

Środa


Cel
Celem szkolenia jest zapoznanie słuchaczy z zagadnieniami działań promocyjnych i marketingowych z perspektywy prawa autorskiego, prawa do wizerunku i regulacji dotyczących ochrony i przetwarzania danych osobowych (RODO). Uzyskana wiedza ma pozwolić słuchaczom m.in. na świadome i zgodne z prawem korzystanie z materiałów objętych ochroną prawa autorskiego.
Czas trwania
Typ szkolenia
Online
Szkolenie prowadzone w czasie rzeczywistym (na żywo) za pomocą platformy online.
Metodyka
- case studies
- dyskusja
- prezentacja
- wykład
Grupa docelowa
Szkolenie adresowane jest do osób zajmujących się szeroko pojętą promocją, marketingiem, PR i rzeczników, w szczególności prowadzących działania w Internecie.
Prowadzący
Adwokat, Senior Associate w kancelarii Eversheds Sutherland Poland, absolwent kulturoznawstwa na specjalizacji krytyka i promocja sztuk plastycznych (UMCS), absolwent historii sztuki (UW).
więcejProgram
Dzień 1
30.11.2022 (Środa)
Wprowadzenie do prawa autorskiego:
-
- podstawowe zasady prawa autorskiego –kryteria ochrony, rodzaje praw autorskich, czas ochrony,
- rodzaje utworów wykorzystywanych w działalności marketingowej (m.in. utwory plastyczne, utwory słowne, utwory fotograficzne),
- utwory zależne – modyfikacje, przeróbki, adaptacje,
- podstawy prawne eksploatacji utworów – licencje/umowy, dozwolone użytki, twórczość pracownicza,
- utwory muzyczne (organizacje zbiorowego zarządzania, cytat muzyczny),
- problematyka ochrony pomysłów, idei lub koncepcji – sposób wyrażenia.
Prawo autorskie w Internecie:
-
- ochrona utworów w Internecie – noty copyrightowe, skutek umieszczenia utworu w sieci, właściwość prawa,
- współpraca z influencerami po wyroku UOKiK,
- portale z zasobami a uregulowania prawa autorskiego (m.in. YouTube, Wikimedia Commons),
- tzw. wolne licencje/Creative Commons – zakres i zasady użycia,
- prawo autorskie a portale społecznościowe.
Podstawy prawne eksploatacji:
-
- domena publiczna,
- brak ochrony prawa autorskiego (art. 4 pr. aut., reprodukcje),
- umowy prawnoautorskie – umowa przenosząca autorskie prawa majątkowe i umowa licencyjna, podstawowe zasady umów,
- specyfika umów prawnoautorskich dotyczących działalności marketingowej,
- dozwolony użytek – prawo cytatu,
- sprawozdania,
- prawo panoramy,
- reklama i promocja,
- korzystanie z twórczości „osób trzecich”.
Prawo do wizerunku:
-
- pojęcia wizerunku i jego ochrona,
- wymóg zgody na rozpowszechnianie wizerunku – forma, zakres, czas,
- wyjątki od obowiązku uzyskania zgody na rozpowszechnianie wizerunku (osoby powszechnie znane, wydarzenia, pozowanie),
- problematyka tzw. wizerunku produktu (wizerunek „rzeczy”),
- zgoda na wizerunek a przetwarzanie danych osobowych zgodne z RODO.
RODO a marketing:
-
- podstawa przetwarzania danych osobowych do celów marketingowych – oferty, newsletter, alerty (zgoda odbiorcy/uzasadniony interes prawny),
- klauzula informacyjna przy przetwarzaniu danych osobowych do celów marketingowych,
- dane przetwarzane do celów marketingowych (imię, nazwisko, telefon, elektroniczne identyfikatory, e-maile spersonalizowane),
- marketing a wymogi ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (UŚUDE)/telefoniczną (prawo telekomunikacyjne),
- pozyskiwanie baz danych.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Program szkolenia jest orientacyjny i może ulec zmianie.
Czas omówienia poszczególnych punktów programu zależny jest od liczby osób biorących udział w szkoleniu.
Lokalizacja
Lokalizacja
Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach.
Koszt
Koszt udziału w szkoleniu online:
- 549 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 25-11-2022)
- 649 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 25-11-2022)
Wykonawca nie jest płatnikiem VAT
Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
- certyfikat (wer. elektroniczna)
- materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)