Termin szkolenia gwarantowany
25.11.2021

Czwartek

Online
od 449 PLN
Cel

Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników praktycznej wiedzy z zakresu prawa autorskiego w Internecie zarówno co do podstaw uregulowań prawo-autorskich, jak też specjalistycznej wiedzy związanej z naruszeniem praw autorskich w sieci.

Szkolenie ma wymiar praktyczny i przeznaczone jest dla osób, które nie będąc prawnikami, muszą zmagać się z szeregiem problemów czy wątpliwości prawnych dotyczących rozpowszechniania i prowadzenia działalności promocyjnej.

string(6) "online"
Czas trwania
od 9:00 do 15:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia

Online

Szkolenie prowadzone w czasie rzeczywistym (na żywo) za pomocą platformy online.

Metodyka
  • case studies
  • dyskusja
  • prezentacja
  • wykład
Grupa docelowa

Szkolenie ma wymiar praktyczny i przeznaczone jest dla osób, które nie będąc prawnikami – muszą zmagać się z szeregiem problemów czy wątpliwości prawnych dotyczących rozpowszechniania i prowadzenia działalności promocyjnej.

Prowadzący
Piotr Łada

adwokat, członek Izby Adwokackiej w Warszawie, absolwent kulturoznawstwa na specjalizacji krytyka i promocja sztuk plastycznych (UMCS), absolwent historii sztuki (UW).

więcej
Pobierz informacje o szkoleniu
Pobierz informacje o szkoleniu

Program

Dzień 1

25.11.2021 (Czwartek)

Utwór w sieci Internet:

    • twórczość w sieci Internet (m.in. programy graficzne, projekty stron www),
    • ochrona utworów w Internecie (noty copyrightowe, ochrona techniczna),
    • strona www jako prawnie chroniony utwór (układ, layout, kolorystka),
    • skutek umieszczenia utworu w sieci Internet.

Podstawy prawne wykorzystania utworów w sieci Internet:

    • umowy licencyjne,
    • dozwolony użytek utworów chronionych (prywatny, rozpowszechnianie w celach informacyjnych),
    • sprawozdania o aktualnych wydarzeniach,
    • prawo przedruku,
    • prawo cytatu (rodzaje cytatu, zakres cytatu, oznaczanie cytatu).

Wolne licencje oraz serwisy z tzw. contentem:

    • idea wolnych licencji,
    • open source a wolne licencje,
    • najpopularniejsze wolne licencje (GNU, Creative Commons),
    • zasady i ryzyka związane z wykorzystaniem wolnych licencji,
    • dokumentacja wykorzystania,
    • serwisy z tzw. contentem: zasady korzystania serwisów z tzw. contentem (muzyka, film, grafika), zakres wykorzystania i ryzyka naruszeń.

Portale społecznościowe:

    • regulaminy portali społecznościowych (m.in. Facebook) a prawo autorskie,
    • zakres uprawnień portali i skutki umieszczenia utworu na w sieci Internet,
    • możliwość wykorzystania utworów z portali.

Świadczenie usług drogą elektroniczną:

    • adres elektroniczny,
    • informacja handlowa, świadczenie usług drogą elektroniczną,
    • regulaminy (obowiązek wprowadzenia regulaminu, treść regulaminu, wyłączenia odpowiedzialności),
    • odpowiedzialność administratorów stron internetowych (zakres odpowiedzialności, wyłączenia, zgłoszenie naruszeń, obowiązek usunięcia materiałów ze strony internetowej).

Linkowanie:

    • pojęcie linkowania,
    • ramy prawne linkowania w kontekście prawa autorskiego,
    • rodzaje linkowania (m.in. deep link, frame, odesłanie),
    • zasady zgodnego z prawem linkowania i ryzyka prawne,
    • oznaczanie linku.

