


Cel
Celem szkolenia jest uporządkowanie i uzupełnienie wiedzy w zakresie ewidencji dochodów i wydatków jednostki.
Jako uczestnik upewnisz się, czy prawidłowo ujmujesz dochody i wydatki w klasyfikacji budżetowej oraz sprawozdaniach budżetowych (szczególnie po zmianach) i z operacji finansowych. Dowiesz się, które sytuacje w tym zakresie stanowią naruszenie dyscypliny finansów.
Czas trwania
II dzień: od 9:00 do 16:00 (w tym przerwy)
III dzień: od 9:00 do 14:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia
Hybrydowe
Szkolenie prowadzone jednocześnie stacjonarnie w sali szkoleniowej oraz w czasie rzeczywistym (na żywo) za pomocą platformy online. Uczestnik może wybrać w jakiej formie szkolenia chce uczestniczyć.
Metodyka
- case studies
- dyskusja
- prezentacja
- wykład
Grupa docelowa
Szkolenie adresowane jest do głównych księgowych, pracowników służb finansowo-księgowych oraz wszystkich osób zainteresowanych tematyką szkolenia.
Prowadzący
Wieloletnia Skarbnik Gminy, doświadczona trenerka i doradczyni w zakresie finansów publicznych rachunkowości budżetowej oraz gospodarowania mieniem dla wielu ośrodków edukacyjnych oraz jednostek sektora finansów publicznych na terenie kraju.
więcejPraktyk, czynny zawodowo, doświadczony szkoleniowiec specjalizujący się w rachunkowości budżetowej.
więcejPolecamy również
07.09.2023 | Dochody i wydatki jednostek budżetowych – ewidencja, klasyfikacja oraz sprawozdawczość budżetowe | Online | Agnieszka Drożdżal | Rekrutacja w toku |
Program
Dzień 1
23.08.2023 (Środa)
Przyjazd, zakwaterowanie uczestników w hotelu oraz kolacja.
Dzień 2
24.08.2023 (Czwartek)
Trener

Agnieszka Drożdżal
Ewidencja dochodów budżetowych – syntetyczna i analityczna, należności krótko i długoterminowe, należności sporne, nadpłaty, przedawnienia.
Udzielanie ulg w spłacie należności budżetowych:
-
- umorzenie należności,
- odroczenie terminu płatności,
- rozłożenie zaległości na raty.
Odsetki od należności.
Rekompensata za koszty dochodzenia należności cywilnoprawnych od przedsiębiorców.
Odpisy aktualizujące należności.
Najczęstsze problemy paragrafów dochodów m.in.:
-
- odsetki 090, 091, 092,
- różne opłaty i zwroty, odszkodowania 063, 064, 094, 095,
- związanych z majątkiem 077, 078, 087,
- wpływy z różnych opłat 069, a 097,
- kary 057 i 058.
Zobowiązania, w tym zobowiązania wymagalne – pojęcie, zasady. Zaangażowanie.
Odsetki od zobowiązań wymagalnych – ewidencja.
Ewidencja syntetyczna i analityczna wydatków budżetowych.
Finansowanie inwestycji, zakupów inwestycyjnych, remontów.
Wydatki niewygasające.
Problemy klasyfikacji wydatków m.in.:
-
- materiałów 421, a 422, 423, 424, 427, 430, 606,
- oprogramowania 430, a 421, 443, 424,
- umów o dzieło, zlecenia 417, a 427, 430, 409,
- nagród konkursowych 419, a 304
- usług 430,
- świadczeń 311, a 302,
- ekspertyz 439,
- tłumaczeń 438,
- usług między jst 433,
- energii 426,
- usług zdrowotnych 428,
- szkoleń 455, 470, a 430,
- inwestycji 605 a 606, również wydatków w ramach inwestycji z Funduszu Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych 637 czy RFIL 610.
Powiązanie i rozliczanie dochodów i wydatków z budżetem.
Dochody i wydatki w sprawozdawczości budżetowej – najczęstsze błędy i nieprawidłowości.
Naruszenia dyscypliny finansów publicznych w zakresie dochodów i wydatków budżetowych.
Dzień 3
25.08.2023 (Piątek)
Trener

Ewa Kozakiewicz
Polityka rachunkowości jako podstawowy element rachunkowości:
-
- obowiązek i odpowiedzialność kierownika jednostki, za ustalenie zasad (polityki) rachunkowości jednostki, jej utrwalenie w formie pisemnej oraz dokonywanie zmian,
- elementy obligatoryjne polityki rachunkowości, określenia roku obrotowego i wchodzących w jego skład okresów sprawozdawczych, metody wyceny aktywów i pasywów oraz ustalania wyniku finansowego.
Elementy kontroli:
-
- wstępna kontrola dokumentów,
- kontrola formalno-rachunkowa,
- kontrola merytoryczna,
- dokładne omówienie znaczenia kontroli oraz kto odpowiada za poszczególne jej etapy.
Forma dokumentowanych wydatków i jej wpływ na ewidencję rachunkową:
-
- opis merytoryczny pracownika i jego wpływ na ujęcie wydatku w paragrafie klasyfikacji,
- opis merytoryczny niezgodny z treścią faktury.
Dekret a powiązanie z dokumentem źródłowym – czy jest obowiązek nanoszenia dekretu na dokumentach księgowych?
Istota zaangażowania wydatków.
Prawidłowa ewidencja zdarzeń gospodarczych a program finansowo – księgowy:
-
- moment ujęcia w księgach rachunkowych,
- grupowanie dokumentów finansowych.
Wzory pieczątek na dokumentach księgowych.
Platforma Elektronicznych Faktur (PEF) – obowiązek posiadania konta przez jednostki.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Program szkolenia jest orientacyjny i może ulec zmianie.
Czas omówienia poszczególnych punktów programu zależny jest od liczby osób biorących udział w szkoleniu.
Lokalizacja
Lokalizacja
Hotel Dwa Księżyce***
ul. Sadowa 15
24-120 Kazimierz Dolny
Organizator szkolenia zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia. Ostateczna lokalizacja szkolenia zostanie podana w potwierdzaniu udziału, które jest wysyłane na 4 dni robocze przed szkoleniem (nie liczymy dnia szkolenia). Informacja ta jest przesyłana drogą elektroniczną na adres osoby kontaktowej i uczestnika szkolenia.
Mapa
Koszt
Pakiet 1:
- 2299 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 01-08-2023)
- 2499 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 01-08-2023)
Pakiet 2:
- 2099 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 01-08-2023)
- 2299 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 01-08-2023)
Pakiet 3:
- 2099 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 01-08-2023)
- 2299 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 01-08-2023)
Pakiet 4:
- 1899 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 01-08-2023)
- 2099 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 01-08-2023)
Pakiet 5:
- 1499 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 01-08-2023)
- 1699 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 01-08-2023)
Pakiet 6:
- 1099 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 01-08-2023)
- 1299 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 01-08-2023)
formularz

wszystkie dane

zgłoszenie


