Termin szkolenia gwarantowany
22-25.10.2024
Zakopane
od 2599 PLN
Cel

Celem szkolenia jest zaktualizowanie i pogłębienie wiedzy uczestników w zakresie rachunkowości budżetowej, z naciskiem na najnowsze przepisy i praktyczne rozwiązania. Szkolenie ma na celu wyjaśnienie zasad ewidencji aktywów, klasyfikacji budżetowej oraz zwrócenie uwagi na najczęściej występujące problemy w zarządzaniu majątkiem trwałym oraz obrotowym. Uczestnicy poznają praktyczne przykłady, które budzą wątpliwości w obszarze gospodarowania aktywami i klasyfikacji budżetowej, a także nauczą się, jak łączyć przepisy prawa z dobrymi praktykami i interpretacjami. Szkolenie zostało zaprojektowane tak, aby wskazać najczęściej problematyczne obszary wynikające z różnych interpretacji przepisów.

string(3) "out"
Czas trwania
I dzień: zakwaterowanie od 16:00
II dzień: od 9:00 do 16:00 (w tym przerwy)
III dzień: od 9:00 do 16:00 (w tym przerwy)
IV dzień: od 9:00 do 14:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia

Stacjonarne/Wyjazdowe

Metodyka
  • case studies
  • dyskusja
  • prezentacja
  • wykład
Grupa docelowa

Szkolenie adresowane jest do głównych księgowych, pracowników służb finansowo-księgowych oraz wszystkich osób zainteresowanych tematyką szkolenia.

 

Prowadzący
Jarosław Jurga

Ekonomista, certyfikowany księgowy, trener, posiadający wieloletnie doświadczenie w obszarze finansów publicznych.

więcej
 
Piotr Rybicki

Ekspert w zakresie inwentaryzacji, środków trwałych oraz sprawozdawczości finansowej jednostek budżetowych.

więcej
Pobierz informacje o szkoleniu
Pobierz informacje o szkoleniu

Program

Dzień 1

22.10.2024 (Wtorek)

Przyjazd, zakwaterowanie uczestników w hotelu.

Dzień 2

23.10.2024 (Środa)

Trener

Piotr Rybicki

Spis z natury – czyli co?

Podstawy prawne przeprowadzania spisu z natury:

    • ustawa o rachunkowości,
    • rozporządzenie w sprawie rachunkowości budżetowej z 13 września 2017 r.
    • Krajowe Standardy Rachunkowości i stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości,
    • inne regulacje.

Które środki trwałe podlegają spisowi z natury, a które innymi metodami.

Terminy i częstotliwość inwentaryzacji przeprowadzonej spisem z natury:

    • 31 grudnia,
    • raz w ciągu 4 lat,
    • pomiędzy 1 października a 15 stycznia.

Spis z natury a e-spis z natury.

Arkusz spisu z natury w praktyce jednostek budżetowych.

Zadania poszczególnych osób w procesie spisu z natury:

    • zadania kierownika jednostki,
    • zadania głównego księgowego,
    • zadania przewodniczącego komisji inwentaryzacyjne,
    • zadania zespołów spisowych,
    • zadania kontrolera,
    • zadania osób odpowiedzialnych za inwentaryzowane składniki.

Dokumentowanie spisu z natury.

Inwentaryzacja doraźna / zdawczo-odbiorcza a roczny spis z natury.

Spis z natury środków trwałych w wystąpieniach pokontrolnych RIO i orzeczeniach GKO.

Sesja pytań i odpowiedzi. 

Dzień 3

24.10.2024 (Czwartek)

Trener

Jarosław Jurga

Podstawy klasyfikacji aktywów jednostki do kategorii:

    • majątku trwałego,
    • pozostałych środków trwałych,
    • wartości niematerialnych i prawnych.

Gospodarowanie składnikami mienia ruchomego w jednostce:

    • zmiana miejsca użytkowania,
    • odłączenie części zestawu np. monitora,
    • przełączenie części między składnikami mienia ruchomego.

