19.11.2020

Czwartek

9:00-14:00
Warszawa/Online
od 399 PLN
Cel

Szkolenie ma na celu zaznajomienie uczestników z podstawowymi czynnościami niezbędnymi w przygotowaniu urządzeń księgowych do prawidłowego  sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego.

Podczas szkolenia omówiony zostanie harmonogram czynności przygotowawczych związanych z zamknięciem roku budżetowego oraz zasady i sposób przeprowadzenia i udokumentowania inwentaryzacji.

Metodyka
  • dyskusja
  • omówienie studium przypadków
  • prezentacja
  • wykład
Grupa docelowa

Szkolenie skierowane jest do kierowników jednostek, głównych księgowych, skarbników i innych pracowników służb finansowo-księgowych jednostek sektora finansów publicznych.

Prowadzący
Danuta Kaźmierczak

Specjalista z zakresu rachunkowości budżetowej.

więcej
Kolejny termin szkolenia

Dzień 1

19.11.2020 (Czwartek)

I. HARMONOGRAM CZYNNOŚCI PRZYGOTOWAWCZYCH ZWIĄZANYCH Z ZAMKNIĘCIEM ROKU BUDŻETOWEGO

Analiza zdarzeń, bieżące kontrolowanie terminów wpływu dokumentacji finansowej do jednostki, mając na uwadze obowiązujący plan wydatków oraz szczególne zwrócenie na:

    • zaksięgowanie wszystkich zdarzeń gospodarczych, jakie będą miały miejsce w danym roku,
    • bieżące monitorowanie realizacji zobowiązań, aby nie dopuścić do ich ewentualnego przeterminowania.

Rozliczenie udzielonych i otrzymanych dotacji:

    • terminy,
    • zasady.

Analiza i ewentualna korekta odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.

Jak księgujemy koszty i zobowiązania na przełomie roku budżetowego?

Rozliczenie ewentualnych zaliczek udzielonych pracownikom.

Dokonanie przeglądu kont analitycznych rozrachunków pod kątem prawidłowego ustalenia np. dochodów z mienia (czynsze, dzierżawy, sprzedaż majątku itp.) lub z tytułu świadczonych usług.

Zwrócenie uwagi na dokonanie księgowań, które – zgodnie z przepisami szczególnymi – podlegają wykonaniu  na koniec roku budżetowego w odniesieniu do:

    • ewidencji oraz weryfikacji należności i zobowiązań,
    • naliczenie odsetek za zwłokę (podstawy prawne i wyjaśnienia szczególne),
    • odstępstwa od zasady obowiązkowego dochodzenia należności budżetowych,
    • naliczenia odpisów aktualizujących  wartości  należności (jak prawidłowo powinno funkcjonować konto „290”),
    • zweryfikowanie zaangażowania wydatków itp. (analiza kont pozabilansowych 998 i 999).

Dokonanie wyliczenia i poprawnego ujęcia w księgach rachunkowych jednostki umorzenia i amortyzacji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych lub według stawek określonych decyzją dysponenta części budżetowej oraz zweryfikowanie stanu pozostałych środków trwałych i ich jednorazowego umorzenia.

Rozliczenie poniesionych wydatków na inwestycje (po uzgodnieniu z właściwą komórką merytoryczną w zakresie inwestycji) i dokonanie przeksięgowań zakończonych zadań inwestycyjnych na właściwe konta, ewentualne rozliczenie inwestycji zaniechanych:

    • przykłady prawidłowych rozliczeń.

 

II. INWENTARYZACJA – ZASADY ORAZ SPOSÓB PRZEPROWADZENIA I UDOKUMENTOWANIA ORAZ NIEPRAWIDŁOWOŚCI W ZAKRESIE ORGANIZACJI I PRZEPROWADZANIA INWENTARYZACJI – ODPOWIEDZIALNOŚĆ POSZCZEGÓLNYCH OSÓB

Funkcje i cele inwentaryzacji, inwentaryzacja jako element rachunkowości jednostki wynikający z uor.

Terminarz inwentaryzacji dostosowany do aktualnej sytuacji uwzględniający prawidłową organizację inwentaryzacji, przebieg i jej udokumentowanie.

