Termin szkolenia gwarantowany
21.06.2021

Poniedzialek

Online
od 549 PLN
Cel

Celem szkolenia jest udzielenie odpowiedzi jak dobrze zaplanować wydatki, przygotować postępowanie i nadzorować realizację umów, czyli jak w praktyce stosować zasady udzielania zamówień publicznych, w tym w szczególności zasadę efektywności, w oparciu o nowe narzędzia i instrumenty wprowadzone nową ustawą Prawo zamówień publicznych, takie jak między innymi analiza potrzeb i wymagań czy Raport z realizacji zamówienia. Szkolenie ma na celu przedstawić główne zasady, których wdrożenie i stosowanie na wielu szczeblach pozwoli celowo, oszczędnie, efektywnie i terminowo wydatkować środki publiczne.

string(6) "online"
Czas trwania
od 9:00 do 15:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia

Online

Szkolenie prowadzone w czasie rzeczywistym (na żywo) za pomocą platformy online.

Metodyka
  • dyskusja
  • prezentacja
  • wykład
Grupa docelowa

Szkolenie przeznaczone jest przede wszystkim dla głównych księgowych, pracowników dokonujących kontroli dokumentów finansowo-księgowych, ale także osób odpowiedzialnych za organizację i kontrolę procesu udzielania zamówień publicznych w jednostkach sektora finansów publicznych, w tym między innymi dla kierowników czy przewodniczących komisji przetargowych.

Prowadzący
Małgorzata Dębczyńska-Zachacz

Wieloletni praktyk z zakresu finansów i zamówień publicznych. Posiada Certyfikat MF oraz kwalifikacje pedagogiczne. Prowadzi szkolenia m.in. z zakresu: finansów publicznych, planowania finansowego, zamówień publicznych oraz kontroli w jednostkach budżetowych. Expert w wydawnictwie finansowym w zakresie publikacji dotyczących finansów publicznych. Członek Polskiego Stowarzyszenia Zamówień Publicznych.

więcej
Pobierz informacje o szkoleniu
Pobierz informacje o szkoleniu

Program

Dzień 1

21.06.2021 (Poniedzialek)

Nowa ustawa PZP – główne kierunki zmian, które weszły w życie od 1 stycznia 2021 r. Systematyka nowej ustawy PZP.

Progi w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego wg rodzaju zamówień.

Zasady udzielania zamówień publicznych, w tym w szczególności zasada efektywności w zamówieniach publicznych w oparciu o nową ustawę Prawo zamówień publicznych i ustawę o finansach publicznych.

Proces planowania w jednostce, jego organizacja, czyli od planu finansowego, przez plan zamówień publicznych po publikację planu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.

Aktualizacja planu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.

Osoby odpowiedzialne za zamówienia publiczne i zakres ich obowiązków, w tym role:

    • kierownika jednostki,
    • kierowników i pracowników komórek merytorycznych,
    • komórki czy stanowiska ds. zamówień publicznych,
    • głównego księgowego.

Powołanie komisji przetargowej.

Regulamin wewnętrzny dotyczący udzielania zamówień publicznych, jego rola i główne elementy.

Nowe oświadczenia o konflikcie interesów i niekaralności i ich znaczenie.

Przykładowy wniosek o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego główne elementy i załączniki ze wskazaniem punktów istotnych pod względem finansowo-księgowym:

    • opis przedmiotu zamówienia; części, opcje, planowane zwiększenia zamówienia,
    • dokumentowanie szacowania wartości zamówienia i rozeznania rynku,
    • przygotowanie projektu umowy i jej uzgodnienie z Głównym Księgowym i Radcą Prawnym – przykładowa check lista.

Analiza potrzeb i wymagań (APiW):

    • elementy obligatoryjne APiW i jej zakres,
    • przykładowe opracowania dokumentu APiW.

Wstępne konsultacje rynkowe, w tym wzory dokumentujące przeprowadzenie konsultacji rynkowych.

Schemat postępowania publicznego. Różne wartości zamówienia i kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia i jej zmiany.

Terminy w zamówieniach publicznych – jak je bez wiedzy specjalistycznej obliczy Kierownik jednostki i Główny Księgowy w oparciu o schemat postępowania. Wykorzystanie w harmonogramie wydatków.

Wadium i zabezpieczenie należytego wykonania umowy – istotne zmiany finansowe wg nowej PZP.

Rejestry w sprawie zamówień publicznych i opisywanie dokumentów księgowych.

Udzielenie zamówienia czyli podpisanie umowy. Realizacja umowy i jej monitoring.

Raport z realizacji zamówienia (RzRZ) i jaka w nim rola komórek finansowo-księgowych:

    • kiedy trzeba wykonać Raport z realizacji zamówienia?
    • elementy Raportu z realizacji zamówienia,
    • przykładowe wzory Raportu z realizacji zamówienia.

Kontrola i nadzór nad zamówieniami publicznymi – podsumowanie i check lista.

Sankcje za nieprawidłowości w zamówieniach publicznych:

    • naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie zamówień publicznych – główne obszary,
    • kary określone ustawą Prawo zamówień publicznych.

Sesja pytań i odpowiedzi.

Program szkolenia jest orientacyjny i może ulec zmianie.
Czas omówienia poszczególnych punktów programu zależny jest od liczby osób biorących udział w szkoleniu.

Lokalizacja

Lokalizacja

Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach.

Koszt

Koszt udziału w szkoleniu online:
  • 449 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 16-06-2021)
  • 549 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 16-06-2021)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT

Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
  • certyfikat (wer. elektroniczna)
  • materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
Wypełnij
formularz
Sprawdź
wszystkie dane
Wyślij
zgłoszenie
Dostaniesz mejla potwierdzającego
Możesz wydrukować potwierdzenie

Informacje ogólne

Księgowo-finansowy nadzór nad planowaniem wydatków i przygotowaniem postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz realizacją umów w myśl zasad udzielania zamówień publicznych wg ustawy o FP i ustawy PZP

Online, 21.06.2021

  • Administracja publiczna.
  • Korpus służby cywilnej.
  • Jednostki samorządu terytorialnego.
  • Wymiar sprawiedliwości.
  • Placówki naukowe.
  • Instytucje kultury.
  • Wojsko Polskie.
  • Jednostki oświatowe.
  • Jednostki budżetowe.
  • Stowarzyszenia i fundacje.
  • Służba zdrowia.
  • Zakłady budżetowe.
  • Firmy prywatne (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, spółki z o.o., spółki akcyjne, spółki komandytowe).
  • Spółki samorządowe.
  • Spółki Skarbu Państwa.
  • Osoby prywatne.

Dane do FV nabywcy

/

Czy nabywca ma być również odbiorcą?

Dane do FV odbiorcy

/

Dane osoby kontaktowej/zgłaszającej

Czy osoba zgłaszająca uczestniczy w szkoleniu?

Rozliczenie kosztów udziału

  • Liczba osób: 0
  • Koszt udziału w szkoleniu wszystkich zgłoszonych osób:
  • Stawka VAT: Sprzedawca zwolniony przedmiotowo z podatku od towaru i usług [dostawca towarów lub świadczeń usługi zwolniony na podstawie art. 113 ust. 1 (albo ust. 9) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, 2491, z 2018 r. poz. 62, 86. z późn. zm.)]
  • Całkowity koszt udziału w szkoleniu: 0

Uwagi