Termin szkolenia gwarantowany
02.04.2025

Środa

Online
od 599 PLN
Cel

Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności efektywnej obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego oraz doskonalenie komunikacji i współpracy z przełożonymi i innymi działami firmy. Uczestnicy szkolenia wzmocnią swój profesjonalny wizerunek w kontaktach biznesowych, zwiększą efektywność w organizacji biura oraz zarządzaniu informacją. Szkolenie obejmie również nabycie kompetencji z zakresu wywierania wpływu, perswazji i asertywności, a także opanowanie zasad etykiety biznesowej oraz profesjonalnego dress code’u. Istotnym elementem szkolenia będzie rozwijanie świadomości własnych mocnych i słabych stron w pracy zawodowej.

string(6) "online"
Czas trwania
od 9:00 do 14:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia

Online

Metodyka
  • burza mózgów
  • case studies
  • ćwiczenia indywidualne
  • dyskusja
  • prezentacja
  • techniki multimedialne
  • wykład
Grupa docelowa

Szkolenie skierowane jest do sekretarek i asystentów pracujących w firmach o różnej wielkości, które chcą podnieść swoje kwalifikacje zawodowe. Osób odpowiedzialnych za organizację biura, obsługę klientów wewnętrznych i zewnętrznych, zarządzanie informacją oraz wspieranie pracy przełożonych. Pracowników biurowych pragnących doskonalić swoje umiejętności komunikacyjne, organizacyjne, interpersonalne oraz rozwijać profesjonalny wizerunek.

Prowadzący
Piotr T. Ruta

Trener, coach, konsultant, wykładowca akademicki, doradca i mówca motywacyjny z niemal 30 letnim doświadczeniem.

więcej
Pobierz informacje o szkoleniu
Pobierz informacje o szkoleniu

Program

Dzień 1

02.04.2025 (Środa)

Klient wewnętrzny i zewnętrzny:

    • klient wewnętrzny a klient zewnętrzny – podobieństwa i różnice,
    • kto jest moim klientem wewnętrznym? –  analiza struktury i procesów,
    • waga Klienta – priorytety działań i sposoby ich wyodrębniania – wzajemne relacje korzyści Klient – Firma,
    • trójkąt potrzeb klienta w zakresie jakości, analiza czynników kształtujących zachowania klienta wewnętrznego i zewnętrznego.

Współpraca z przełożonym, czyli profesjonalizm i wsparcie:

    • komunikacja w dziale, jako spotkanie dwóch osobowości,
    • utrzymanie prawidłowych relacji z szefem,
    • pożądane cechy asystenta/ki – typ osobowości, charakter, umiejętności…,
    • lista podstawowych oczekiwań szefa,
    • efektywność w pracy asystentki,
    • polityka prywatności,
    • komplementarność funkcjonowania zawodowego,
    • nastroje i emocje w relacji: przełożony-podwładny,
    • reprezentacja firmy w tandemie,
    • spotkania biznesowe: firmowe i poza firmowe.

Biuro jako centrum komunikacyjne firmy:

    • efektywna komunikacja wewnętrzna,
    • zarządzanie informacją w zarządzaniu biurem,
    • rola sekretariatu jako centrum funkcjonowania biura,
    • organizowanie pracy sekretariatu,
    • organizacja zebrań, spotkań i konferencji.

Tak jak szef chciał czyli skuteczna perswazja i wywieranie wpływu:

    • komunikacja a wywieranie wpływu,
    • sygnały dominacji i podporządkowania, sygnały pozytywnego i negatywnego nastawienia odbiorcy do nadawcy,
    • perswazja, manipulacja i wpływ,
    • test stylu negocjacyjnego,
    • porównanie stylów technik wywierania wpływu (kooperacyjny, rywalizacyjny, rzeczowy),
    • pierwsze wrażenie i budowanie wiarygodności,
    • gesty wzmacniające i sugerujące,
    • postawa ciała,
    • komunikacja werbalna i niewerbalna – sztuka spójnego komunikowania się,
    • podstawowe techniki wywierania wpływu,
    • trening zachowań antymanipulacyjnych.

Etykieta biznesowa i savoir vivre w pracy asystenta/ki:

    • zasady pierwszeństwa w kontaktach biznesowych,
    • przedstawianie, anonsowanie, umawianie – jak nie popełnić faux pas,
    • wymiana wizytówek, powitania, tytułowanie.

Budowa wizerunku i doskonalenie image profesjonalnego asystenta/ki:

    • strefy odległości w kontaktach interpersonalnych,
    • komunikacja niewerbalna,
    • typy uścisków dłoni i ich znaczenie,
    • jak uniknąć gafy,
    • cmok nonsens i gesty kulturowe.

Dress code i elegancja w ubiorze asystenta/ki – co i kiedy nosić?