Metody, rodzaje oraz sposoby prawidłowego przeprowadzania i rozliczenia inwentaryzacji wg zasad zawartych w uor.

Inwentaryzacja drogą spisu z natury:

    • prace organizacyjne przed spisem, podział kompetencji między poszczególnymi osobami odpowiedzialnymi za inwentaryzację oraz prawidłowe rozliczenie spisu z natury.

Inwentaryzacja uzgadniania drogą potwierdzenia sald wymagająca odpowiednich etapów i prawidłowej dokumentacji.

Inwentaryzację aktywów i pasywów w drodze weryfikacji:

  • zasady,
  • sposoby,
  • dokumentacja.

Prawidłowe rozliczenie inwentaryzacji, ustalenie ewentualnych różnic i opracowanie prawidłowej dokumentacji poinwentaryzacyjnej.

Zwrócenie uwagi na ważniejsze nieprawidłowości wykazywane przez służby kontrolne.

Rola i odpowiedzialność za inwentaryzację kierownika jednostki, głównego księgowego oraz pozostałych pracowników.

Sesja pytań i odpowiedzi.

Program szkolenia jest orientacyjny i może ulec zmianie. 
Czas omówienia poszczególnych punktów programu zależny jest od liczby osób biorących udział w szkoleniu.

Lokalizacja

Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach.

Lokalizacja

Centrum Konferencyjne As Bud (budynek Central Tower)
Al. Jerozolimskie 81
02-001 Warszawa

Organizator szkolenia zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia. Ostateczna lokalizacja szkolenia zostanie podana w potwierdzeniu udziału, które jest wysyłane na 2 dni robocze przed szkoleniem (nie liczymy dnia szkolenia). Informacja ta jest przesyłana drogą elektroniczną na adres osoby kontaktowej i uczestnika szkolenia.

Mapa
Koszt udziału w szkoleniu online:
  • 399 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 19-11-2020)
  • 499 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 19-11-2020)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT

Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
  • certyfikat (wer. elektroniczna)
  • materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
Koszt udziału w szkoleniu na sali obejmuje:
  • certyfikat (wer. papierowa)
  • materiały szkoleniowe (wer. drukowana)
  • długopis
  • serwis kawowy
  • obiad
	string(6) "before"
	string(10) "19-11-2020"
	NULL
Wypełnij
formularz
Sprawdź
wszystkie dane
Wyślij
zgłoszenie
Dostaniesz mejla potwierdzającego
Możesz wydrukować potwierdzenie

Informacje ogólne

Podstawowe czynności niezbędne w przygotowaniu urządzeń księgowych do prawidłowego sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego w jednostkach sektora finansów publicznych za 2020 r. (szkolenie hybrydowe)

Warszawa/Online, 19.11.2020

  • Administracja publiczna.
  • Korpus służby cywilnej.
  • Jednostki samorządu terytorialnego.
  • Wymiar sprawiedliwości.
  • Placówki naukowe.
  • Instytucje kultury.
  • Wojsko Polskie.
  • Jednostki oświatowe.
  • Jednostki budżetowe.
  • Stowarzyszenia i fundacje.
  • Służba zdrowia.
  • Zakłady budżetowe.
  • Firmy prywatne (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, spółki z o.o., spółki akcyjne, spółki komandytowe).
  • Spółki samorządowe.
  • Spółki Skarbu Państwa.
  • Osoby prywatne.

Dane do FV nabywcy

/

Czy nabywca ma być również odbiorcą?

Dane do FV odbiorcy

/

Dane osoby kontaktowej/zgłaszającej

Czy osoba zgłaszająca uczestniczy w szkoleniu?

Rozliczenie kosztów udziału

  • Koszt szkolenia: 399,00
  • Stawka VAT: Sprzedawca zwolniony przedmiotowo z podatku od towaru i usług [dostawca towarów lub świadczeń usługi zwolniony na podstawie art. 113 ust. 1 (albo ust. 9) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, 2491, z 2018 r. poz. 62, 86. z późn. zm.)]
  • Koszt szkolenia: 399,00
  • Ilość osób: 0
  • Całkowity koszt udziału w szkoleniu: 0

Uwagi