Prawo do wizerunku oraz ochrona dóbr osobistych:

    • pojęcie wizerunku,
    • zakres ochrony,
    • wymóg zgody,
    • wykorzystanie wizerunku bez obowiązku uzyskania zgody (trzy wyjątki),
    • wizerunki w materiałach promocyjnych, pracowników, wizerunki na wydarzeniach (m.in. szkolenia, konferencje, imprezy),
    • regulaminy wydarzeń a zgoda na utrwalanie i rozpowszechnianie wizerunku,
    • pojęcie dóbr osobistych,
    • otwarty katalog dóbr osobistych,
    • najważniejsze rodzaje dóbr osobistych,
    • dobra osobiste osób fizycznych i jednostek organizacyjnych/osób prawnych,
    • dobra osobiste w prawie własności intelektualnej,
    • wizerunek osób zmarłych,
    • wizerunek osób małoletnich,
    • wizerunek/zgody a RODO (treść zgód, klauzula informacyjna, wizerunek jako dane biometryczne),
    • wizerunek w działalności promocyjnej, marketingowej i PR.

Naruszenie praw autorskich w sieci Internet:

    • zakres naruszenia,
    • rodzaje roszczeń,
    • postępowanie w przypadku roszczeń osób trzecich,
    • problematyka dowodowa,
    • roszczenia z tytułu naruszenia wizerunku,
    • przesłanki odpowiedzialności za naruszenie dóbr osobistych (przesłanka bezprawności, zwolnienie z odpowiedzialności),
    • odpowiedzialność instytucji/pracodawcy a działania podejmowane przez pracowników /współpracowników/podwykonawców (tzw. obiektywna odpowiedzialności eksploatującego a regulacje z zakresu prawa pracy/prawa cywilnego).

Sesja pytań i odpowiedzi.

Youtube, logo Free Icon of Vector Logo  Zapowiedź trenera na YouTube

Program szkolenia jest orientacyjny i może ulec zmianie. 
Czas omówienia poszczególnych punktów programu zależny jest od liczby osób biorących udział w szkoleniu.

Lokalizacja

Lokalizacja

Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach.

Koszt

Koszt udziału w szkoleniu online:
  • 449 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 22-11-2021)
  • 549 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 22-11-2021)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT

Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
  • certyfikat (wer. elektroniczna)
  • materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
Wypełnij
formularz
Sprawdź
wszystkie dane
Wyślij
zgłoszenie
Dostaniesz mejla potwierdzającego
Możesz wydrukować potwierdzenie

Informacje ogólne

Prawo w sieci. Naruszenia praw autorskich w Internecie (Kurs SM – zjazd VII)

Online, 25.11.2021

  • Administracja publiczna.
  • Korpus służby cywilnej.
  • Jednostki samorządu terytorialnego.
  • Wymiar sprawiedliwości.
  • Placówki naukowe.
  • Instytucje kultury.
  • Wojsko Polskie.
  • Jednostki oświatowe.
  • Jednostki budżetowe.
  • Stowarzyszenia i fundacje.
  • Służba zdrowia.
  • Zakłady budżetowe.
  • Firmy prywatne (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, spółki z o.o., spółki akcyjne, spółki komandytowe).
  • Spółki samorządowe.
  • Spółki Skarbu Państwa.
  • Osoby prywatne.

Dane do FV nabywcy

/

Czy nabywca ma być również odbiorcą?

Dane do FV odbiorcy

/

Dane osoby kontaktowej/zgłaszającej

Czy osoba zgłaszająca uczestniczy w szkoleniu?

Rozliczenie kosztów udziału

  • Liczba osób: 0
  • Koszt udziału w szkoleniu wszystkich zgłoszonych osób:
  • Stawka VAT: Sprzedawca zwolniony przedmiotowo z podatku od towaru i usług [dostawca towarów lub świadczeń usługi zwolniony na podstawie art. 113 ust. 1 (albo ust. 9) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, 2491, z 2018 r. poz. 62, 86. z późn. zm.)]
  • Całkowity koszt udziału w szkoleniu: 0

Uwagi