23.01.2024

Wtorek

Online
od 549 PLN
Cel

Szkolenie ma w sposób praktyczny wskazać wpływ przepisów rachunkowych, podatkowych, finansowych wprowadzone przez ustawodawcę na zamkniecie 2023 roku w Instytucjach Kultury.

Obszerny materiał, który został dla Państwa przygotowany z tej tematyki wyjaśnia wiele problemów, które budzą wątpliwości interpretacyjne i są przedmiotem kontroli różnych organów i odpowiedzialności w zakresie naruszenia dyscypliny finansów publicznych oraz odpowiedzialność karną.

Wychodząc naprzeciw uczestnikom – w załączeniu jako dodatek, zostanie Państwu przekazana przygotowana wzorcowa dokumentacja oraz wskazówki.

string(6) "online"
Czas trwania
od 9:00 do 15:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia

Online

Szkolenie prowadzone w czasie rzeczywistym (na żywo) za pomocą platformy online.

Metodyka
  • prezentacja
  • wykład
Grupa docelowa

Do udziału w szkoleniu zapraszamy pracowników służb finansowo-księgowych Instytucji Kultury, CUW oraz pracowników organów nadzorczych i kontrolnych oraz wszystkich zainteresowanych obszarem szkolenia.

Prowadzący
Teresa Krawczyk

Wykładowczyni wyższych uczelni, wieloletnia praktyczka administracji skarbowej w tym Naczelnik Urzędu Skarbowego, główna księgowa jednostek sektora finansów publicznych i spółek.

więcej
Pobierz informacje o szkoleniu
Pobierz informacje o szkoleniu

Program

Dzień 1

23.01.2024 (Wtorek)

Organizacja, rachunkowość i gospodarka finansowa w instytucjach kultury.

Działalność statutowa odpłatna i nieodpłatna oraz działalność gospodarcza w Instytucjach Kultury oraz ich wpływ na ewidencję księgową – wyjaśnienia.

Zasady rachunkowości, gospodarka finansowa i zakładowy plan kont – w tym:

    • ujęcie w świetle KSR 7 w księgach rachunkowych i sprawozdaniu:
        • zdarzeń mających miejsce po dniu bilansowym,
        • błędów z lat poprzednich,
        • zdarzeń dotyczących zamykanego roku po dniu sporządzenia i zatwierdzeniu sprawozdania,
    • prezentacja uproszczeń w rachunkowości a zasada istotności – KSR- nr 7,
    • plany finansowe Instytucji Kultury.

Omówienie wybranych zagadnień – Wprowadzenie do ksiąg rachunkowych wszystkich operacji gospodarczych i finansowych, w tym osiągniętych w roku 2023 przychodów i kosztów:

  • przychody ( w tym: dotacje podmiotowe, celowe, inwestycyjne), koszty, rozliczenia międzyokresowe – schematy księgowań z wyjaśnieniami,
  • przeksięgowanie na Wynik Finansowy,
  • fundusze w Instytucji Kultury.

Należności, zobowiązania oraz odsetki- wycena, windykacja i odpisy aktualizacyjne.

Środki trwałe wysoko i nisko cenne, wartości niematerialne i prawne, środki trwałe w budowie materiały, towary- źródła ich finansowania oraz ujęcie i ich ewidencja z uwzględnieniem: ustawy o rachunkowości, KSR nr 11, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych – po zmianach:

    • środki trwałe – ich przyporządkowanie do 10 tys. zł. i powyżej 10 tys. zł,
    • wartości niematerialne i prawne – system OEM, BOX,
    • środki trwałe w budowie (Inwestycje) – wg. nabycia i kosztów wytworzenia,
    • amortyzacja środka trwałego – (umorzenie ) terminy, weryfikacja,
    • materiały, towary, wydawnictwa ( konto 014, konto 016, konto 018).

Inwentaryzacja środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz inwestycji – rodzaje , terminy, metody, organizacja i dokumentacja ( w załączeniu wzory) – z uwzględnieniem KŚT 2016, KSR nr 2 i KSR nr 11- wybrane zagadnienia.

Skontrum w Bibliotece a inwentaryzacja – zasady.

E-sprawozdania finansowe.

Zasady przygotowania i sporządzania danych do sprawozdania – elektronicznie:

    • wprowadzenie do Sprawozdania Finansowego,
    • bilans i Rachunek Zysków i Strat,
    • sprawozdanie ze zmian w Funduszach,
    • dodatkowe informacje i objaśnienia – załącznik do sprawozdania (tabele).

Badanie przez audytora – kiedy obowiązek?

Publikacja Sprawozdania Finansowego w MSiG lub brak publikacji.

Sesja pytań i odpowiedzi.

Program szkolenia jest orientacyjny i może ulec zmianie. 
Czas omówienia poszczególnych punktów programu zależny jest od liczby osób biorących udział w szkoleniu.

Lokalizacja

Lokalizacja

Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach.

Koszt

Koszt udziału w szkoleniu online:
  • 549 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 18-01-2024)
  • 649 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 18-01-2024)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT

Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
  • certyfikat (wer. elektroniczna)
  • materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
Wypełnij
formularz
Sprawdź
wszystkie dane
Wyślij
zgłoszenie
Dostaniesz mejla potwierdzającego
Możesz wydrukować potwierdzenie

Informacje ogólne

Akcja bilans- zamknięcia roku 2023 w państwowych i samorządowych Instytucjach Kultury

Online, 23.01.2024

  • Administracja publiczna.
  • Korpus służby cywilnej.
  • Jednostki samorządu terytorialnego.
  • Wymiar sprawiedliwości.
  • Placówki naukowe.
  • Instytucje kultury.
  • Wojsko Polskie.
  • Jednostki oświatowe.
  • Jednostki budżetowe.
  • Stowarzyszenia i fundacje.
  • Służba zdrowia.
  • Zakłady budżetowe.
  • Firmy prywatne (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, spółki z o.o., spółki akcyjne, spółki komandytowe).
  • Spółki samorządowe.
  • Spółki Skarbu Państwa.
  • Osoby prywatne.

Dane do FV nabywcy

/

Czy nabywca ma być również odbiorcą?

Dane do FV odbiorcy

/

Dane osoby kontaktowej/zgłaszającej

Czy osoba zgłaszająca uczestniczy w szkoleniu?

Rozliczenie kosztów udziału

  • Liczba osób: 0
  • Koszt udziału w szkoleniu wszystkich zgłoszonych osób:
  • Stawka VAT: Sprzedawca zwolniony przedmiotowo z podatku od towaru i usług [dostawca towarów lub świadczeń usługi zwolniony na podstawie art. 113 ust. 1 (albo ust. 9) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, 2491, z 2018 r. poz. 62, 86. z późn. zm.)]
  • Całkowity koszt udziału w szkoleniu: 0

Uwagi