


Cel
Celem kursu jest zdobycie wiedzy na temat skutecznej promocji i komunikacji w social mediach. Uczestnicy poznają kluczowe formy obecności na Facebooku, Instagramie i LinkedInie, zdobędą wiedzę jak zaplanować działania na tych platformach oraz jak uniknąć typowych błędów. Kurs pozwoli także na poznanie dobrych praktyk w tworzeniu strategii komunikacji.
Profesjonalna organizacja musi wiedzieć, jak przewidzieć kryzys, jak i kiedy na niego zareagować, jak sytuacją kryzysową zarządzać i w końcu – jak z niego wyjść, minimalizując straty wizerunkowe. Podczas jednego ze zjazdów będziemy uczyć się na błędach innych, by nie popełniać ich sami.
Dzięki ostatniemu zjazdowi kursu uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę z zakresu prawa autorskiego w internecie, zarówno co do podstaw uregulowań prawo-autorskich, jak też specjalistycznej wiedzy związanej z naruszeniem praw autorskich w sieci.
Kurs składa się z 6 zjazdów. Można zapisać się na cały kurs lub poszczególne zjazdy (jeden lub więcej).
Ważne! Aby w pełni oddać charakter szkolenia stacjonarnego (na sali) zalecamy, aby uczestnicy posiadali aktywną kamerę i mikrofon podczas szkolenia.
Czas trwania
II zjazd: od 9:00 do 15:00 (w tym przerwy)
III zjazd: od 9:00 do 15:00 (w tym przerwy)
IV zjazd: od 9:00 do 15:00 (w tym przerwy)
V zjazd: od 9:00 do 15:00 (w tym przerwy)
VI zjazd: od 9:00 do 15:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia
Kurs online
Cykl zajęć edukacyjnych odbywających się w różnych dniach, prowadzonych w czasie rzeczywistym (na żywo) za pomocą platformy online.
Metodyka
- dyskusja
- prezentacja
- warsztat
- wykład
- wymiana doświadczeń
Grupa docelowa
Adresatami kursu są osoby zarządzające organizacją, producenci, dystrybutorzy, właściciele firm, rzecznicy prasowi, pracownicy działów marketingu i komunikacji, osoby odpowiedzialne za kształtowanie wizerunku marki/organizacji, animatorzy i edukatorzy kultury, wszystkie osoby zainteresowane tematyką kursu.
Terminy zjazdów
Zjazd I: 21.04.2021
Zjazd II: 22.04.2021
Zjazd III: 28.04.2021
Zjazd IV: 29.04.2021
Zjazd V: 05.05.2021
Zjazd VI: 06.05.2021
Prowadzący
Strateg i ekspert z zakresu komunikacji marek i social media, mówca i trener. Pomaga tworzyć skuteczną komunikację spójną z wartościami i potrzebami ich klientów.
więcejPR-owiec, trener i wykładowca, specjalista w dziedzinie szeroko rozumianej komunikacji.
więcejadwokat, członek Izby Adwokackiej w Warszawie, absolwent kulturoznawstwa na specjalizacji krytyka i promocja sztuk plastycznych (UMCS), absolwent historii sztuki (UW).
więcejProgram
Zjazd 1
Trener

Adrian Gamoń
Temat zjazdu: FACEBOOK W PROMOCJI I KOMUNIKACJI INSTYTUCJI, SAMORZĄDÓW, FIRM I MIEJSC
Facebook marketing:
-
- social media a Facebook w Polsce,
- główne trendy w komunikacji na Facebooku w 2021 roku + nowości,
- portal Facebook i mechanizmy jego działania,
- główne formy obecności na Facebooku,
- jak działa algorytm na Facebooku,
- dobre i złe praktyki i komunikacji na Facebooku – obalamy mity.
Tworzenie treści na Facebooku:
-
- dobre praktyki w tworzeniu i publikacji angażujących treści,
- narzędzia przydatne w budowaniu contentu i zarządzaniu komunikacją,
- przykłady dobrych i złych praktyk w komunikacji,
- ćwiczenia warsztatowe z tworzenia postów.
Planowanie komunikacji na Facebooku:
-
- etapy planowania komunikacji na Facebooku,
- spójna komunikacja – linie narracyjne,
- tworzenie harmonogramu treści.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Zjazd 2
Trener

