



Cel
Sekretariat jest sercem każdej instytucji. Pracownicy sekretariatu pośredniczą w kontaktach pomiędzy przełożonym, a pracownikiem oraz klientem zewnętrznym. Dlatego też w tej pracy, niezwykle ważna jest zarówno umiejętność dobrej organizacji pracy, a także posiadanie praktycznej wiedzy związanej ze współczesnymi regułami profesjonalnego savoir-vivre.
Szkolenie, które Państwu proponujemy ma na celu:
- przedstawienie najnowszych standardów zaawansowanej funkcji zarządzania sekretariatem,
- wzmocnienie pewności siebie uczestników i swobody w codziennych kontaktach z interesantami, współpracownikami, jak również w trudnych i nietypowych sytuacjach.
- wykształcenie umiejętności reprezentowania swoich urzędów i instytucji przez stosowne zachowanie i wygląd.
Profesjonalny sekretariat jest dobrą wizytówką i w dużym stopniu przyczyna się do podniesienia jakości pracy całej instytucji.
Szkolenie jest dwudniowe z możliwością uczestnictwa w wybranym, pierwszym lub drugim, dniu szkolenia.
Czas trwania
Metodyka
- burza mózgów
- case studies
- ćwiczenia grupowe
- ćwiczenia indywidualne
- demonstracje i pokazy
- inscenizacje realnych sytuacji zawodowych
- odgrywanie ról
- techniki multimedialne
- wykład z częścią warsztatową i dyskusyjną
Grupa docelowa
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników administracji publicznej chcącej wzbogacić i rozwinąć swoje umiejętności w zakresie profesjonalnego zarządzania sekretariatem i pełnienia roli asystenta szefa. Oprócz omówienia zaawansowanych zagadnień związanych z komunikacją asertywną i budowaniem własnej marki przedstawiony zostanie problem zmiany w Urzędzie oraz efektywnego zarządzania czasem własnym i szefa. Ponadto uczestnicy poznają zasady wystąpień publicznych i najnowszych rozwiązań technologicznych w sekretariacie.
Prowadzący
Wysokiej klasy trener i konsultant. Psycholog z doświadczeniem menadżerskim. Rekomendowana przez instytucje rządowe (m.in. „Najlepszy trener w służbie cywilnej 2003 r.”), samorządowe i wymiaru sprawiedliwości.
więcejTrener profesjonalnego wizerunku, etykiety biznesu, komunikacji i autoprezentacji z wieloletnim doświadczeniem. Doradca wizerunku osobistego i biznesowego. Właścicielka trzech marek na rynku szkoleniowym.
więcejPolecamy również
15.03.2021 | Profesjonalne zarządzanie sekretariatem | Online | Agnieszka Pilińska-Kępowicz | Rekrutacja w toku |
17.05.2021 | Profesjonalne zarządzanie sekretariatem | Online | Agnieszka Pilińska-Kępowicz | Rekrutacja w toku |
12.07.2021 | Profesjonalne zarządzanie sekretariatem | Online | Agnieszka Pilińska-Kępowicz | Rekrutacja w toku |
Program
Dzień 1
10.03.2020 (Wtorek)
Trener

