27.02.2025

Czwartek

Online
od 599 PLN
Cel

Szkolenie ma na celu przybliżenie aktualnie obowiązujących aktów prawnych dotyczące zamknięcia ksiąg rachunkowych za 2024 rok oraz zasad rachunkowości obowiązujących przy otwarciu ksiąg rachunkowych w roku 2025 w jednostkach sektora finansów publicznych.

Szkolenie ma na celu przedstawienie istotnych problemów z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości finansowej w aspekcie praktycznego stosowania aktualnych przepisów podczas zamykania ksiąg rachunkowych. Tematyka szkolenia została dobrana tak, aby osoby prowadzące księgi rachunkowe znały aktualne zasady zamykania ksiąg rachunkowych i potrafiły sporządzić na ich podstawie wymagane sprawozdania. Szkolenie wiąże w spójną całość przepisy prawa, wydane interpretacje z dobrymi praktykami. Formuła szkolenia została skonstruowana w sposób umożliwiający zaprezentowanie obszarów, w których najczęściej występują problemy wynikające z praktycznego stosowania przepisów związanych ze sporządzeniem sprawozdań finansowych.

string(6) "online"
Czas trwania
od 9:00 do 14:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia

Online

Metodyka
  • dyskusja
  • prezentacja
  • wykład
Grupa docelowa

Szkolenie skierowane jest do głównych księgowych i księgowych jednostek budżetowych, osób odpowiedzialnych za ewidencję bilansową, osób uczestniczących w sporządzaniu sprawozdań finansowych.

Prowadzący
Jarosław Jurga

Ekonomista, certyfikowany księgowy, trener, posiadający wieloletnie doświadczenie w obszarze finansów publicznych.

więcej
Pobierz informacje o szkoleniu
Pobierz informacje o szkoleniu

Program

Dzień 1

27.02.2025 (Czwartek)

Nadrzędne zasady rachunkowości i szczególne zasady rachunkowości w JSFP.

Czynności poprzedzające zamknięcie ksiąg rachunkowych:

    • czynności inwentaryzacyjne,
    • odpis aktualizujący należności,
    • środki zgromadzone na wydzielonym rachunku dochodów własnych PJB i SJB różnice,
    • naliczenie odsetek od należności i zobowiązań,
    • wycena rozrachunków wyrażonych w walutach obcych.

Powiązanie sald kont księgowych z pozycjami bilansu i wycena i prezentacja:

    • wartości niematerialne i prawne,
    • rzeczowe aktywa trwałe,
    • zapasy (rzeczowe aktywa obrotowe),
    • należności długo- i krótkoterminowe,
    • długoterminowe i krótkoterminowe aktywa finansowe,
    • różnice inwentaryzacyjne,
    • rozliczenia międzyokresowe kosztów i przychodów,
    • fundusz,
    • zobowiązania i rezerwy na zobowiązania.

Wstępne i ostateczne zamknięcie ksiąg rachunkowych:

    • terminy zamykania ksiąg rachunkowych,
    • zapisy po zamknięciu wstępnym w księgach rachunkowych,
    • ujmowanie zdarzeń po dniu bilansowym,
    • ujmowanie błędów z przerzednieć lat w księgach rachunkowych,
    • dokumentacja związana z zamknięciem ksiąg rachunkowych (wydruki).

Etapy zamykania ksiąg rachunkowych:

    • prace przygotowawcze,
    • sporządzenie sprawozdania finansowego,
    • prace kończące rok obrotowy.

Przeksięgowania roczne w jednostkach stosujących konta zespołu:

    • rozliczenie wyniku finansowego,
    • księgowania w roku następnym.

Uzgodnienia ksiąg rachunkowych.

Koszty i przychody na przełomie roku obrotowego:

    • rozliczenia międzyokresowe kosztów,
    • rezerwy i bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów,
    • ujęcie rezerw i biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów,
    • wycena rezerw na dzień bilansowy,
    • wycofanie rezerw z ksiąg rachunkowych.