Adrian Gamoń
Temat zjazdu: INSTAGRAM W PROMOCJI I KOMUNIKACJI INSTYTUCJI, SAMORZĄDÓW, FIRM I MIEJSC
Instagram marketing:
-
- social media a Instagram w Polsce,
- główne trendy w komunikacji na Instagramie w 2021 roku + nowości,
- portal i aplikacja Instagram i mechanizmy jej działania,
- główne formy obecności na Instagramie,
- jak działa algorytm na Instagramie,
- przykłady komunikacje marek z różnych branż na Instagramie.
Tworzenie postów i stories na Instagramie:
-
- narzędzia przydatne w budowaniu contentu i zarządzaniu komunikacją na Instagramie,
- dobre praktyki w tworzeniu i publikacji angażujących postów i stories (relacji),
- przykłady dobrych i złych praktyk w komunikacji,
- ćwiczenia warsztatowe z tworzenia postów (ew. stories).
Planowanie komunikacji na Instagramie:
-
- etapy planowania komunikacji na Instagramie,
- spójna komunikacja – linie narracyjne,
- harmonogram treści.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Zjazd 3
Trener

Adrian Gamoń
Temat zjazdu: LINKEDIN W PROMOCJI I KOMUNIKACJI INSTYTUCJI, SAMORZĄDÓW, FIRM I MIEJSC
LinkedIn w promocji:
-
- wprowadzenie do szkolenia,
- jakie korzyści daje LinkedIn? Kto faktycznie jest na LinkedInie? Jakie są firmy, miejsca i instytucje na LinkedInie?
- case studies mocnych marek na LinkedInie,
- jak wygląda proces budowania silnej marki na LinkedInie?
- jak zaplanować strategicznie obecność marki na LinkedInie?
Obecność na LinkedInie:
-
- jak stworzyć profesjonalny profil osobowy?
- jak sprytnie posługiwać się wyszukiwarką i znajdować właściwe osoby?
- networking w praktyce: jak budować sieć kontaktów prosprzedażowych?
- jak nawiązywać relacje generujące sprzedaż z innymi użytkownikami LinkedInie?
Algorytm i tworzenie skutecznych treści:
-
- jak działa algorytm na LinkedInie i czym różni się od tego na Facebooku?
- jakie są rodzaje treści na LinkedInie i kiedy i jak warto z nich korzystać?
- jakie często błędy popełniają publikujący na LinkedInie?
- jak tworzyć treści, które mają duże zasięgi organiczne i zarazem pozwalają generować sprzedaż? + przykłady,
- jak dystrybuować treści i zwiększać ich skuteczność?
- o czym pisać jako osoba i marka?
Strona firmowa:
-
- jak stworzyć i zarządzać stroną firmową na Linkedinie?
- jak zbudować koncept komunikacji osoby i firmy na LinkedInie
- jakie możliwości daje płatna reklama LinkedInie – kiedy z niej korzystać?
Sesja pytań i odpowiedzi.
Zjazd 4
Trener

Adrian Gamoń
Temat zjazdu: WARSZTAT PROJEKTOWANIA STRATEGII KOMUNIKACJI ONLINE INSTYTUCJI, SAMORZĄDÓW, FIRM I MIEJSC
Wprowadzenie do strategii komunikacji marki:
-
- fundamentalne zasady budowania marki,
- model budowy relacji odbiorców z marką/lejek relacji,
- czy potrzebna mi jest strategia komunikacji?
- miejsce strategii komunikacji w systemie promocji marki,
- kluczowe składniki procesu tworzenia strategii komunikacji marki.
Pięć etapów budowy strategii komunikacji:
-
- audyt świata marki,
- definicja kluczowych celów,
- analiza grup docelowych i potencjału ich zaangażowania w komunikację,
- koncepcja kreatywna (big idea),
- dobór narzędzi marketingowych i kanałów komunikacji,
- planowanie mechanizmów zaangażowania grup docelowych,
- planowanie harmonogramu działań i budżetowanie,
- kluczowe mierniki działań (KPI),
- wdrożenie strategii.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Zjazd 5
Trener

Bartosz Dembiński
Temat zjazdu: KOMUNIKACJA KRYZYSOWA INSTYTUCJI W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH: JAK KRYZYS PRZEWIDZIEĆ, ZARZĄDZAĆ NIM I PRZEKUĆ GO W KOMUNIKACYJNY SUKCES
Rola komunikacji w mediach społecznościowych jako element budowania wizerunku naszej marki/organizacji.
Geneza kryzysu: czynniki powodujące sytuacje kryzysowe.
Błędy, których można było uniknąć – analiza kilkudziesięciu przypadków wpadek i kryzysów.
Jak reagować z klasą, zachowując spokój i kulturę?
Zatrzymywanie eskalacji kryzysu – triki, rady i dobre praktyki.
Komunikacja w warunkach „permanentnego kryzysu”.
Moderacja, komentarze i odpowiedzi.
Jak przekuć kryzys w sukces? Case study.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Zjazd 6
Trener

