27.08.2025

Środa

Online
od 599 PLN
Cel

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy i umiejętności dotyczących przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych współfinansowanych ze środków unijnych, zgodnie z zasadami obowiązującymi w latach 2021–2027. Uczestnicy poznają szczegółowe zasady stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) w przypadku wydatkowania środków powyżej 130 000 zł netto oraz zasady konkurencyjności dla mniejszych zamówień. Podczas szkolenia omówione zostaną wszystkie etapy postępowania, począwszy od szacowania wartości zamówienia, aż po przygotowanie do kontroli postępowań. Szczególną uwagę poświęcimy także na kluczowe aspekty, na które należy zwrócić uwagę podczas wszczynania postępowań zgodnie z ustawą Pzp. Uczestnicy szkolenia otrzymają również zestaw wzorów dokumentów, które będą przydatne w codziennej pracy.

string(6) "online"
Czas trwania
od 9:00 do 14:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia

Online

Metodyka
  • dyskusja
  • prezentacja
  • wykład
Grupa docelowa

Szkolenie przeznaczone jest dla osób odpowiedzialnych za wszczynanie postępowań zgodnie z ustawą Pzp w ramach projektów współfinansowanych ze środków unijnych, zarówno dla zamówień powyżej 130 000 zł netto, jak i tych dotyczących wydatkowania środków poniżej tej kwoty. Zapraszamy pracowników instytucji publicznych oraz innych jednostek sektora finansów publicznych, które realizują zamówienia współfinansowane z funduszy unijnych.

Prowadzący
Edyta Pietras

Od kilkunastu lat nieprzerwanie zajmuje się zamówieniami publicznymi zarówno dla zamawiających, jak również dla wykonawców.

więcej
Pobierz informacje o szkoleniu
Pobierz informacje o szkoleniu

Program

Dzień 1

27.08.2025 (Środa)

Szacowanie wartości zamówienia:

    • prawidłowa agregacja zamówień w zakresie:
      • robót budowlanych,
      • dostaw,
      • usług,
    • ustalanie wartości zamówień udzielanych w ramach projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych również z UE,
    • zasady dotyczące szacowania wartości zamówienia,
    • ustalanie wartości zamówień udzielanych w częściach oraz ustalanie wartości zamówienia w przypadku zamówień dodatkowych i uzupełniających.

Zasada konkurencyjności:

    • zasada konkurencyjności w zamówieniach o wartości poniżej 130 000 złotych netto,
    • kiedy nie ma obowiązku stosować zasady konkurencyjności,
    • zapytanie ofertowe – obligatoryjne zapisy zapytania ofertowego,
    • kto jest odpowiedzialny za naruszenia w zamówieniach do 130 000 złotych netto,
    • czy w zamówieniach do 130 000 złotych można naruszyć dyscyplinę finansów publicznych.

Przeprowadzenie postępowania zgodnie z ustawą Pzp.

Specyfikacja warunków Zamówienia – niezbędny dokument zamówienia – omówienie naruszeń, które  mają wpływ na wynik postępowania z punktu widzenia naliczenia korekt finansowych:

    • zawartość Specyfikacji Warunków Zamówienia- co powinna zawierać:
      • strona internetowa prowadzonego postępowania,
      • opis przedmiotu zamówienia,
      • kryteria równoważności,
      • termin wykonania zamówienia,
      • kryteria oceny ofert- czy można zastosować jedynie kryterium cena?
      • warunki udziału w postępowaniu,
      • obligatoryjne podstawy wykluczenia,
      • podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe,
      • termin związania ofertą.

Wszczęcie Postępowania:

    • ogłoszenie o zamówieniu – błędy, które mają wpływ na naliczenie korekt finansowych,
    • czym jest strona internetowa prowadzonego postępowania odpowiedzi,
    • zmiana SWZ – czy zamawiający może ją dokonać a jeśli tak to kiedy i w jakim zakresie?
    • omówienie czynności zamawiającego przed oraz po otwarciu ofert.