Wydatki niewygasające z upływem roku budżetowego:

    • ujmowanie niewygasających wydatków na kontach,
    • prezentacja w sprawozdawczości niewygasających wydatków.

Zagadnienia problemowe:

    • termin sporządzania zestawienia obrotów i sald kont,
    • termin ostatecznego rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych,
    • potwierdzenia sald możliwe rozwiązania,
    • inwentaryzacja drogą weryfikacji, które składniki aktywów,
    • korekty w zapisach księgowych po sporządzeniu sprawozdania finansowego,
    • korygowanie sprawozdań finansowych,
    • jak wykazywać w bilansie i sprawozdaniach budżetowych rozrachunki z jednym kontrahentem?
      czy tylko per saldo po stronie zobowiązań czy, czy nadpłatę po stronie należności(aktywa) a fakturę po stronie zobowiązań(pasywa).
    • jak prawidłowo powinna zostać wykazana nadpłata czynszu w księgach rachunkowych oraz w bilansie?

Sesja pytań i odpowiedzi.

Program szkolenia ma charakter orientacyjny i może zostać zmodyfikowany, na przykład w związku ze zmianami przepisów lub pojawieniem się nowości w danym temacie.
Czas przeznaczony na omówienie poszczególnych zagadnień będzie dostosowany do liczby uczestników, co umożliwi bardziej efektywne przyswajanie wiedzy oraz optymalne dostosowanie tempa do dynamiki grupy.

Lokalizacja

Lokalizacja

Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji, co umożliwi uczestnikom udział w wygodny sposób z dowolnego miejsca. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach, co pozwoli na bieżącą interakcję z prowadzącymi oraz zadawanie pytań. Uczestnicy będą mieli możliwość uzyskania natychmiastowych odpowiedzi oraz wyjaśnienia wszelkich wątpliwości w czasie rzeczywistym, co sprzyja efektywnej nauce i lepszemu zrozumieniu omawianych zagadnień.

Koszt

Koszt udziału w szkoleniu online:
  • 599 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 24-02-2025)
  • 699 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 24-02-2025)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT

Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
  • certyfikat (wer. elektroniczna)
  • materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
Wypełnij
formularz
Sprawdź
wszystkie dane
Wyślij
zgłoszenie
Dostaniesz mejla potwierdzającego
Możesz wydrukować potwierdzenie

Informacje ogólne

Finansowo-księgowe zamknięcie roku 2024 r. Zasady obowiązujące przy wycenie i prezentacji danych księgowych w sprawozdaniu finansowym

Online, 27.02.2025

  • Administracja publiczna.
  • Korpus służby cywilnej.
  • Jednostki samorządu terytorialnego.
  • Wymiar sprawiedliwości.
  • Placówki naukowe.
  • Instytucje kultury.
  • Wojsko Polskie.
  • Jednostki oświatowe.
  • Jednostki budżetowe.
  • Stowarzyszenia i fundacje.
  • Służba zdrowia.
  • Zakłady budżetowe.
  • Firmy prywatne (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, spółki z o.o., spółki akcyjne, spółki komandytowe).
  • Spółki samorządowe.
  • Spółki Skarbu Państwa.
  • Osoby prywatne.

NABYWCA I DANE DO FAKTURY

/

Czy dane nabywcy są takie same jak odbiorcy?

ODBIORCA I DANE DO FAKTURY

/

Dane osoby kontaktowej/zgłaszającej

Czy osoba zgłaszająca uczestniczy w szkoleniu?

Rozliczenie kosztów udziału

  • Liczba osób: 0
  • Koszt udziału w szkoleniu wszystkich zgłoszonych osób:
  • Stawka VAT: Sprzedawca zwolniony przedmiotowo z podatku od towaru i usług [dostawca towarów lub świadczeń usługi zwolniony na podstawie art. 113 ust. 1 (albo ust. 9) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, 2491, z 2018 r. poz. 62, 86. z późn. zm.)]
  • Całkowity koszt udziału w szkoleniu: 0
  • Faktura: Elektroniczna (wysłana w dniu szkolenia na podany adres)

Uwagi