Piotr Łada
Temat zjazdu: PRAWO W SIECI. NARUSZENIA PRAW AUTORSKICH W INTERNECIE
Utwór w sieci Internet:
-
- twórczość w sieci Internet (m.in. programy graficzne, projekty stron www),
- ochrona utworów w Internecie (noty copyrightowe, ochrona techniczna),
- strona www jako prawnie chroniony utwór (układ, layout, kolorystka),
- skutek umieszczenia utworu w sieci Internet.
Podstawy prawne wykorzystania utworów w sieci Internet:
-
- umowy licencyjne,
- dozwolony użytek utworów chronionych (prywatny, rozpowszechnianie w celach informacyjnych),
- sprawozdania o aktualnych wydarzeniach,
- prawo przedruku,
- prawo cytatu (rodzaje cytatu, zakres cytatu, oznaczanie cytatu).
Wolne licencje oraz serwisy z tzw. contentem:
-
- idea wolnych licencji,
- open source a wolne licencje,
- najpopularniejsze wolne licencje (GNU, Creative Commons),
- zasady i ryzyka związane z wykorzystaniem wolnych licencji,
- dokumentacja wykorzystania,
- serwisy z tzw. contentem: zasady korzystania serwisów z tzw. contentem (muzyka, film, grafika), zakres wykorzystania i ryzyka naruszeń.
Portale społecznościowe:
-
- regulaminy portali społecznościowych (m.in. Facebook) a prawo autorskie,
- zakres uprawnień portali i skutki umieszczenia utworu na w sieci Internet,
- możliwość wykorzystania utworów z portali.
Świadczenie usług drogą elektroniczną:
-
- adres elektroniczny,
- informacja handlowa, świadczenie usług drogą elektroniczną,
- regulaminy (obowiązek wprowadzenia regulaminu, treść regulaminu, wyłączenia odpowiedzialności),
- odpowiedzialność administratorów stron internetowych (zakres odpowiedzialności, wyłączenia, zgłoszenie naruszeń, obowiązek usunięcia materiałów ze strony internetowej).
Linkowanie:
-
- pojęcie linkowania,
- ramy prawne linkowania w kontekście prawa autorskiego,
- rodzaje linkowania (m.in. deep link, frame, odesłanie),
- zasady zgodnego z prawem linkowania i ryzyka prawne,
- oznaczanie linku.
Prawo do wizerunku oraz ochrona dóbr osobistych:
-
- pojęcie wizerunku,
- zakres ochrony,
- wymóg zgody,
- wykorzystanie wizerunku bez obowiązku uzyskania zgody (trzy wyjątki),
- wizerunki w materiałach promocyjnych, pracowników, wizerunki na wydarzeniach (m.in. szkolenia, konferencje, imprezy),
- regulaminy wydarzeń a zgoda na utrwalanie i rozpowszechnianie wizerunku,
- pojęcie dóbr osobistych,
- otwarty katalog dóbr osobistych,
- najważniejsze rodzaje dóbr osobistych,
- dobra osobiste osób fizycznych i jednostek organizacyjnych/osób prawnych,
- dobra osobiste w prawie własności intelektualnej,
- wizerunek osób zmarłych,
- wizerunek osób małoletnich,
- wizerunek/zgody a RODO (treść zgód, klauzula informacyjna, wizerunek jako dane biometryczne),
- wizerunek w działalności promocyjnej, marketingowej i PR.
Naruszenie praw autorskich w sieci Internet:
-
- zakres naruszenia,
- rodzaje roszczeń,
- postępowanie w przypadku roszczeń osób trzecich,
- problematyka dowodowa,
- roszczenia z tytułu naruszenia wizerunku,
- przesłanki odpowiedzialności za naruszenie dóbr osobistych (przesłanka bezprawności, zwolnienie z odpowiedzialności),
- odpowiedzialność instytucji/pracodawcy a działania podejmowane przez pracowników /współpracowników/podwykonawców (tzw. obiektywna odpowiedzialności eksploatującego a regulacje z zakresu prawa pracy/prawa cywilnego).
Sesja pytań i odpowiedzi.
Lokalizacja
Lokalizacja
Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach.
Koszt
Cały kurs:
- 2249 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 16-04-2021)
- 2449 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 16-04-2021)
Zjazd I:
- 449 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 16-04-2021)
- 549 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 16-04-2021)
Zjazd II:
- 449 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 16-04-2021)
- 549 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 16-04-2021)
Zjazd III:
- 449 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 16-04-2021)
- 549 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 16-04-2021)
Zjazd IV:
- 449 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 16-04-2021)
- 549 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 16-04-2021)
Zjazd V:
- 449 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 16-04-2021)
- 549 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 16-04-2021)
Zjazd VI:
- 449 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 16-04-2021)
- 549 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 16-04-2021)
formularz

wszystkie dane

zgłoszenie