Badanie ofert:

    • badanie ofert- co należy sprawdzić w pierwszej kolejności-tworzenie rankingu ofert,
    • omyłki rachunkowe, pisarskie, inne omyłki- jaka jest różnica w ocenianiu poszczególnych omyłek,
    • co jest treścią oferty tj: jakie dokumenty składają się na ofertę,
    • badanie podpisów elektronicznych,
    • czy potrzebne są raporty z weryfikacji podpisów,
    • w jaki sposób badamy podpisy zaufane, kwalifikowane czy osobiste,
    • programy do weryfikacji podpisów elektronicznych.

W jaki sposób odbywa się kontrola postępowań współfinansowanych ze środków unijnych:

    • w którym momencie następuje kontrola postępowań,
    • w jakiej formie przeprowadzona zostanie kontrola,
    • jak przygotować się do kontroli postępowań,
    • na co winien zwrócić szczególną uwagę beneficjent przygotowując postępowanie do kontroli – praktyczne wskazówki,
    • sprawozdawczość – które ogłoszenia należy przygotować do kontroli.

Sesja pytań i odpowiedzi. 

Program szkolenia jest orientacyjny i może ulec zmianie.
Czas omówienia poszczególnych punktów programu zależny jest od liczby osób biorących udział w szkoleniu.

Lokalizacja

Lokalizacja

Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji, co umożliwi uczestnikom udział w wygodny sposób z dowolnego miejsca. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach, co pozwoli na bieżącą interakcję z prowadzącymi oraz zadawanie pytań. Uczestnicy będą mieli możliwość uzyskania natychmiastowych odpowiedzi oraz wyjaśnienia wszelkich wątpliwości w czasie rzeczywistym, co sprzyja efektywnej nauce i lepszemu zrozumieniu omawianych zagadnień.

Koszt

Koszt udziału w szkoleniu online:
  • 599 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 22-08-2025)
  • 699 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 22-08-2025)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT.

Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
  • certyfikat (wer. elektroniczna)
  • materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
Wypełnij
formularz
Sprawdź
wszystkie dane
Wyślij
zgłoszenie
Dostaniesz mejla potwierdzającego
Możesz wydrukować potwierdzenie

Informacje ogólne

Zamówienia publiczne finansowane ze środków UE

Online, 27.08.2025

  • Administracja publiczna.
  • Korpus służby cywilnej.
  • Jednostki samorządu terytorialnego.
  • Wymiar sprawiedliwości.
  • Placówki naukowe.
  • Instytucje kultury.
  • Wojsko Polskie.
  • Jednostki oświatowe.
  • Jednostki budżetowe.
  • Stowarzyszenia i fundacje.
  • Służba zdrowia.
  • Zakłady budżetowe.
  • Firmy prywatne (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, spółki z o.o., spółki akcyjne, spółki komandytowe).
  • Spółki samorządowe.
  • Spółki Skarbu Państwa.
  • Osoby prywatne.

Online

Dane osoby kontaktowej/zgłaszającej

Czy osoba zgłaszająca uczestniczy w szkoleniu?

NABYWCA I DANE DO FAKTURY

/

Czy dane nabywcy są takie same jak odbiorcy?

ODBIORCA I DANE DO FAKTURY

/

Uwagi

Rozliczenie kosztów udziału

  • Liczba osób: 0
  • Koszt udziału w szkoleniu wszystkich zgłoszonych osób:
  • Stawka VAT: Sprzedawca zwolniony przedmiotowo z podatku od towaru i usług [dostawca towarów lub świadczeń usługi zwolniony na podstawie art. 113 ust. 1 (albo ust. 9) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, 2491, z 2018 r. poz. 62, 86. z późn. zm.)]
  • Całkowity koszt udziału w szkoleniu: 0
  • Faktura: Elektroniczna (wysłana w dniu szkolenia na podany adres)