Obiekt inwentarzowy środka trwałego i zakres środka trwałego:

    • pojedynczy obiekt inwentarzowy,
    • zbiorczy obiekt inwentarzowy,
    • sieciowy obiekt inwentarzowy,
    • wbudowany w inny środek trwały.

Jednostki obowiązane stosować przepisy w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa.

Zasady gospodarowania składnikami mienia ruchomego w jednostkach:

    • zobligowanych do stosowania zapisów rozporządzenia w sprawie gospodarowania majątkiem SP,
    • pozostałych jednostkach, w tym samorządowych.

Ustalanie wartości początkowej mienia ruchomego:

    • wycena pojedynczych składników mienia ruchomego,
    • wycena mienia ruchomego stanowiącego zespół.

Powoływanie komisji do:

    • oceny składników mienia ruchomego,
    • przeprowadzenia przetargu.

Zaprzestanie ujmowania w księgach rachunkowych mienia ruchomego.

Ustalanie wartości zbędnych i zużytych składników mienia ruchomego składników mienia ruchomego:

    • sprzedaż;
    • nieodpłatne przekazanie, darowizna.

Zasady ustalania wartości rynkowej.

Nowe zasady zgłaszania chęci zbycia zbędnych i zużytych składników mienia ruchomego Prezesowi Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej.

Stosowanie wartości progowych (2.000 zł, 100.000 zł, 200.000 zł).

Sposoby zbycia mienia ruchomego wymagające zamieszczenia informacji w BIP.

Zasady obowiązujące przy zbywaniu składników mienia ruchomego w trybie konkurencyjnym – procedura:

    • sprzedaż (przetarg, aukcja negocjacje),
    • nieodpłatne przekazanie,
    • darowizna,
    • sprzedaż mienia pracownikowi.

Likwidacja składników mienia ruchomego.

Likwidacja wartości niematerialnych i prawnych.

Nakłady na składniki mienia ruchomego.

Zagadnienia problemowe związane ze środkami trwałymi, m.in.:

    • czy jednostka może sprzedać rower osobie prywatnej?
    • czy każdy pracownik może kupić laptop?
    • czy informacja o zużytej odzieży roboczej powinna być zamieszczona w BIP?
    • czy każdy pracownik może być w komisji likwidacyjnej?

Odpowiedzialność w zakresie gospodarki majątkowej w JSFP.

Sesja pytań i odpowiedzi.

Dzień 4

25.10.2024 (Piątek)

Trener

Jarosław Jurga

Zakres klasyfikacji środków publicznych:

    • co podlega klasyfikacji budżetowej,
    • praktyczne stosowanie klasyfikacji budżetowej,
    • planowanie z wykorzystaniem klasyfikacji,
    • dekretacja dowodu księgowego,
    • zasady doboru podziałki dla działów, rozdziałów,
    • klasyfikacja paragrafów dochodów,
    • klasyfikacja paragrafów wydatków.

Zmiany w klasyfikacji budżetowej wprowadzone w 2024 r.:

    • zmiana objaśnień dla rozdziału „75867 Krajowy Plan Odbudowy”,
    • dodanie nowych rozdziałów w dziale „801 – Oświata i wychowanie”,
    • zmiana nazwy rozdziału „85205” ,
    • dodanie rozdziału „85518 Świadczenie wspierające” w dziale „855 – Rodzina”,
    • zmiana objaśnień dla czwartej cyfry „7 Płatności w zakresie budżetu środków europejskich”,
    • modyfikacja grupy wydatków dla „Dotacje i subwencje”, „Świadczenia na rzecz osób fizycznych” oraz „Wydatki majątkowe”,
    • dodanie nowych paragrafów, m.in.:
      • „215 Środki przekazane do funduszu prowadzonego w Banku Gospodarstwa Krajowego”,
      • „312 Dodatkowe roczne świadczenie pieniężne dla emerytów i rencistów”,
      • „673-676 Dotacje na zadania inwestycyjne ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład”,
      • dodanie paragrafu „954 Przelewy dokonane z lokat z lat ubiegłych”,
    • jaki czas mają jednostki samorządu terytorialnego mają na dostosowanie uchwał budżetowych do nowych przepisów?
    • jaki jest czas na zmianę  w nazewnictwie rozdziałów do planowania budżetu państwa na rok 2025?

