Termin szkolenia gwarantowany
10.06.2020

Środa

10:00-14:00
Internet
od PLN
Cel

Cele szkolenia:

  • pogłębienie wiedzy w zakresie skutecznego zarządzania stresem,
  • jak radzić sobie ze stresem w sytuacjach krytycznych i kryzysowych,
  • techniki radzenia sobie z lękami,
  • zwiększenie własnej skuteczności w działania w sytuacjach stresowych,
  • praktyczne rozwijanie umiejętności i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych,
  • zwiększenie własnej odporności na stres,
  • poprawa efektywności redukcji stresu, gdy on już wystąpił,
  • poznanie mechanizmów obronnych w skutecznym raczeniu sobie ze stresem,
  • zwiększenie efektywności zapobiegania sytuacjom stresowym,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania oraz kontrolowania emocji w sytuacjach zawodowych wywołujących napięcie i stres,
  • poprawa własnej efektywności działania w sytuacjach stresowych takich jak pandemia i inne,
  • autodiagnoza indywidualnych stresorów i dobór narzędzi im zapobiegającym – określenie własnych predyspozycji, cech osobowości, mocnych i słabych stron w sytuacjach napięcia i stresu,
  • poznanie technik redukujących stres i napięcie zawodowe.
Metodyka
  • ćwiczenia indywidualne
  • dyskusja
  • odgrywanie ról
  • szkolenie online (na żywo)
  • wykład
Grupa docelowa

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób zainteresowanych tematyką szkolenia.

Prowadzący
Piotr T. Ruta

Trener, konsultant i doradca. Wykładowca akademicki na Studiach Podyplomowych na Uniwersytecie Łódzkim i Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu oraz MBA na Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie

więcej

Dzień 1

10.06.2020 (Środa)

Mechanizm powstawania stresu:

    • stres jako interpretacja sytuacji a nie sytuacja,
    • objawy stresu, czyli po czym poznać, że jesteśmy pod wpływem stresu?,
    • typowe reakcje na stres, czyli jak funkcjonujemy w trudnych sytuacjach?,
    • sposoby zapobiegania – by stres nie nastąpił lub był łagodniejszy,
    • rozpoznawanie oraz kontrola emocji w sytuacjach zawodowych wywołujących napięcie i stres,
    • emocje – praktyczne techniki zarządzania emocjami (m.in. Inteligencja emocjonalna, Emocje destrukcyjne – jak je przezwyciężyć – wg Daniela Golemana)

Objawy stresu, czyli po czym poznać, że jesteśmy pod wpływem stresu?

    • reakcje fizyczne,
    • reakcje psychologiczne,
    • zmiany w zachowaniu,
    • stres w służbie związany z zagrożeniami,
    • stres w czasie pandemii i innych sytuacji kryzysowych.

Typowe reakcje na stres, czyli jak funkcjonujemy w trudnych sytuacjach?

    • emocjonalne vs zadaniowe nastawienie do stresu,
    • stres w sytuacji pandemii,
    • jak korzystać z informacji w czasie kryzysu i pandemii,
    • strategia poznawcza,
    • strategia emocjonalna,
    • fantazje, myślenie życzeniowe,
    • współdziałanie z innym.

Zarządzanie czasem a stres:

    • źródła i przyczyny stresu wynikającego z braku czasu,
    • rutyna a stres w czasie pandemii,
    • metody z obszaru zarządzania czasem redukujące poziom stresu:
      • utrzymywanie dyscypliny w zarządzaniu czasem,
      • rutynizowanie,
      • przyczyny zwlekania,
      • technika pozytywnego nastawienie.

Psychologia zmiany, szansa czy dramat – nasze nastawienie do zmiany:

    • zmiana czyli…,
    • celowość zmian – kiedy zmiany mają sen,
    • problemy potrzebą i motorem zmian,
    • rodzaje zmian,
    • wewnętrzne i zewnętrzne czynniki wymuszające zmiany,
    • rodzaje oporu wobec zmian,
    • pozytywne i negatywne reakcje na zmiany,
    • jak radzić sobie ze zmianami na które nie mamy wpływu (pandemia, choroby, zagrożenia wojenne itp.).

Sposoby zapobiegania i radzenia sobie z emocjami i stresem:

    • mechanizmy obronnych w skutecznym raczeniu sobie ze stresem,
    • jakie techniki obrony najlepiej sprawdzają się w czasie pandemii i sytuacji kryzysowych,
    • metody i sposoby redukowania stresu w sytuacjach zawodowych i prywatnych,,
    • sposoby wypierania emocji (racjonalizacja, projekcja, stłumienie, przemieszczenie itp.)
    • tłumienie a transformowanie emocji,
    • identyfikowanie własnego wzorca,
    • sytuacja wewnętrzna a sytuacja zewnętrzna,
    • zarządzanie emocjami w sytuacjach trudnych, czyli jak radzić sobie ze złością i innymi silnymi emocjami?
      • rola wyrażania emocji i odreagowywania napięcia,
      • szybkie sposoby pozbywania się negatywnych emocji,
      • wyrażanie emocji pozytywnych,
      • psychosomatyczne konsekwencje obciążenia stresem,
      • autodiagnoza indywidualnych obszarów zagrożeń,
      • rodzaje oddechu,
      • praktyka świadomego oddechu,
    • „zmniejszamy stres” – ustalanie celu, który pomaga zmniejszyć stres oraz przeanalizować sposoby jego osiągnięcia,
    • popularne strategie i antystrategie regulowania stresu – dieta, sen, asertywność, relaksacje, automasaże itp.,
    • najnowsze techniki zarządzania stresem – techniki umysłowe, techniki fizyczne – umiejętności oddychania itd., Mindfulness praktyka uważności itp.,
    • techniki relaksacyjne – „relaksacja przez oddychanie” / „trening autogenny” (oddychanie połączone z wizualizacją, rozluźnianie mięśni) / relaksacja progresywna / „techniki wizualizacyjne, pomagające kreatywnie znajdować rozwiązania problemów” i inne,
    • wpływ kondycji psychofizycznej, czyli jak zadbać o siebie?,
    • wiara w siebie i jej wpływ na poziom stresu.