Agnieszka Pilińska-Kępowicz
Budowa własnego wizerunku w sekretariacie (personal branding):
-
- co to jest personal branding,
- co stanowi o marce w sekretariacie,
- analiza i interpretacja własnej marki,
- mocne i słabe strony,
- budowa własnego wizerunku w oparciu o wzmocnienie pewności siebie.
Zakres obowiązków asystenckich w kontekście zadań podkreślających własną markę:
-
- kalendarz szefa,
- organizacja spotkań,
- obsługa klienta,
- obieg dokumentów w sekretariacie,
- organizacja podróży służbowych.
Zarządzanie zmianą w sekretariacie:
-
- źródła i motory zmian,
- potrzeby zmian,
- rekcje człowieka na zmiany,
- rola asystenta w procesie wprowadzania zmian,
- etapy wdrażania zmian,
- obszar wspierania szefa w procesie wprowadzania zmian,
- kompetencje niezbędne w procesie wprowadzania zmian.
Profesjonalne zarządzanie czasem własnym i czasem szefa:
-
- selektywność działania,
- zachowanie prawidłowej struktury wykonywanych czynności,
- planowanie pracy własnej, kryteria zadań ważnych,
- myślenie w kategoriach celu – zasad SMART, ekologia celów, analiza spójności celów w czasie,
- racjonalna organizacja zebrań, narad, konferencji,
- efektywne gromadzenie i przekazywanie informacji,
- badanie rzeczywistego wykorzystania czasu,
- ustalanie priorytetów (krótko i długofalowych, spójnych i pozostających w sprzeczności).
Umiejętność komunikacji na wyższym poziomie:
-
- asertywna współpraca w sekretariacie,
- komunikacja werbalna na najwyższym poziomie,
- jakie zadania delegujemy,
- komunikacja zespołowa.
Umiejętność publicznego przemawiania:
-
- zasady wystąpień,
- kiedy asystent ma szanse wystąpienia,
- najczęściej popełniane błędy,
- standardy komunikacji podczas przemówień.
Najnowsze rozwiązania technologiczne w pracy asystenta:
-
- narzędzia online,
- aplikacje na telefon,
- programy do tworzenia prezentacji.
Dzień 2
11.03.2020 (Środa)
Trener

Dorota Szcześniak-Kosiorek
Fundamentalne zasady savoir-vivre w pracy:
-
- etykieta biznesu a etykieta towarzyska – różnice i elementy wspólne,
- precedencja – zasady pierwszeństwa w ujęciu funkcjonowania administracji publicznej,
- reguły i pryncypia biznesowego savoir-vivre.
Powitania jako element, budujący pierwsze wrażenie:
-
- formy powitań w relacjach zawodowych,
- kolejność powitania z uwzględnianiem precedencji w różnych sytuacjach zawodowych,
- rodzaje uścisków dłoni i ich znaczenia. Prawidłowy sposób podawania dłoni,
- przedstawianie siebie i innych w sytuacjach oficjalnych,
- właściwe tytułowanie w kontaktach służbowych.
Podejmowanie gości w urzędzie:
-
- zasady zachowania przy recepcji, w sekretariacie, w windzie, na korytarzu, w szatni, na schodach,
- small talk – sztuka małej rozmowy,
- rozsadzanie przy stole konferencyjnym,
- podawanie poczęstunku gościom urzędu (przyjmowanie zamówień i serwowanie).
Asertywna uprzejmość:
-
- relacje ze współpracownikami, klientami, kontrahentami – jak prosić, odmawiać, zwracać uwagę, dawać informację zwrotną uprzejmie i asertywnie,
- jak z klasą rozwiązywać trudne sytuacje w relacjach służbowych.
Zasady komunikacji telefonicznej i elektronicznej:
-
- trudne sytuacje przez telefon – sposoby radzenia sobie z nimi,
- najczęstsze gafy telefoniczne,
- zwroty grzecznościowe w korespondencji,
- netykieta – sztuka komunikacji elektronicznej.
Dress code – co, kiedy i jak nosić do pracy w administracji publicznej:
-
- ubiór służbowy – zasady doboru strojów do zawodowych okazji,
- style ubioru do pracy (formal dress, business casual, smart casual),
- fryzura, makijaż, dodatki stosowne w pracy,
- jakich błędów unikać w budowaniu profesjonalnego wizerunku,
- dress code rozkodowany – stosowane skróty na zaproszeniach.
Program szkolenia jest orientacyjny i może ulec zmianie.
Czas omówienia poszczególnych punktów programu zależny jest od liczby osób biorących udział w szkoleniu.
Lokalizacja
Lokalizacja
BusinessRoom Centrum Szkoleniowo-Konferencyjne
ul. Tytusa Chałubińskiego 8
00-613 Warszawa
Organizator szkolenia zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia. Ostateczna lokalizacja szkolenia zostanie podana w potwierdzeniu udziału, które jest wysyłane na 3 dni robocze przed szkoleniem (nie liczymy dnia szkolenia). Informacja ta jest przesyłana drogą elektroniczną na adres osoby kontaktowej i uczestnika szkolenia.
Mapa
Koszt
formularz

wszystkie dane

zgłoszenie


