Termin szkolenia gwarantowany
26.04.2021

Poniedzialek

Online
od 549 PLN
Cel

Szkolenie ma w sposób praktyczny przybliżyć Państwu zasady dotyczące wykonania i ewidencji zdarzeń gospodarczych i finansowych z wykorzystaniem podatku VAT po zmianach przepisów ustaw i rozporządzeń w JST, jednostkach budżetowych i samorządowych zakładach budżetowych.

Obszerny materiał, dotyczący zmienionych przepisów podatku VAT, który został dla Państwa przygotowany z tej tematyki wyjaśnia wiele problemów, które budzą wątpliwości interpretacyjne i są lub będą przedmiotem kontroli różnych organów i odpowiedzialności.

string(6) "online"
Czas trwania
od 9:00 do 15:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia

Online

Szkolenie prowadzone w czasie rzeczywistym (na żywo) za pomocą platformy online.

Metodyka
  • prezentacja
  • wykład
Grupa docelowa

Szkolenie skierowane jest do skarbników, głównych księgowych oraz  pracowników służb finansowo-księgowych w jednostkach samorządu terytorialnego, jednostkach budżetowych i samorządowych zakładach budżetowych.

Prowadzący
Teresa Krawczyk

Wykładowczyni wyższych uczelni, wieloletnia praktyczka administracji skarbowej w tym Naczelnik Urzędu Skarbowego, główna księgowa jednostek sektora finansów publicznych i spółek.

więcej
Pobierz informacje o szkoleniu
Pobierz informacje o szkoleniu

Program

Dzień 1

26.04.2021 (Poniedzialek)

Wybrane zagadnienia z zakresu VAT:

    • jakie zasady – zwolnione czy wyłączone (problemy podatkowe – Interpretacja Ogólna z 10.06.2020 r. Ministerstwa Finansów) – od kiedy i jak składać korekty  deklaracji VAT?
    • ekopiece, budowa instalacji fotowoltaicznych – VAT od dotacji i wpłat od mieszkańców, faktury i obciążenie, ewidencja.

Prewspółczynnik i proporcja – odliczenie podatku VAT:

    • zmienione stanowisko Ministerstwa Finansów oraz kierunek orzecznictwa sądowego w sprawach prewspółczynnika,
    • stanowisko NIK, RIO – kontrole samorządów – dlaczego VAT nie jest odliczany od zakupów przez Gminy?
    • jak wyliczyć proporcję (WSS) z art. 90 ustawy VAT a jak prewspółczynnik z art. 86 ust. 2a-2h.

Korekta odliczeń VAT:

    • roczna, 5-letnia i 10-letnia,
    • wyliczone przykłady.

„Split payment”:

    • MPP – zarządzenia i ewidencje,
    • obligatoryjny w JPK-V7M w urzędach JST i jednostkach organizacyjnych bez osobowości prawnej.

Biała lista podatników:

    • obowiązki podatnika oraz sankcje za nie przestrzeganie przepisów,
    • zmiany COVID-19.

Nowy JPK od 1 października 2020 r. w samorządach:

    • struktury schematu głównego dla JPK_V7M / JPK_V7K – ich opis i oznaczenia,
    • jakie dane powinny być zawarte w ewidencjach sprzedaży – struktura ewidencji w zakresie podatku należnego dla JPK_V7M / JPK_V7K, kody grup towarowych (GTU) w nowej strukturze JPK_VAT, nowe oznaczenia i symbole,
    • jakie dane powinny być zawarte w ewidencjach zakupu – struktura ewidencji w zakresie podatku naliczonego dla JPK_V7M i JPK_V7K, ich oznaczenia i symbole.

SLIM VAT–2021 r.:

    • faktura korygująca in minus – czy można obniżyć podstawę opodatkowania i VAT należny w momencie wystawienia faktury korygującej? Jakie dokumenty trzeba zebrać? Jak wykazać skorygowaną transakcję w nowym JPK, jeśli nie posiada się faktury korygującej?
    • jaki limit będzie obowiązywał po nowelizacji na nieewidencjonowane prezenty małej wartości?
    • wydłużenie terminu odliczenia VAT naliczonego – jak obniżyć kwotę podatku należnego w wypadku rozliczeń miesięcznych?

Sesja pytań i odpowiedzi.

Program szkolenia jest orientacyjny i może ulec zmianie.
Czas omówienia poszczególnych punktów programu zależny jest od liczby osób biorących udział w szkoleniu.

Lokalizacja

Lokalizacja

Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach.

Koszt

Koszt udziału w szkoleniu online:
  • 449 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 21-04-2021)
  • 549 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 21-04-2021)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT

Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
  • certyfikat (wer. elektroniczna)
  • materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
Wypełnij
formularz
Sprawdź
wszystkie dane
Wyślij
zgłoszenie
Dostaniesz mejla potwierdzającego
Możesz wydrukować potwierdzenie

Informacje ogólne

Problemy związane z podatkiem VAT i stanowiska organów kontrolnych w JST, jednostkach budżetowych i samorządowych zakładach budżetowych

Online, 26.04.2021

  • Administracja publiczna.
  • Korpus służby cywilnej.
  • Jednostki samorządu terytorialnego.
  • Wymiar sprawiedliwości.
  • Placówki naukowe.
  • Instytucje kultury.
  • Wojsko Polskie.
  • Jednostki oświatowe.
  • Jednostki budżetowe.
  • Stowarzyszenia i fundacje.
  • Służba zdrowia.
  • Zakłady budżetowe.
  • Firmy prywatne (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, spółki z o.o., spółki akcyjne, spółki komandytowe).
  • Spółki samorządowe.
  • Spółki Skarbu Państwa.
  • Osoby prywatne.

Dane do FV nabywcy

/

Czy nabywca ma być również odbiorcą?

Dane do FV odbiorcy

/

Dane osoby kontaktowej/zgłaszającej

Czy osoba zgłaszająca uczestniczy w szkoleniu?

Rozliczenie kosztów udziału

  • Liczba osób: 0
  • Koszt udziału w szkoleniu wszystkich zgłoszonych osób:
  • Stawka VAT: Sprzedawca zwolniony przedmiotowo z podatku od towaru i usług [dostawca towarów lub świadczeń usługi zwolniony na podstawie art. 113 ust. 1 (albo ust. 9) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, 2491, z 2018 r. poz. 62, 86. z późn. zm.)]
  • Całkowity koszt udziału w szkoleniu: 0

Uwagi