22.01-19.02.2021
10:00-15:00
Online
od 349 PLN
Cel

Kurs z rachunkowości budżetowej przedstawia elementy rachunkowości budżetowej poparte przepisami w zakresie rachunkowości oraz ustaw i rozporządzeń finansów publicznych. Omówione zagadnienia, poprzez poszczególne panele, w sposób przejrzystym systematyczny oraz praktyczny poparte różnorodnymi interpretacjami. Kurs ma na celu przygotowanie do prowadzenia samodzielnej ewidencji finansowo księgowej w pełnym zakresie z realizacją sprawozdawczości budżetowej.

Ważne! Kurs składa się z 5 zjazdów. Można zapisać się na cały kurs lub poszczególne zjazdy (jeden lub więcej).

Metodyka
  • warsztat
  • wykład
Grupa docelowa

Adresatami kursu są osoby rozpoczynające pracę w komórkach finansowo-księgowych, a także kurs skierowany jest dla osób pracujących, którzy chcą zgłębić wiedzę na temat rachunkowości sektora finansów publicznych.

Terminy zjazdów

Zjazd I: 22.01.2021 od 10:00 do 15:00

Zjazd II: 29.01.2021 od 10:00 do 15:00

Zjazd III: 05.02.2021 od 10:00 do 15:00

Zjazd IV: 12.02.2021 od 10:00 do 15:00

Zjazd V: 19.02.2021 od 10:00 do 15:00

Prowadzący
dr Ireneusz Rosiek

Doktor nauk ekonomicznych, specjalista w zakresie finansów publicznych. Interesuje się kontrolą zarządczą i zarządzaniem publicznym.

więcej
 
Ewa Kozakiewicz

Praktyk, czynny zawodowo, doświadczony szkoleniowiec specjalizujący się w rachunkowości budżetowej.

więcej
 
Marek Rotkiewicz

Prawnik specjalizujący się w prawie pracy. Absolwent Studiów Podyplomowych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego.

więcej
Kolejny termin szkolenia

Zjazd 1

Trener

Ewa Kozakiewicz

Temat zjazdu: PODSTAWY PRAWNE OBOWIĄZUJĄCE W SEKTORZE FINANSÓW PUBLICZNYCH

Uregulowania ustawowe (ustawa o finansach publicznych, ustawa o rachunkowości, rozporządzenia wykonawcze).

Formy organizacyjno-prawne jednostek należących do sektora finansów publicznych, zasady tworzenia i funkcjonowania:

    • jednostek budżetowych,
    • samorządowych zakładów budżetowych,
    • instytucji gospodarki budżetowej, agencji wykonawczych,
    • państwowy fundusz celowy i inne państwowe i samorządowe osoby prawne.

Zasady prowadzenia ewidencji księgowej.

Dowody księgowe w świetle ustawy o rachunkowości – rodzaje, jakie powinny spełniać warunki i jaką pełnią.

Zakładowy plan kont.

Sesja pytań i odpowiedzi.

Zjazd 2

Trener

Ewa Kozakiewicz

Temat zjazdu: EWIDENCJA DOCHODÓW BUDŻETOWYCH W JEDNOSTCE BUDŻETOWEJ WRAZ Z PODSTAWOWYMI ELEMENTAMI TWORZENIA LIST PŁAC

Dochody budżetowe:

    • pojęcie dochodów budżetowych (przychody a dochody) – źródła prawna,
    • dochody budżetowe – przypisane i nieprzypisane podział wg rodzaju dowodów księgowych obrazujących operacje gospodarcze,
    • ewidencja na kontach głównych, oraz ewidencja analityczna.

Naliczanie odsetek od należności. Transakcje handlowe a naliczone odsetki.

Odpis aktualizujący należności konto 290 w świetle ustawy o rachunkowości.

Sprawozdawczość budżetowa w zakresie dochodów budżetowych.

Potrącenia – zaliczki na podatek dochodowy, rozliczenia z ZUS w jednostce budżetowej.

Tworzenie listy płac.

Ewidencja odpisów i wydatków dokonywanych z funduszu socjalnego.

Sesja pytań i odpowiedzi.

Zjazd 3

Trener

Ewa Kozakiewicz

Temat zjazdu: ŚRODKI TRWAŁE

Pojęcie – definicja środków trwałych (środki trwałe i pozostałe środki trwałe).

Dokumentowanie zmian w stanie środków trwałych (przychody, rozchody).

Zasady ewidencji syntetycznej i analitycznej środków trwałych:

    • wyodrębnienie ewidencyjne pozostałych środków trwałych.

Amortyzacja i umorzenie środków trwałych. Zasady naliczania i ewidencji.

Źródła finansowania i ewidencji środków trwałych.

Amortyzacja – umorzenie wartości niematerialnych i prawnych.

Źródła finansowania wartości niematerialnych i prawnych.

Środki trwałe w budowie (inwestycje) pojęcie i ewidencja.

Źródła finansowania, ewidencja i zasady rozliczania środków trwałych w budowie (inwestycji).

Elementy kontroli, dokładne omówienie znaczenia kontroli oraz kto odpowiada za poszczególne jej etapy:

    • kontrola merytoryczna,
    • kontrola formalno-rachunkowa,
    • wstępna kontrola dokumentów.

Sesja pytań i odpowiedzi.

Zjazd 4

Trener

dr Ireneusz Rosiek

Temat zjazdu: KLASYFIKACJA BUDŻETOWA W ŚWIETLE INTERPRETACJI MINISTERSTWA FINANSÓW

Faktury wielopozycyjne. Czy można łączyć wydatki zgodnie z ich treścią ekonomiczną w jednym paragrafie?

