26.05.2025

Poniedzialek

Online
od 599 PLN
Cel

Celem szkolenia jest doskonalenie umiejętności pisemnej komunikacji w pismach urzędowych poprzez usprawnienie sposobu przekazu oraz zapoznanie z zasadami formatowania dokumentów w instytucjach publicznych. Uczestnicy nauczą się unikać najczęściej popełnianych błędów w korespondencji, które mogą negatywnie wpływać na wizerunek nadawcy, co przyczyni się do zwiększenia profesjonalizmu i prestiżu urzędowych pism.

string(6) "online"
Czas trwania
od 9:00 do 14:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia

Online

Metodyka
  • dyskusja
  • warsztat
  • wykład
Grupa docelowa

Szkolenie jest przeznaczone dla urzędników mających kontakt z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi, w tym pracowników sekretariatów oraz działów merytorycznych. Adresowane jest także do wszystkich osób zainteresowanych poprawą umiejętności pisemnej komunikacji.

Prowadzący
dr Michał Wiśnicki

Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego (specjalizacja dziennikarstwo i komunikacja społeczna) oraz Wydziału Polonistyki UW (specjalizacja redaktorsko-wydawnicza).

więcej
Pobierz informacje o szkoleniu
Pobierz informacje o szkoleniu

Program

Dzień 1

26.05.2025 (Poniedzialek)

Wprowadzenie:

    • jak Cię widzą, tak Cię… traktują – o roli komunikacji pisemnej w biznesie i administracji,
    • forma i treść – dwie strony tego samego medalu,
    • pismo jako akt komunikacji – pozycje nadawcy i odbiorcy,
    • edycja tekstów w komunikacji zewnętrznej – dlaczego warto o to zadbać?

Układ pism oficjalnych:

    • kształt pism urzędowych – podstawy,
    • czcionka – krój, wielkość, marginesy,
    • najważniejsze elementy składowe pisma:
      • data,
      • oznaczenie nadawcy i odbiorcy,
      • incipit,
      • forma informacji – kształt, wielkość, objętość,
      • strategie zakończenia.

Zapis w pismach oficjalnych:

    • błędy ortograficzne:
      • błędne stosowanie wielkich i małych liter,
      • mieszanie pisowni łącznej i rozdzielnej,
      • „pisownia z kreseczką”, czyli błędne zastosowanie łącznika i myślnika (półpauzy),
    • błędy interpunkcyjne:
      • błędne stosowanie kropki,
      • błędne stosowanie przecinka,
      • interpunkcja skrótów.

Błędy w budowie zdań i komunikatów:

    • błędne konstrukcje zdaniowe:
      • złe zastosowanie imiesłowu przysłówkowego,
      • nieprecyzyjność wypowiedzi tekstowych,
      • przypadkowa wieloznaczność zdań,
      • błędny szyk zdań złożonych,
    • błędy związane ze złym słownictwem:
      • wyrazy nadużywane w pismach urzędowych,
      • szablonowość pism urzędowych,
      • wyrazy o błędnym znaczeniu w pismach urzędowych,
    • styl i stylistyka pism urzędowych:
      • styl nominalny,
      • konstrukcje bezosobowe,
      • brak dostosowania stylistycznego do treści,
      • mieszanie konwencji stylistycznych.

Sesja pytań i odpowiedzi.

Program szkolenia ma charakter orientacyjny i może zostać zmodyfikowany, na przykład w związku ze zmianami przepisów lub pojawieniem się nowości w danym temacie.
Czas przeznaczony na omówienie poszczególnych zagadnień będzie dostosowany do liczby uczestników, co umożliwi bardziej efektywne przyswajanie wiedzy oraz optymalne dostosowanie tempa do dynamiki grupy.

Lokalizacja

Lokalizacja

Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji, co umożliwi uczestnikom udział w wygodny sposób z dowolnego miejsca. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach, co pozwoli na bieżącą interakcję z prowadzącymi oraz zadawanie pytań. Uczestnicy będą mieli możliwość uzyskania natychmiastowych odpowiedzi oraz wyjaśnienia wszelkich wątpliwości w czasie rzeczywistym, co sprzyja efektywnej nauce i lepszemu zrozumieniu omawianych zagadnień.

Koszt

Koszt udziału w szkoleniu online:
  • 599 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 21-05-2025)
  • 699 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 21-05-2025)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT.

Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
  • materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
  • certyfikat (wer. elektroniczna)
Wypełnij
formularz
Sprawdź
wszystkie dane
Wyślij
zgłoszenie
Dostaniesz mejla potwierdzającego
Możesz wydrukować potwierdzenie

Informacje ogólne

Poprawność językowa w pismach urzędowych

Online, 26.05.2025

  • Administracja publiczna.
  • Korpus służby cywilnej.
  • Jednostki samorządu terytorialnego.
  • Wymiar sprawiedliwości.
  • Placówki naukowe.
  • Instytucje kultury.
  • Wojsko Polskie.
  • Jednostki oświatowe.
  • Jednostki budżetowe.
  • Stowarzyszenia i fundacje.
  • Służba zdrowia.
  • Zakłady budżetowe.
  • Firmy prywatne (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, spółki z o.o., spółki akcyjne, spółki komandytowe).
  • Spółki samorządowe.
  • Spółki Skarbu Państwa.
  • Osoby prywatne.

Online

Dane osoby kontaktowej/zgłaszającej

Czy osoba zgłaszająca uczestniczy w szkoleniu?

NABYWCA I DANE DO FAKTURY

/

Czy dane nabywcy są takie same jak odbiorcy?

ODBIORCA I DANE DO FAKTURY

/

Uwagi

Rozliczenie kosztów udziału

  • Liczba osób: 0
  • Koszt udziału w szkoleniu wszystkich zgłoszonych osób:
  • Stawka VAT: Sprzedawca zwolniony przedmiotowo z podatku od towaru i usług [dostawca towarów lub świadczeń usługi zwolniony na podstawie art. 113 ust. 1 (albo ust. 9) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, 2491, z 2018 r. poz. 62, 86. z późn. zm.)]
  • Całkowity koszt udziału w szkoleniu: 0
  • Faktura: Elektroniczna (wysłana w dniu szkolenia na podany adres)