



Cel
Szkolenie ma w sposób praktyczny wskazać na zmiany w przepisach organizacyjnych, rachunkowych, podatkowych i finansowych wprowadzone przez ustawodawcę i mające wpływ na działalność instytucji kultury.
Obszerny materiał, który został dla Państwa przygotowany z tej tematyki wyjaśnia wiele problemów, które budzą wątpliwości interpretacyjne i są przedmiotem kontroli różnych organów i odpowiedzialności w zakresie naruszenia dyscypliny finansów publicznych. Wychodząc naprzeciw uczestnikom – w załączeniu, jako dodatek, zostanie Państwu przekazana przygotowana wzorcowa dokumentacja oraz wskazówki.
W ramach szkolenia mamy do zaoferowania klika różnych form udziału. Pakiety obejmują udział w szkoleniu wraz z dodatkowymi świadczeniami takimi jak pełne wyżywienie, nocleg lub uczestnictwo w formie online. Szczegółowy opis poszczególnych pakietów wraz z harmonogram znajdują się w pliku PDF zamieszczonym poniżej.
Czas trwania
II dzień: od 9:00 do 16:00 (w tym przerwy)
III dzień: od 9:00 do 13:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia
Wyjazdowe hybrydowe
Szkolenie kilkudniowe prowadzone jednocześnie stacjonarnie w sali szkoleniowej w hotelu oraz w czasie rzeczywistym (na żywo) za pomocą platformy online. W ramach szkolenia mamy do zaoferowania różne formy udziału (pakiety, które wybierane są podczas wypełniania formularza zgłoszenia), które obejmują udział w szkoleniu wraz z dodatkowymi opcjami, takimi jak pełne wyżywienie, nocleg lub uczestnictwo w formie online.
Metodyka
- prezentacja
- wykład
Grupa docelowa
Szkolenie adresowane jest do dyrektorów i głównych księgowych instytucji kultury, pracowników CUW oraz pracowników organów nadzorczych i kontrolnych.
Prowadzący
Wykładowczyni wyższych uczelni, wieloletnia praktyczka administracji skarbowej w tym Naczelnik Urzędu Skarbowego, główna księgowa jednostek sektora finansów publicznych i spółek.
więcejProgram
Dzień 1
19.07.2021 (Poniedzialek)
Przyjazd, zakwaterowanie uczestników w hotelu oraz kolacja:
-
- dotyczy uczestników szkolenia, którzy wybierają Pakiet 1 lub/i 2.
Dzień 2
20.07.2021 (Wtorek)
Organizacja działalności instytucji kultury – dopuszczalna prawem ingerencja organizatora.
Regulamin organizacyjny jako obowiązkowy akt prawny wewnętrznego zarządzania instytucją kultury.
Zatrudnianie i wynagradzanie oraz inne czynności z zakresu prawa pracy dotyczące dyrektora, z-cy dyrektora, głównego księgowego i pracowników instytucji kultury:
-
- aktualny stan prawny w tym zakresie,
- niebezpieczeństwa błędnych ustaleń.
Regulamin wynagradzania:
-
- szczegółowe omówienie zasad zatrudniania i ustalania wynagrodzenia w tym zakresie,
- nie warunki, ale prawa dotyczące pracy i płacy pracowników instytucji kultury.
Rola dyrektora, głównego księgowego oraz pracowników instytucji kultury w zakresie kontroli zarządczej – odpowiedzialność dyscyplinarna.
Zasady rachunkowości, gospodarka finansowa i zakładowy plan kont w tym:
-
- prezentacja uproszczeń w rachunkowości a zasada istotności.
Źródła finansowania działań kulturalnych powiązanie z planem finansowym.
Wprowadzenie do ksiąg rachunkowych wszystkich operacji gospodarczych i finansowych – schematy księgowań z wyjaśnieniami:
-
- przychody: własne, międzyokresowe, zewnętrzne (w tym: dotacje podmiotowe, celowe, inwestycyjne, sponsoring, darowizny),
- koszty (księgowanie w układzie rachunku zysków i strat),
- fundusze w instytucji kultury.
Należności i zobowiązania oraz odsetki:
-
- naliczanie odsetek od należności, zobowiązań i transakcji (obowiązek ustawowy) i ich odpisy aktualizacyjne (zmiany od 1.01.2020 r.),
- aktualizacja należności – zasady dokonywania odpisów aktualizujących należności i ich ewidencja w księgach.
Ewidencja księgowa materiałów, towarów, wydawnictw oraz ich odpisy aktualizacyjne.
Środki trwałe wysoko- i niskocenne, wartości niematerialne i prawne, środki trwałe w budowie (Inwestycje):
-
- źródła ich finansowania,
- ujęcie i ich ewidencja do 10 tys. i powyżej 10 tys. (w tym: umorzenie i amortyzacja).
Wpływ kosztów stanowiących koszty uzyskania przychodów oraz NKUP na podatek dochodowy – ustalenie podstawy do opodatkowania podatkiem od osób prawnych.
Zasady wypełniania CIT-8 i CIT- 8/0 – przykład.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Dzień 3
21.07.2021 (Środa)
VAT w działalności instytucji kultury – zasady, problemy i najnowsze zmiany (Slim 1i2).
Zasady ustalania podatku VAT – obowiązek podatkowy.
Dokumenty księgowe w podatku VAT – jak wystawiać i jak księgować.
Zasady ustalania podstawy opodatkowania VAT-em:
-
- wybrane zagadnienia w zakresie czynności zwolnionych z VAT oraz wyłączonych z opodatkowania tym podatkiem,
- częściowe odliczanie VAT,
- struktura (prewspółczynnik i proporcja).
Czym się różni w instytucji kultury:
-
- „Split payment”, czyli system podzielonej płatności (MPP),
- Biała lista podatników.
JPK po zmianach.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Harmonogram szkolenia znajduje się w pliku PDF na stronie głównej szkolenia.
Lokalizacja
Lokalizacja szkolenia online:
Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach.
Lokalizacja szkolenia na sali:
Hotel Dwa Księżyce***
ul. Sadowa 15
24-120 Kazimierz Dolny
Organizator szkolenia zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia. Ostateczna lokalizacja szkolenia zostanie podana w potwierdzaniu udziału, które jest wysyłane na 4 dni robocze przed szkoleniem (nie liczymy dnia szkolenia). Informacja ta jest przesyłana drogą elektroniczną na adres osoby kontaktowej i uczestnika szkolenia.
Mapa
Koszt
Pakiet 1:
- 1949 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 12-07-2021)
- 2149 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 12-07-2021)
Pakiet 2:
- 1749 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 12-07-2021)
- 1949 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 12-07-2021)
Pakiet 3:
- 1249 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 12-07-2021)
- 1449 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 12-07-2021)
Pakiet 4:
- 949 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 12-07-2021)
- 1149 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 12-07-2021)