    • ubiór w biznesie – sztuka autoprezentacji,
    • dobór garderoby i fryzury w zależności od typu urody,
    • prawidłowy dobór stroju i dodatków,
    • fryzura, makijaż, biżuteria,
    • podstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety,
    • podstawowe uchybienia w wyglądzie mężczyzny,
    • typy strojów i zasady ich doboru, wskazania elegancji,
    • dobór typu stroju w biznesie: business dress, business casual, casual; dodatki,
    • idealny ubiór do biura oraz na spotkania,
    • wskazówki dotyczące doboru stroju,
    • strój nieformalny czy ubranie wyjściowe?

Trening asertywności i komunikacja w pracy asystenta/ki:

    • istota i zasady asertywności i prawa asertywności w sytuacji zawodowej w zawodzie asystentki. konstruktywne wyrażanie swojego zdania bez wywoływania konfliktu,
    • asertywność jako sztuka respektowania granic i budowania pozytywnej samooceny,
    • radzenie sobie w trudnych sytuacjach z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi,
    • porozumienie z trudnymi klientami (rozpoznawanie charakteru rozmówcy, adekwatny przekaz i odbiór informacji, dostosowanie strategii bezpośredniej do rozmówcy).

Skuteczna komunikacja w sekretariacie a osobowość:

    • profil osobowościowy asystentki a skuteczność w działaniach,
    • jak rozpoznawać typy osobowościowe rozmówców,
    • wywieranie wpływu na osoby o różnych stylach społecznych – czterostrefowy model zachowań,
    • samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości,
    • swot, czyli silne i słabe strony poszczególnych modeli zachowań.

Profil skutecznego asystenta/ki:

    • analiza własnego stylu komunikacji i pracy na podstawie TESTU OSOBOWOŚCI TTI Ltd. INSIGHTS analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing,
    • indywidualny feedback na podstawie, którego każda z uczestniczek określi swoje mocne i słabe strony, a także cechy i umiejętności niezbędne w skutecznym realizowaniu zadań asystenckich.

Sesja pytań i odpowiedzi. 

Program szkolenia jest orientacyjny i może ulec zmianie. 
Czas omówienia poszczególnych punktów programu zależny jest od liczby osób biorących udział w szkoleniu.

Lokalizacja

Lokalizacja

Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji, co umożliwi uczestnikom udział w wygodny sposób z dowolnego miejsca. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach, co pozwoli na bieżącą interakcję z prowadzącymi oraz zadawanie pytań. Uczestnicy będą mieli możliwość uzyskania natychmiastowych odpowiedzi oraz wyjaśnienia wszelkich wątpliwości w czasie rzeczywistym, co sprzyja efektywnej nauce i lepszemu zrozumieniu omawianych zagadnień.

Koszt

Koszt udziału w szkoleniu online:
  • 599 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 28-03-2025)
  • 699 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 28-03-2025)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT

Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
  • certyfikat (wer. elektroniczna)
  • materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
Wypełnij
formularz
Sprawdź
wszystkie dane
Wyślij
zgłoszenie
Dostaniesz mejla potwierdzającego
Możesz wydrukować potwierdzenie

Informacje ogólne

Efektywny sekretariat - obsługa klienta wewnętrznego i zewnętrznego

Online, 02.04.2025

  • Administracja publiczna.
  • Korpus służby cywilnej.
  • Jednostki samorządu terytorialnego.
  • Wymiar sprawiedliwości.
  • Placówki naukowe.
  • Instytucje kultury.
  • Wojsko Polskie.
  • Jednostki oświatowe.
  • Jednostki budżetowe.
  • Stowarzyszenia i fundacje.
  • Służba zdrowia.
  • Zakłady budżetowe.
  • Firmy prywatne (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, spółki z o.o., spółki akcyjne, spółki komandytowe).
  • Spółki samorządowe.
  • Spółki Skarbu Państwa.
  • Osoby prywatne.

NABYWCA I DANE DO FAKTURY

/

Czy dane nabywcy są takie same jak odbiorcy?

ODBIORCA I DANE DO FAKTURY

/

Dane osoby kontaktowej/zgłaszającej

Czy osoba zgłaszająca uczestniczy w szkoleniu?

Rozliczenie kosztów udziału

  • Liczba osób: 0
  • Koszt udziału w szkoleniu wszystkich zgłoszonych osób:
  • Stawka VAT: Sprzedawca zwolniony przedmiotowo z podatku od towaru i usług [dostawca towarów lub świadczeń usługi zwolniony na podstawie art. 113 ust. 1 (albo ust. 9) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, 2491, z 2018 r. poz. 62, 86. z późn. zm.)]
  • Całkowity koszt udziału w szkoleniu: 0
  • Faktura: Elektroniczna (wysłana w dniu szkolenia na podany adres)

Uwagi