
Środa


Cel
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy i umiejętności dotyczących przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych współfinansowanych ze środków unijnych, zgodnie z zasadami obowiązującymi w latach 2021–2027. Uczestnicy poznają szczegółowe zasady stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) w przypadku wydatkowania środków powyżej 130 000 zł netto oraz zasady konkurencyjności dla mniejszych zamówień. Podczas szkolenia omówione zostaną wszystkie etapy postępowania, począwszy od szacowania wartości zamówienia, aż po przygotowanie do kontroli postępowań. Szczególną uwagę poświęcimy także na kluczowe aspekty, na które należy zwrócić uwagę podczas wszczynania postępowań zgodnie z ustawą Pzp. Uczestnicy szkolenia otrzymają również zestaw wzorów dokumentów, które będą przydatne w codziennej pracy.
Czas trwania
Typ szkolenia
Online
Metodyka
- dyskusja
- prezentacja
- wykład
Grupa docelowa
Szkolenie przeznaczone jest dla osób odpowiedzialnych za wszczynanie postępowań zgodnie z ustawą Pzp w ramach projektów współfinansowanych ze środków unijnych, zarówno dla zamówień powyżej 130 000 zł netto, jak i tych dotyczących wydatkowania środków poniżej tej kwoty. Zapraszamy pracowników instytucji publicznych oraz innych jednostek sektora finansów publicznych, które realizują zamówienia współfinansowane z funduszy unijnych.
Prowadzący
Od kilkunastu lat nieprzerwanie zajmuje się zamówieniami publicznymi zarówno dla zamawiających, jak również dla wykonawców.
więcejPolecamy również
10.07.2025 | Zamówienia publiczne dla początkujących – od wszczęcia postępowania po realizację umowy | Online | Edyta Pietras | Rekrutacja w toku |
23.09.2025 | Zamówienia publiczne dla początkujących – wprowadzenie do świata zamówień publicznych | Online | Edyta Pietras | Rekrutacja w toku |
09.10.2025 | Zamówienia publiczne dla początkujących – od wszczęcia postępowania po realizację umowy | Online | Edyta Pietras | Rekrutacja w toku |
06.11.2025 | Zamówienia publiczne finansowane ze środków UE | Online | Edyta Pietras | Rekrutacja w toku |
Program
Dzień 1
27.08.2025 (Środa)
Szacowanie wartości zamówienia:
-
- prawidłowa agregacja zamówień w zakresie:
- robót budowlanych,
- dostaw,
- usług,
- ustalanie wartości zamówień udzielanych w ramach projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych również z UE,
- zasady dotyczące szacowania wartości zamówienia,
- ustalanie wartości zamówień udzielanych w częściach oraz ustalanie wartości zamówienia w przypadku zamówień dodatkowych i uzupełniających.
- prawidłowa agregacja zamówień w zakresie:
Zasada konkurencyjności:
-
- zasada konkurencyjności w zamówieniach o wartości poniżej 130 000 złotych netto,
- kiedy nie ma obowiązku stosować zasady konkurencyjności,
- zapytanie ofertowe – obligatoryjne zapisy zapytania ofertowego,
- kto jest odpowiedzialny za naruszenia w zamówieniach do 130 000 złotych netto,
- czy w zamówieniach do 130 000 złotych można naruszyć dyscyplinę finansów publicznych.
Przeprowadzenie postępowania zgodnie z ustawą Pzp.
Specyfikacja warunków Zamówienia – niezbędny dokument zamówienia – omówienie naruszeń, które mają wpływ na wynik postępowania z punktu widzenia naliczenia korekt finansowych:
-
- zawartość Specyfikacji Warunków Zamówienia- co powinna zawierać:
- strona internetowa prowadzonego postępowania,
- opis przedmiotu zamówienia,
- kryteria równoważności,
- termin wykonania zamówienia,
- kryteria oceny ofert- czy można zastosować jedynie kryterium cena?
- warunki udziału w postępowaniu,
- obligatoryjne podstawy wykluczenia,
- podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe,
- termin związania ofertą.
- zawartość Specyfikacji Warunków Zamówienia- co powinna zawierać:
Wszczęcie Postępowania:
-
- ogłoszenie o zamówieniu – błędy, które mają wpływ na naliczenie korekt finansowych,
- czym jest strona internetowa prowadzonego postępowania odpowiedzi,
- zmiana SWZ – czy zamawiający może ją dokonać a jeśli tak to kiedy i w jakim zakresie?
- omówienie czynności zamawiającego przed oraz po otwarciu ofert.
Badanie ofert:
-
- badanie ofert- co należy sprawdzić w pierwszej kolejności-tworzenie rankingu ofert,
- omyłki rachunkowe, pisarskie, inne omyłki- jaka jest różnica w ocenianiu poszczególnych omyłek,
- co jest treścią oferty tj: jakie dokumenty składają się na ofertę,
- badanie podpisów elektronicznych,
- czy potrzebne są raporty z weryfikacji podpisów,
- w jaki sposób badamy podpisy zaufane, kwalifikowane czy osobiste,
- programy do weryfikacji podpisów elektronicznych.
W jaki sposób odbywa się kontrola postępowań współfinansowanych ze środków unijnych:
-
- w którym momencie następuje kontrola postępowań,
- w jakiej formie przeprowadzona zostanie kontrola,
- jak przygotować się do kontroli postępowań,
- na co winien zwrócić szczególną uwagę beneficjent przygotowując postępowanie do kontroli – praktyczne wskazówki,
- sprawozdawczość – które ogłoszenia należy przygotować do kontroli.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Program szkolenia jest orientacyjny i może ulec zmianie.
Czas omówienia poszczególnych punktów programu zależny jest od liczby osób biorących udział w szkoleniu.
Lokalizacja
Lokalizacja
Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji, co umożliwi uczestnikom udział w wygodny sposób z dowolnego miejsca. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach, co pozwoli na bieżącą interakcję z prowadzącymi oraz zadawanie pytań. Uczestnicy będą mieli możliwość uzyskania natychmiastowych odpowiedzi oraz wyjaśnienia wszelkich wątpliwości w czasie rzeczywistym, co sprzyja efektywnej nauce i lepszemu zrozumieniu omawianych zagadnień.
Koszt
Koszt udziału w szkoleniu online:
- 599 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 22-08-2025)
- 699 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 22-08-2025)
Wykonawca nie jest płatnikiem VAT.
Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
- certyfikat (wer. elektroniczna)
- materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
formularz

wszystkie dane

zgłoszenie