Zagadnienia problemowe:

    • praktyczne zasady doboru podziałki klasyfikacji dochodów i wydatków,
    • klasyfikacja zakupu środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
    • klasyfikacja wydatków pierwszego wyposażenia co należy traktować jako pierwsze wyposażenie?
    • kiedy należy stosować § 605 „Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych” a kiedy 606 „Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych”,
    • klasyfikacja refundacji wydatków,
    • powiązanie wydatków na kątach księgowych z paragrafami klasyfikacji budżetowej:
      • konta 013 i 011 a wydatki bieżące i majątkowe,
      • powiązania kont 405 i 409 z wydatkami na szkolenia i delegacje,
      • ewidencja oprogramowania na kontach 013 i 011,
    • kto w jednostce powinien dokonywać klasyfikacji budżetowej,
    • odpowiedzialność za w zakresie klasyfikacji budżetowej.

Klasyfikacja dochodów – przykłady m. in.:

    • klasyfikacja dochodów z tytułu sprzedaży złomu,
    • klasyfikacja odszkodowania,
    • klasyfikacja wadium,
    • klasyfikacja dochodów sądowych,
    • klasyfikacja opłat pobieranych przez jednostki budżetowe.

Klasyfikacja wydatków – przykłady m.in.:

    • zakupu towarów (w szczególności materiałów, leków),
    • wydatki na podróże służbowe i szkolenia,
    • zakupu żywności, usług cateringowych i drobnych zakupów spożywczych na potrzeby sekretariatów,
    • opłat na rzecz budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego i różnych opłat np. za udostępnienie numeru PESEL,
    • wydatków na rzecz osób fizycznych niezatrudnionych w jednostce np. na zakup odzieży,
    • zakupu ekspertyz i opracowań podczas remontu lub inwestycji,
    • nakładów na środki trwałe, pozostałe środki trwałe i wartości niematerialne i prawne w zakresie:
      • montażu instalacji przeciwpożarowej – usługa, remont czy inwestycja?
      • zakupu i wymiany drzwi o wartości poniżej 10.000 zł,
      • utrzymania strony internetowej,
      • audytu energetycznego,
      • umowy cywilnoprawne podczas budowy lub remontu,
      • pierwszego wyposażenia nowej sali sportowej,
      • pierwszego wyposażenia remontowanego pomieszczenia – montażu klimatyzacji, ogrodzenia wraz z wymianą bram, remontu piwnicy z montażem regałów na książki,
    • rozszerzenia gwarancji,
    • nagród konkursowych i rzeczowych,
    • badań lekarskich osób kierowanych do prac społecznych – usługa czy badania lekarskie?
    • zakupu i dostawy energii w ramach kilku umów,
    • opłat abonamentu RTV,
    • ekwiwalentu za urlop, odprawę pośmiertną, zaległego wynagrodzenia po śmierci pracownika.

Sesja pytań i odpowiedzi. 

Program szkolenia jest orientacyjny i może ulec zmianie. 
Czas omówienia poszczególnych punktów programu zależny jest od liczby osób biorących udział w szkoleniu.

Lokalizacja

Lokalizacja

Hotel Aquarion****
ul. Jagiellońska 29
34-500 Zakopane

Organizator szkolenia zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia. Ostateczna lokalizacja zostanie podana w potwierdzeniu udziału, zgodnie z datą określoną w warunkach udziału. Informacja o lokalizacji zostanie przesłana drogą elektroniczną na adres e-mail osoby kontaktowej oraz uczestnika szkolenia.