Świadoma komunikacja sposobem na zdrowe relacje:

    • czym jest świadoma komunikacja,
    • moje emocje a emocje innych ludzi,
    • relacje z samym sobą a relacje z innymi,
    • oczekiwania a emocje,
    • świadomość siebie i świadomość rozmówcy,
    • ograniczenia emocjonalne w komunikacji.

Asertywność a stres:

    • jak mówić „nie” w sytuacjach stresujących:
      • obszary trudności w odmawianiu,
      • jak mówić „nie” by brzmiało przyjaźnie,
    • asertywne wyrażanie próśb:
      • dlaczego prośby bywają nieskuteczne?
      • jak formułować asertywną prośbę?
    • oceny – czyli krytyka i jej wpływ na poziom naszego stresu:
      • kiedy warto wypowiadać krytykę,
      • problemy z przyjmowaniem krytyki,
      • co robić z nie konstruktywną krytyką,
      • oddzielenie opinii od faktów,
    • wyrażanie własnych opinii, gdy są one sprzeczne z poglądami innych:
      • jak dyskutować, gdy inni mają odmienne poglądy?
      • typowe błędy w wyrażaniu opinii,
      • jak asertywnie wyrażać własne opinie?
    • jak zmieniać relacje, które są dla nas krzywdzące?
      • komunikaty JA i komunikaty TY,
      • metody ustanawiania konstruktywnych relacji,
      • hamowanie agresji a problemy z wyrażaniem emocji,
      • asertywna obrona przed gniewem i agresją.

Skuteczne zarządzanie stresem przez osoby o różnych typach osobowości:

    • style radzenia sobie ze stresem,
    • rozpoznawanie typów osobowościowych,
    • osobowość a stres,
    • jak różne typy osobowości podchodzą do stresu związanego z sytuacjami zagrożenia jak np. pandemia, choroba itp.,
    • zasoby osobiste w radzeniu sobie ze stresem,
    • świadomość przewagi ograniczeń własnego typu osobowości,
    • zarządzanie czasem przez każdy z typów osobowości,
    • motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań,
    • samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości,
    • określenie własnych predyspozycji, cech osobowości, mocnych i słabych stron w sytuacjach napięcia i stresu,
    • opracowanie indywidualnego planu działania dopasowanego do osobowości.

Ćwiczenie – Analiza własnego stylu komunikacji i pracy na podstawie TESTU OSOBOWOŚCI TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing:

    • możliwy jest indywidualny feedback na podstawie, którego każdy z uczestników określi swoje mocne i słabe strony, a także cechy i umiejętności niezbędne w efektywnym zarządzaniu czasem.

Sesja pytań i odpowiedzi.

Program szkolenia jest orientacyjny i może ulec zmianie. 
Czas omówienia poszczególnych punktów programu zależny jest od liczby osób biorących udział w szkoleniu.

Lokalizacja

Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach.

Koszt udziału w szkoleniu na sali obejmuje:
  • materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
  • certyfikat (wer. elektroniczna)
	string(5) "after"
	string(10) "05-06-2020"
	NULL
Wypełnij
formularz
Sprawdź
wszystkie dane
Wyślij
zgłoszenie
Dostaniesz mejla potwierdzającego
Możesz wydrukować potwierdzenie

Informacje ogólne

Stres w czasie pandemii i nie tylko, czyli techniki redukcji stresu i kontroli emocji (szkolenie online)

Internet, 10.06.2020

  • Administracja publiczna.
  • Korpus służby cywilnej.
  • Jednostki samorządu terytorialnego.
  • Wymiar sprawiedliwości.
  • Placówki naukowe.
  • Instytucje kultury.
  • Wojsko Polskie.
  • Jednostki oświatowe.
  • Jednostki budżetowe.
  • Stowarzyszenia i fundacje.
  • Służba zdrowia.
  • Zakłady budżetowe.
  • Firmy prywatne (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, spółki z o.o., spółki akcyjne, spółki komandytowe).
  • Spółki samorządowe.
  • Spółki Skarbu Państwa.
  • Osoby prywatne.

Dane do FV nabywcy

/

Czy nabywca ma być również odbiorcą?

Dane do FV odbiorcy

/

Dane osoby kontaktowej/zgłaszającej

Czy osoba zgłaszająca uczestniczy w szkoleniu?

Rozliczenie kosztów udziału

  • Koszt szkolenia: 299,00
  • Stawka VAT: Sprzedawca zwolniony przedmiotowo z podatku od towaru i usług [dostawca towarów lub świadczeń usługi zwolniony na podstawie art. 113 ust. 1 (albo ust. 9) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, 2491, z 2018 r. poz. 62, 86. z późn. zm.)]
  • Koszt szkolenia: 299,00
  • Ilość osób: 0
  • Całkowity koszt udziału w szkoleniu: 0

Uwagi