15
24-120 Kazimierz Dolny
Organizator szkolenia zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia. Ostateczna lokalizacja szkolenia zostanie podana w potwierdzaniu udziału, które jest wysyłane na 4 dni robocze przed szkoleniem (nie liczymy dnia szkolenia). Informacja ta jest przesyłana drogą elektroniczną na adres osoby kontaktowej i uczestnika szkolenia.
Mapa
Koszt
Pakiet 1:
- 1899 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 08-07-2022)
- 2099 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 08-07-2022)
Pakiet 2:
- 1699 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 08-07-2022)
- 1899 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 08-07-2022)
Pakiet 3:
- 1299 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 08-07-2022)
- 1499 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 08-07-2022)
Pakiet 4:
- 949 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 08-07-2022)
- 1149 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 08-07-2022)
formularz

wszystkie dane

zgłoszenie


