Termin szkolenia gwarantowany
13.09.2023

Środa

Online
od 699 PLN
Cel

Celem szkolenie jest przekazanie kompleksowej wiedzy na temat prawnych aspektów działalności promocyjnej w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, TT) prowadzonych przez instytucje publiczne. Szkolenie łączy ze sobą kilka odrębnych aktów prawnych, takich jak RODO, prawo autorskie, prawo prasowe czy dostęp do informacji publicznej.

string(6) "online"
Czas trwania
od 9:00 do 14:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia

Online

Metodyka
  • dyskusja
  • kazusy
  • prezentacja
  • wykład
Grupa docelowa

Szkolenie przeznaczone jest dla praktyków, którzy w instytucjach tworzą strategię promocyjną, przygotowują imprezy promocyjne online oraz kreują materiały marketingowo-PR-owe. Na szkolenie zapraszamy rzeczników prasowych, osoby z działów promocji, marketingu i wszystkich zainteresowanych tematyką prawa autorskiego.

Prowadzący
dr Monika Brzozowska-Pasieka

Doktor nauk prawnych, adwokat, wykładowca akademicki, trener i autorka publikacji. Od 2004 r. prowadzi szkolenia m.in.: z prawa prasowego, prawa autorskiego, informacji publicznej oraz ochrony danych osobowych. Certyfikowany trener programu HELP Rady Europy (program przeznaczony dla prawników – sędziów, prokuratorów, adwokatów i radców prawnych), w którym prowadzi szkolenia on-line z tematyki danych osobowych. Wykładowca w Krajowej Szkole Sędziów i Prokuratorów oraz Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie.

więcej
Pobierz informacje o szkoleniu
Pobierz informacje o szkoleniu

Program

Dzień 1

13.09.2023 (Środa)

Krótki wstęp do zagadnień prawnych – RODO, ustawa o ochronie danych osobowych, ustawa o dostępie do informacji publicznej, prawo autorskie, prawo prasowe.

Wyjaśnienie podstawowych pojęć „dane osobowe”, „dane zwykłe”, dane wrażliwe” , „informacja publiczna”, cytat, prawo przedruku.

Nieoczywiste dane osobowe – czy PESEL, NIP, numer księgi wieczystej, numer telefonu są traktowane jak dane osobowe? Adresy e-mail, telefony, wizerunki pracowników w ogłoszeniach na portalach społecznościowych.

Instytucja publiczna jako „administrator danych” i jego obowiązki – krótki zarys problematyki w kontekście podstaw prawnych prowadzenia portalu społecznościowego przez instytucje publiczne.

Prowadzenie profilu – moderowanie dyskusji, usuwanie komentarzy, odpowiadanie na wnioski składane przez portal społecznościowy.

Przetwarzanie danych osobowych w mediach społecznościowych instytucji publicznych – czyli co można z czego nie można prezentować na portalach społecznościowych; wizerunki – prezentowanie wizerunków osób/obiektów:

    • podpisane zdjęcia z oficjalnych uroczystości,
    • podpisane zdjęcia wykadrowane,
    • zdjęcia z imprezy publicznej/wydarzeń,
    • zdjęcia z warsztatów/wykładów,
    • zdjęcia dzieci,
    • wizerunki znanych osób (osób publicznych) oraz postaci historycznych w kontekście RODO,
    • zdjęcia współczesnych obiektów a prawa autorskie – prawo panoramy,
    • starych fotografii czar, czyli prezentowanie zdjęć historycznych oraz reportażowych wraz z danymi osobowymi lub wizerunkami osób.

Prezentowanie dokumentów na portalach społecznościowych:

    • dokumenty urzędowe – jakie dokumenty mogą być prezentowane, jakie dane osobowe w dokumentach mogą być pokazane; problematyka pełnej animizacji dokumentów urzędowych,
    • dokumenty prywatne/wewnętrzne/dokumenty zawierające informację publiczną – co wolno prezentować w kontekście danych osobowych,
    • dokumenty historyczne wraz z danymi osobowymi (np. archiwalne dokumenty szkolne – legitymacje, dyplomy itp.).

Prezentowanie ogłoszeń na portalach społecznościowych:

    • ogłoszenia dotyczące przetargów i informacje o wygranych (np. osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą) – zamówienia publiczne a RODO,
    • ogłoszenia dotyczące informacji wrażliwych (uzyskiwanie dotacji, zapomogi, pomocy socjalnej) w świetle informacji publicznej.

Prezentowanie imion i nazwisk:

    • kandydatów na pracowników urzędów.
    • nowo zatrudnionych pracowników.
    • wolontariuszy pomagających ofiarom wojny, powodzi, kataklizmów (wraz z prezentacją prywatnych numerów telefonów).
    • osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą – jako osób uczestniczących/wygrywających przetargi w urzędzie.

Promocja, reklama i marketing na urzędowych portalach społecznościowych; materiały przekazane instytucjom a dane osobowe:

    • prezentowanie wspomnień osób fizycznych (fragmenty dzienników, wspomnień itp.) – dane osobowe osób trzecich opisywanych we wspomnieniach,
    • prezentowanie cudzego dorobku na portalach społecznościowych – prawa autorskie i podpisywanie autora (regulaminy konkursów w kontekście danych osobowych – na co należy zwrócić uwagę),
    • napisali o nas, czyli instytucja w mediach – cytowanie mediów i podpisywanie twórców – na co należy zwrócić uwagę,
    • prezentowanie materiałów promocyjnych przygotowanych przez pracowników instytucji (prawa autorskie pracownika),
    • sprawozdania o aktualnych wydarzeniach – art. 26 i 26 [1] prawa autorskiego – czyli czy można zrobić multimedialną prezentację z koncertu, eventu, imprezy publicznej i jak to zrobić zgodnie z prawem?
    • wizerunki statystów i aktorów wykonawców w klipie promującym urząd – o czym trzeba pamiętać w umowach.

Przedrukowywanie informacji umieszczonych na portalach urzędowych w innych mediach komercyjnych:

    • czy można przedrukowywać informacje ze stron urzędowych jako własne informacje medialne – problematyka braku podpisu autora i źródła,
    • czy można wykorzystywać fotografie wykonane i prezentowane przez urząd jako własne fotografie reporterskie – prawa autorskie osobiste/zależne/majątkowe,
    • czy można wykorzystywać materiału urzędowe w wersji satyrycznej – memy, karykatury itp.,
    • kto ponosi odpowiedzialność w przypadku roszczeń osób trzecich – urząd czy media, które dokonują przedruku,
    • czy możliwy jest zakaz przedruku jeśli urząd ma dane zdjęcie/materiał na wyłączność.

Odpowiedzialność prawna związana z przetwarzaniem danych osobowych (w tym ich upublicznianiem z naruszeniem RODO).

Sesja pytań i odpowiedzi.

Program szkolenia jest orientacyjny i może ulec zmianie.
Czas omówienia poszczególnych punktów programu zależny jest od liczby osób biorących udział w szkoleniu.

Lokalizacja

Lokalizacja

Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach.

Koszt

Koszt udziału w szkoleniu online:
  • 599 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 08-09-2023)
  • 699 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 08-09-2023)

Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
  • certyfikat (wer. elektroniczna)
  • materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)

Szkolenie zostało zrealizowane lub jest nieaktywne

Zachęcamy do zapoznania się z aktualną ofertą:

www.goldentraining.pl/szkolenia-otwarte