

Środa


Cel
Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności efektywnej obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego oraz doskonalenie komunikacji i współpracy z przełożonymi i innymi działami firmy. Uczestnicy szkolenia wzmocnią swój profesjonalny wizerunek w kontaktach biznesowych, zwiększą efektywność w organizacji biura oraz zarządzaniu informacją. Szkolenie obejmie również nabycie kompetencji z zakresu wywierania wpływu, perswazji i asertywności, a także opanowanie zasad etykiety biznesowej oraz profesjonalnego dress code’u. Istotnym elementem szkolenia będzie rozwijanie świadomości własnych mocnych i słabych stron w pracy zawodowej.
Czas trwania
Typ szkolenia
Online
Metodyka
- burza mózgów
- case studies
- ćwiczenia indywidualne
- dyskusja
- prezentacja
- techniki multimedialne
- wykład
Grupa docelowa
Szkolenie skierowane jest do sekretarek i asystentów pracujących w firmach o różnej wielkości, które chcą podnieść swoje kwalifikacje zawodowe. Osób odpowiedzialnych za organizację biura, obsługę klientów wewnętrznych i zewnętrznych, zarządzanie informacją oraz wspieranie pracy przełożonych. Pracowników biurowych pragnących doskonalić swoje umiejętności komunikacyjne, organizacyjne, interpersonalne oraz rozwijać profesjonalny wizerunek.
Prowadzący
Trener, coach, konsultant, wykładowca akademicki, doradca i mówca motywacyjny z niemal 30 letnim doświadczeniem.
więcejProgram
Dzień 1
02.04.2025 (Środa)
Klient wewnętrzny i zewnętrzny:
-
- klient wewnętrzny a klient zewnętrzny – podobieństwa i różnice,
- kto jest moim klientem wewnętrznym? – analiza struktury i procesów,
- waga Klienta – priorytety działań i sposoby ich wyodrębniania – wzajemne relacje korzyści Klient – Firma,
- trójkąt potrzeb klienta w zakresie jakości, analiza czynników kształtujących zachowania klienta wewnętrznego i zewnętrznego.
Współpraca z przełożonym, czyli profesjonalizm i wsparcie:
-
- komunikacja w dziale, jako spotkanie dwóch osobowości,
- utrzymanie prawidłowych relacji z szefem,
- pożądane cechy asystenta/ki – typ osobowości, charakter, umiejętności…,
- lista podstawowych oczekiwań szefa,
- efektywność w pracy asystentki,
- polityka prywatności,
- komplementarność funkcjonowania zawodowego,
- nastroje i emocje w relacji: przełożony-podwładny,
- reprezentacja firmy w tandemie,
- spotkania biznesowe: firmowe i poza firmowe.
Biuro jako centrum komunikacyjne firmy:
-
- efektywna komunikacja wewnętrzna,
- zarządzanie informacją w zarządzaniu biurem,
- rola sekretariatu jako centrum funkcjonowania biura,
- organizowanie pracy sekretariatu,
- organizacja zebrań, spotkań i konferencji.
Tak jak szef chciał czyli skuteczna perswazja i wywieranie wpływu:
-
- komunikacja a wywieranie wpływu,
- sygnały dominacji i podporządkowania, sygnały pozytywnego i negatywnego nastawienia odbiorcy do nadawcy,
- perswazja, manipulacja i wpływ,
- test stylu negocjacyjnego,
- porównanie stylów technik wywierania wpływu (kooperacyjny, rywalizacyjny, rzeczowy),
- pierwsze wrażenie i budowanie wiarygodności,
- gesty wzmacniające i sugerujące,
- postawa ciała,
- komunikacja werbalna i niewerbalna – sztuka spójnego komunikowania się,
- podstawowe techniki wywierania wpływu,
- trening zachowań antymanipulacyjnych.
Etykieta biznesowa i savoir vivre w pracy asystenta/ki:
-
- zasady pierwszeństwa w kontaktach biznesowych,
- przedstawianie, anonsowanie, umawianie – jak nie popełnić faux pas,
- wymiana wizytówek, powitania, tytułowanie.
Budowa wizerunku i doskonalenie image profesjonalnego asystenta/ki:
-
- strefy odległości w kontaktach interpersonalnych,
- komunikacja niewerbalna,
- typy uścisków dłoni i ich znaczenie,
- jak uniknąć gafy,
- cmok nonsens i gesty kulturowe.
Dress code i elegancja w ubiorze asystenta/ki – co i kiedy nosić?
-
- ubiór w biznesie – sztuka autoprezentacji,
- dobór garderoby i fryzury w zależności od typu urody,
- prawidłowy dobór stroju i dodatków,
- fryzura, makijaż, biżuteria,
- podstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety,
- podstawowe uchybienia w wyglądzie mężczyzny,
- typy strojów i zasady ich doboru, wskazania elegancji,
- dobór typu stroju w biznesie: business dress, business casual, casual; dodatki,
- idealny ubiór do biura oraz na spotkania,
- wskazówki dotyczące doboru stroju,
- strój nieformalny czy ubranie wyjściowe?
Trening asertywności i komunikacja w pracy asystenta/ki:
-
- istota i zasady asertywności i prawa asertywności w sytuacji zawodowej w zawodzie asystentki. konstruktywne wyrażanie swojego zdania bez wywoływania konfliktu,
- asertywność jako sztuka respektowania granic i budowania pozytywnej samooceny,
- radzenie sobie w trudnych sytuacjach z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi,
- porozumienie z trudnymi klientami (rozpoznawanie charakteru rozmówcy, adekwatny przekaz i odbiór informacji, dostosowanie strategii bezpośredniej do rozmówcy).
Skuteczna komunikacja w sekretariacie a osobowość:
-
- profil osobowościowy asystentki a skuteczność w działaniach,
- jak rozpoznawać typy osobowościowe rozmówców,
- wywieranie wpływu na osoby o różnych stylach społecznych – czterostrefowy model zachowań,
- samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości,
- swot, czyli silne i słabe strony poszczególnych modeli zachowań.
Profil skutecznego asystenta/ki:
-
- analiza własnego stylu komunikacji i pracy na podstawie TESTU OSOBOWOŚCI TTI Ltd. INSIGHTS analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing,
- indywidualny feedback na podstawie, którego każda z uczestniczek określi swoje mocne i słabe strony, a także cechy i umiejętności niezbędne w skutecznym realizowaniu zadań asystenckich.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Program szkolenia jest orientacyjny i może ulec zmianie.
Czas omówienia poszczególnych punktów programu zależny jest od liczby osób biorących udział w szkoleniu.
Lokalizacja
Lokalizacja
Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji, co umożliwi uczestnikom udział w wygodny sposób z dowolnego miejsca. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach, co pozwoli na bieżącą interakcję z prowadzącymi oraz zadawanie pytań. Uczestnicy będą mieli możliwość uzyskania natychmiastowych odpowiedzi oraz wyjaśnienia wszelkich wątpliwości w czasie rzeczywistym, co sprzyja efektywnej nauce i lepszemu zrozumieniu omawianych zagadnień.
Koszt
Koszt udziału w szkoleniu online:
- 599 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 28-03-2025)
- 699 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 28-03-2025)
Wykonawca nie jest płatnikiem VAT
Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
- certyfikat (wer. elektroniczna)
- materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
formularz

wszystkie dane

zgłoszenie