    • ujmowanie wydatków, gdy jednostka zleca remont angażując środki w paragrafie 427, a na fakturze kontrahent wyodrębnił usługę naprawy i koszt materiału w dwóch pozycjach,
    • zlecenie naprawy kserokopiarki – na fakturze kontrahent wyodrębnił usługę, materiał i koszty dojazdu,
    • zakup pieczątek: usługa wykonania pieczątek a zakup pieczątek,
    • koszty dostawy zakupionego składnika majątku,
    • koszty przesyłek zakupionych książek.

Artykuły spożywcze:

    • zakupy na potrzeby własne jednostki i cele reprezentacyjne (fundusz reprezentacyjny),
    • zakup gotowych potraw: § 421, 422 czy 430?

Podróże służbowe:

    • faktura wystawiona na i zapłacona przez jednostkę (bilety lotnicze, hotele) – zakup usług czy koszty delegacji?

Szkolenia:

    • wydatki, które są związane ze szkoleniem, ale nie należy ich klasyfikować w paragrafie szkoleniowym (455 i 470).

Umowy cywilnoprawne:

    • umowa zlecenia z przedsiębiorcą,
    • umowa na przeprowadzenie modernizacji bazy danych w wyniku, której wytworzono składnik majątku,
    • umowy cywilnoprawne a prawa autorskie,
    • ryczałt za udział w posiedzeniach rad, komisji.

Ekspertyzy:

    • umowa zlecenia na przeprowadzenie ekspertyzy,
    • kiedy § 439, kiedy 430, a kiedy 417?

Zakup licencji i oprogramowania:

    • zakup licencji poniżej i powyżej 10.000 zł.

Opłaty za media:

    • opłata abonamentowa za ścieki,
    • abonament za wodę,
    • zakup energii,
    • abonament za energię elektryczną.

Nagrody konkursowe i niekonkursowe:

    • kiedy nagroda jest konkursowa?
    • jakiego typu wydatki należy kwalifikować w § 419?
    • nagrody w konkursach za sportowe osiągnięcia dla dzieci,
    • zakup pucharów i nagród na zawody sportowe.

Świadczenia pozapłacowe dla pracownika (bhp):

    • wydatki na profilaktyczne posiłki i napoje dla pracowników,
    • woda dla pracowników w ramach BHP,
    • woda z dystrybutora dostępna zarówno dla pracowników, jak i klientów,
    • środki higieny osobistej dla pracowników,
    • odzież dla pracowników,
    • wynagrodzenie za czas pozostawania bez pracy.

Sesja pytań i odpowiedzi.

Zjazd 5

Trener

Marek Rotkiewicz

Temat zjazdu: WYNAGRODZENIA I ZFŚS

Wynagrodzenie:

    • podstawy prawne.

Składniki wynagrodzenia.

Wynagrodzenie w miesiącach nie w pełni przepracowanych:

    • nieobecności,
    • zatrudnienie w trakcie miesiąca.

Naliczanie wynagrodzenie za urlop wypoczynkowy i ekwiwalentu pieniężnego za urlop.

Zasady tworzenia funduszu socjalnego.

Dokumentowanie odpisów i wydatków z funduszu socjalnego.

Rozliczenia podatkowe wynikające z wydatków finansowanych z funduszu socjalnego.

Regulamin funduszu jako podstawowy dokument tworzenia i funkcjonowania funduszu socjalnego.

Sesja pytań i odpowiedzi.

Lokalizacja

Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach.

Cały kurs:
  • 1799 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 19-01-2021)
  • 1999 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 19-01-2021)
Zjazd I:
  • 349 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 19-01-2021)
  • 449 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 19-01-2021)
Zjazd II:
  • 349 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 19-01-2021)
  • 449 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 19-01-2021)
Zjazd III:
  • 349 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 19-01-2021)
  • 449 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 19-01-2021)
Zjazd IV:
  • 349 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 19-01-2021)
  • 449 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 19-01-2021)
Zjazd V:
  • 349 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 19-01-2021)
  • 449 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 19-01-2021)
	string(6) "before"
	string(10) "19-01-2021"
	NULL
Wypełnij
formularz
Sprawdź
wszystkie dane
Wyślij
zgłoszenie
Dostaniesz mejla potwierdzającego
Możesz wydrukować potwierdzenie

Informacje ogólne

Kurs z rachunkowości budżetowej (szkolenie online)

Online, 22.01.2021 - 19.02.2021

  • Administracja publiczna.
  • Korpus służby cywilnej.
  • Jednostki samorządu terytorialnego.
  • Wymiar sprawiedliwości.
  • Placówki naukowe.
  • Instytucje kultury.
  • Wojsko Polskie.
  • Jednostki oświatowe.
  • Jednostki budżetowe.
  • Stowarzyszenia i fundacje.
  • Służba zdrowia.
  • Zakłady budżetowe.
  • Firmy prywatne (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, spółki z o.o., spółki akcyjne, spółki komandytowe).
  • Spółki samorządowe.
  • Spółki Skarbu Państwa.
  • Osoby prywatne.

Dane do FV nabywcy

/

Czy nabywca ma być również odbiorcą?

Dane do FV odbiorcy

/

Dane osoby kontaktowej/zgłaszającej

Czy osoba zgłaszająca uczestniczy w szkoleniu?

Rozliczenie kosztów udziału

  • Koszt szkolenia: 1799,00
  • Stawka VAT: Sprzedawca zwolniony przedmiotowo z podatku od towaru i usług [dostawca towarów lub świadczeń usługi zwolniony na podstawie art. 113 ust. 1 (albo ust. 9) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, 2491, z 2018 r. poz. 62, 86. z późn. zm.)]
  • Koszt szkolenia: 1799,00
  • Ilość osób: 0
  • Całkowity koszt udziału w szkoleniu: 0

Uwagi