
Piątek


Cel
Szkolenie ma na celu naświetlić zagadnienia związane z ochroną danych osobowych w procesie archiwizacji dokumentów i ich przechowywania w archiwum zakładowym/składnicy akt.
Czas trwania
Typ szkolenia
Online
Szkolenie prowadzone w czasie rzeczywistym (na żywo) za pomocą platformy online.
Metodyka
- dyskusja
- prezentacja
- wykład
Grupa docelowa
Szkolenie skierowane jest do pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie archiwów zakładowych/składnic akt.
Prowadzący
Dyplomowany archiwista z ponad 17-letnią praktyką w zawodzie, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej.
więcejProgram
Dzień 1
29.12.2023 (Piątek)
Podstawowe przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją w Podmiocie:
-
- przepisy archiwalne,
- ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach,
- rozporządzenia wykonawcze do ustawy,
- przepisy dotyczące ochrony danych osobowych,
- krajowe (UODO),
- unijne (RODO).
- przepisy archiwalne,
Ochrona danych osobowych zawartych w dokumentacji:
-
- dokumentacja dot. przetwarzania danych osobowych,
- zbiory danych osobowych i upoważnienia do ich przetwarzania,
- ograniczenia praw osób których dane dotyczą w związku z gromadzeniem akt w archiwach zakładowych/ składnicach akt.
Nowe obowiązki archiwów zakładowych i składnic akt w zakresie ochrony danych osobowych:
-
- obowiązek przyjmowania, rejestrowania i przechowywania sprostowań i uzupełnień,
- prawa osób wynikające z RODO, a ograniczenia ich stosowania w archiwum zakładowym/ składnicy akt:
- ograniczenie prawa do bycia zapomnianym,
- ograniczenie prawa do sprostowania,
- ograniczenie prawa dostępu do danych,
- obowiązek nie ingerowania w materiały archiwalne,
- zapewnienie dostępu do danych w celach naukowych i archiwalnych.
Funkcjonowanie archiwum zakładowego a ochrona danych osobowych:
-
- organizacja, lokal i zadania archiwum zakładowego,
- uprawnienia archiwisty w zakresie dostępu do danych osobowych,
- przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji zgromadzonej w archiwum zakładowym oraz prowadzenie jej ewidencji,
- bezpieczeństwo danych osobowych w archiwum,
- stosowanie pseudonimizacji i anonimizacji w sytuacji udostępniania akt,
- stosowanie pseudonimizacji i anonimizacji w sytuacji wypożyczania akt poza instytucję,
- zawieranie umów pomiędzy instytucją a użytkownikiem zakazujących dalszego przetwarzania danych przez osobę korzystającą z dokumentów,
- prowadzenie rejestru sprostowań i uzupełnień oraz zgłoszonych praw osób których dane dotyczą,
- prowadzenie rejestru zawartych umów,
- obowiązek usunięcia danych osobowych po ustaniu celu przetwarzania a archiwizacja,
- prawo do „bycia zapomnianym” a przetwarzanie danych dla celów archiwalnych,
- udostępnianie dokumentacji przechowywanej w archiwum zakładowym,
- kwalifikacja archiwalna dokumentacji a obowiązek usuwania danych osobowych,
- brakowanie dokumentacji niearchiwalnej (papierowej i elektronicznej) po upływie obowiązujących okresów jej przechowywania w kontekście przepisów RODO,
- przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwów państwowych.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Lokalizacja
Lokalizacja
Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach.
Koszt
Koszt udziału w szkoleniu online:
- 499 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 26-12-2023)
- 599 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 26-12-2023)
Wykonawca nie jest płatnikiem VAT
Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
- certyfikat (wer. elektroniczna)
- materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
formularz

wszystkie dane

zgłoszenie


