28.04.2025

Poniedzialek

Online
od 699 PLN
Cel

Szkolenie pozwoli uczestnikom zdobyć i zaktualizować wiedzę na temat dochodów, należności oraz rachunkowości w jednostkach budżetowych. Uczestnicy nauczą się prawidłowej ewidencji, klasyfikacji i rozliczania wydatków oraz unikania najczęściej popełnianych błędów zgodnie z kontrolami NIK i RIO. Omówione zostaną kluczowe aspekty polityki rachunkowości, kontroli dowodów księgowych oraz relacji między planem finansowym a zobowiązaniami. Szkolenie zapewni również praktyczne wskazówki dotyczące zaangażowania wydatków, w tym umów wieloletnich i okresów przejściowych.

string(6) "online"
Czas trwania
od 9:00 do 14:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia

Online

Metodyka
  • dyskusja
  • omówienie studium przypadków
  • prezentacja
  • wykład
Grupa docelowa

Szkolenie skierowane jest do pracowników pracowników powiatowych urzędów pracy, pracowników punktów informacyjnych o funduszach europejskich, kontrolerów i opiekunów projektów z IP/IŻ oraz do wszystkich zainteresowanych obszarem szkolenia.

Prowadzący
Małgorzata Rulińska

Ekonomista, ponad 25 lat doświadczenia w pisaniu i realizacji projektów krajowych i zagranicznych, złoty certyfikat trenera EFS

więcej
Pobierz informacje o szkoleniu
Pobierz informacje o szkoleniu

Program

Dzień 1

28.04.2025 (Poniedzialek)

Moduł przygotowanie projektu:

    • kolejne nabory wniosków o dofinansowanie z EFS+ (2025) – na aktualnych przykładach,
    • wymogi z dokumentacji naboru,
    • wypełnianie wniosku o dofinansowanie krok po kroku,
    • podpowiedzi zapisów we wniosku od strony eksperta oceniającego kilkanaście lat projekty EFS.

Moduł finansowo-księgowy:

    • wymogi odnośnie księgowania:
      • wydatki poniesione przed podpisaniem umowy o dofinansowanie, terminy i warunki przeksięgowań.
      • polityka rachunkowości w urzędach pracy,
      • postępowanie w przypadku zwrotu środków finansowych do PUP (rok bieżący oraz lata ubiegłe),
      • postępowanie z wydatkami niekwalifikowanymi i nieprawidłowościami,
      • księgowanie wydatków rozliczanych ryczałtowo w jednostkach sektora finansów publicznych.
      • postępowanie z VAT- interpretacje WUP-ów i zapisy umów, w tym postępowanie ze zwrotami VAT i innymi w roku bieżącym i poprzednich.
    • kwalifikowalność wydatków, w tym:
      • cross-financing w projektach konkurencyjnych,
      • MRU,
      • kwalifikowalność uczestników – dokumentacja, zalecenia WUP-ów.
    • ogólne zasady dokumentowania wydatków oraz ich praktyczne zastosowanie:
      • wymagania wynikające z przepisów prawa,
      • sporządzanie dokumentacji i jej przechowywanie,
      • szczególne wymagania dla dokumentacji projektowej – przykłady,
      • instrukcja sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów księgowych,
      • wymagania WUPów w różnych województwach ( w zależności od zgłoszonych uczestników szkolenia).

Moduł: Rozliczanie projektu:

    • obsługa systemu CST – wnioski o płatność, monitorowanie uczestników projektu,
    • zwroty środków nienależnie pobranych przez uczestników projektu.

Sesja pytania i odpowiedzi.

Program szkolenia ma charakter orientacyjny i może zostać zmodyfikowany, na przykład w związku ze zmianami przepisów lub pojawieniem się nowości w danym temacie.
Czas przeznaczony na omówienie poszczególnych zagadnień będzie dostosowany do liczby uczestników, co umożliwi bardziej efektywne przyswajanie wiedzy oraz optymalne dostosowanie tempa do dynamiki grupy.

Lokalizacja

Lokalizacja

Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji, co umożliwi uczestnikom udział w wygodny sposób z dowolnego miejsca. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach, co pozwoli na bieżącą interakcję z prowadzącymi oraz zadawanie pytań. Uczestnicy będą mieli możliwość uzyskania natychmiastowych odpowiedzi oraz wyjaśnienia wszelkich wątpliwości w czasie rzeczywistym, co sprzyja efektywnej nauce i lepszemu zrozumieniu omawianych zagadnień.

Koszt

Koszt udziału w szkoleniu online:
  • 599 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 23-04-2025)
  • 699 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 23-04-2025)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT

Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
  • materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
  • certyfikat (wer. elektroniczna)
Wypełnij
formularz
Sprawdź
wszystkie dane
Wyślij
zgłoszenie
Dostaniesz mejla potwierdzającego
Możesz wydrukować potwierdzenie

Informacje ogólne

Przygotowanie i realizacja projektów z EFS+ przez powiatowe urzędy pracy

Online, 28.04.2025

  • Administracja publiczna.
  • Korpus służby cywilnej.
  • Jednostki samorządu terytorialnego.
  • Wymiar sprawiedliwości.
  • Placówki naukowe.
  • Instytucje kultury.
  • Wojsko Polskie.
  • Jednostki oświatowe.
  • Jednostki budżetowe.
  • Stowarzyszenia i fundacje.
  • Służba zdrowia.
  • Zakłady budżetowe.
  • Firmy prywatne (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, spółki z o.o., spółki akcyjne, spółki komandytowe).
  • Spółki samorządowe.
  • Spółki Skarbu Państwa.
  • Osoby prywatne.

Online

Dane osoby kontaktowej/zgłaszającej

Czy osoba zgłaszająca uczestniczy w szkoleniu?

NABYWCA I DANE DO FAKTURY

/

Czy dane nabywcy są takie same jak odbiorcy?

ODBIORCA I DANE DO FAKTURY

/

Uwagi

Rozliczenie kosztów udziału

  • Liczba osób: 0
  • Koszt udziału w szkoleniu wszystkich zgłoszonych osób:
  • Stawka VAT: Sprzedawca zwolniony przedmiotowo z podatku od towaru i usług [dostawca towarów lub świadczeń usługi zwolniony na podstawie art. 113 ust. 1 (albo ust. 9) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, 2491, z 2018 r. poz. 62, 86. z późn. zm.)]
  • Całkowity koszt udziału w szkoleniu: 0
  • Faktura: Elektroniczna (wysłana w dniu szkolenia na podany adres)