Mapa

Koszt

Pakiet 1:
udział w szkoleniu, pełne wyżywienie (3 x śniadania, 3 x obiady, 2 x kolacje, serwis kawowy podczas szkolenia), nocleg w pok. 1-osobowym (3 noce, 22-25.10.2024 r.), materiał szkoleniowy, certyfikat udziału (wer. papierowa)
  • 3599 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 07-10-2024)
  • 3799 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 07-10-2024)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT

Pakiet 2:
udział w szkoleniu, pełne wyżywienie (3 x śniadania, 3 x obiady, 2 x kolacje, serwis kawowy podczas szkolenia), nocleg w pok. 2-osobowym (3 noce, 22-25.10.2024 r.), materiał szkoleniowy, certyfikat udziału (wer. papierowa)
  • 3299 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 07-10-2024)
  • 3499 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 07-10-2024)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT

Pakiet 3:
udział w szkoleniu, pełne wyżywienie (2 x śniadania, 3 x obiady, 2 x kolacje, serwis kawowy podczas szkolenia), nocleg w pok. 1-osobowym (2 noce, 23-25.10.2024 r.), materiał szkoleniowy, certyfikat udziału (wer. papierowa)
  • 3299 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 07-10-2024)
  • 3499 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 07-10-2024)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT

Pakiet 4:
udział w szkoleniu, pełne wyżywienie (2 x śniadania, 3 x obiady, 2 x kolacje, serwis kawowy podczas szkolenia), nocleg w pok. 2-osobowym (2 noce, 23-25.10.2024 r.), materiał szkoleniowy, certyfikat udziału (wer. papierowa)
  • 3099 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 07-10-2024)
  • 3299 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 07-10-2024)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT

Pakiet 5:
udział w szkoleniu, wyżywienie (3 x obiad, serwis kawowy podczas szkolenia), materiał szkoleniowy, certyfikat udziału (wer. papierowa)
  • 2399 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 07-10-2024)
  • 2599 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 07-10-2024)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT

Koszt udziału w szkoleniu na sali nie obejmuje:
  • dojazdu uczestnika na i ze szkolenia
  • parking płatny
Udogodnienia w obiekcie:
  • zwierzęta domowe są akceptowane – bez dopłaty
Uwagi:
Istnieje możliwość dokwaterowania osoby towarzyszącej. W przypadku zainteresowania zapraszamy do kontaktu z organizatorem.
Wypełnij
formularz
Sprawdź
wszystkie dane
Wyślij
zgłoszenie
Dostaniesz mejla potwierdzającego
Możesz wydrukować potwierdzenie

Informacje ogólne

Klasyfikacja, ewidencja i inwentaryzacja mienia - warsztaty z rachunkowości budżetowej JSFP

Zakopane, 22.10.2024 - 25.10.2024

  • Administracja publiczna.
  • Korpus służby cywilnej.
  • Jednostki samorządu terytorialnego.
  • Wymiar sprawiedliwości.
  • Placówki naukowe.
  • Instytucje kultury.
  • Wojsko Polskie.
  • Jednostki oświatowe.
  • Jednostki budżetowe.
  • Stowarzyszenia i fundacje.
  • Służba zdrowia.
  • Zakłady budżetowe.
  • Firmy prywatne (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, spółki z o.o., spółki akcyjne, spółki komandytowe).
  • Spółki samorządowe.
  • Spółki Skarbu Państwa.
  • Osoby prywatne.

NABYWCA I DANE DO FAKTURY

/

Czy dane nabywcy są takie same jak odbiorcy?

ODBIORCA I DANE DO FAKTURY

/

Dane osoby kontaktowej/zgłaszającej

Czy osoba zgłaszająca uczestniczy w szkoleniu?

Rozliczenie kosztów udziału

  • Liczba osób: 0
  • Koszt udziału w szkoleniu wszystkich zgłoszonych osób:
  • Stawka VAT: Sprzedawca zwolniony przedmiotowo z podatku od towaru i usług [dostawca towarów lub świadczeń usługi zwolniony na podstawie art. 113 ust. 1 (albo ust. 9) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, 2491, z 2018 r. poz. 62, 86. z późn. zm.)]
  • Całkowity koszt udziału w szkoleniu: 0
  • Faktura: Elektroniczna (wysłana w dniu szkolenia na podany adres)

Uwagi