



Cel
Celem szkolenia jest uporządkowanie i uzupełnienie wiedzy w zakresie nowych zasad rachunkowości budżetowej, dyscypliny finansów publicznych, inwentaryzacji, „Split Payment”, poznanie organizacji prac związanych z zamknięciem roku obrotowego oraz zasad sporządzania sprawozdania finansowego.
W ramach udziału mamy do zaoferowania różne formy udziały w szkoleniu:
-
- pakiet 1
- pakiet 2
- pakiet 3
- pakiet 4
który obejmuje udział w szkoleniu wraz z dodatkowymi opcjami, takimi jak pełne wyżywienie, nocleg lub uczestnictwo w formie online. Szczegółowy opis poszczególnych pakietów wraz z harmonogram znajdują się w pliku PDF zamieszczonym poniżej.
Czas trwania
Metodyka
- dyskusja
- prezentacja
- techniki multimedialne
- wykład
- wymiana doświadczeń
Grupa docelowa
Szkolenie skierowane jest do głównych księgowych oraz pracowników służb finansowo-księgowych jednostek sektora finansów publicznych.
Prowadzący
Praktyk, czynny zawodowo, doświadczony szkoleniowiec specjalizujący się w rachunkowości budżetowej.
więcejProgram
Dzień 1
24.08.2020 (Poniedzialek)
Przyjazd, zakwaterowanie uczestników w hotelu oraz kolacja.
- dotyczy uczestników szkolenia, którzy wybierają Pakiet 1 lub/i 2.
Dzień 2
25.08.2020 (Wtorek)
Polityka rachunkowości a początek roku budżetowego w świetle ustawy o rachunkowości:
-
- określenia roku obrotowego i wchodzących w jego skład okresów sprawozdawczych,
- metod wyceny aktywów i pasywów oraz ustalania wyniku finansowego,
- inwentaryzacja aktywów i pasywów,
- zasada ostrożności,
- ochrona danych i ich zbiorów ksiąg rachunkowych,
- zasady klasyfikacji zdarzeń i ich porządek chronologiczny i systematyczny,
- zasada memoriału – zasad istotności w świetle Krajowych Standardów Rachunkowości.
Odpowiedzialność karna wg ustawy o rachunkowości.
Dyscyplina finansów publicznych.
Zmiana od 01.01 2020 stawki 40 EURO:
- obowiązek stosowania i naliczania przez jednostki sektora finansów publicznych.
Obowiązkowy Split Payment w podatku VAT:
- mechanizm podzielonej płatności (MPP) w rozliczeniach jednostki sektora finansów publicznych,
- Solidarna odpowiedzialność,
- „Biała Lista Podatników”.
Platforma Elektronicznych Faktur:
- posiadanie konta ustawowym obowiązkiem zamawiającego jednostek finansów publicznych.
Kontrola biznesowa, autentyczność pochodzenia dokumentu:
- odpowiedzialność pracowników merytorycznych.
Od 1 stycznia 2020 r. nowe zasady wystawiania faktur.
Elementy faktury VAT a nota księgowa, w jakich sytuacjach stosować notę księgową.
Zmiany wprowadzone w Zakładowym Funduszu Świadczeń Socjalnych:
- zmiana okresu naliczenia a obowiązek skorygowania składek.
Remont a ulepszenie – wyjaśnienie różnic.
Umowa na roboty remontowe:
-
- omówienie podstawowych elementów,
- termin płatności,
- kary umowne,
- kompensata należności.
Opis faktur za roboty remontowe.
Elementy kontroli, dokładne omówienie znaczenia kontroli oraz kto odpowiada za poszczególne jej etapy:
-
- wstępna kontrola dokumentów,
- kontrola formalno-rachunkowa,
- kontrola merytoryczna i jej znaczenie.
Dekret a powiązanie z dokumentem źródłowym – czy jest obowiązek nanoszenia dekretu na dokumentach księgowych?
Prawidłowa ewidencja zdarzeń gospodarczych a program finansowo – księgowy:
-
- moment ujęcia w księgach rachunkowych,
- grupowanie dokumentów finansowych.
Delegacja służbowa:
- zwrócenie uwagi na podstawowe elementy, aby prawidłowo rozliczyć podróż służbową,
- najczęściej popełniane błędy.
Pracowniczy Plan Kapitałowy (PPK):
-
- podstawowe pojęcia a obowiązki pracodawcy.
Dzień 3
26.08.2020 (Środa)
Organizacja prac związanych z zamknięciem roku obrotowego:
-
- podstawy prawne zamknięcia roku,
- nadrzędne zasady rachunkowości,
- opracowanie harmonogramu czynności dotyczących zamknięcia roku obrotowego.
Inwentaryzacja w związku z zamknięciem roku obrotowego:
-
- podstawowe zasady inwentaryzacji rocznej,
- potwierdzenie salda,
- ujęcie wyników inwentaryzacji w księgach rachunkowych.
Wykonanie czynności ewidencyjno-rozliczeniowych:
-
- bieżące zaksięgowanie wszystkich zdarzeń gospodarczych, jakie miały miejsce w danym okresie sprawozdawczym i roku obrotowym,
- okres przejściowy,
- zobowiązania realizowane na przełomie roku budżetowego,
- zweryfikowanie oraz sklasyfikowanie czynnych i biernych rozliczeń kosztów,
- rozliczenia międzyokresowe przychodów,
- monitorowanie realizacji zobowiązań,
- segregacja i ostateczna weryfikacja dowodów księgowych,
- wzajemne uzgodnienie ewidencji syntetycznej oraz analitycznej środków trwałych i materiałów,
- sprawdzenie ewidencji operacji gospodarczych dotyczących obrotu gotówkowego i bezgotówkowego,
- ewidencja i weryfikacja zaangażowania,
- sporządzenie oraz weryfikacja zestawienia obrotów i sald,
- wycena aktywów i pasywów,
- rozliczenie dotacji,
- ewidencja oraz weryfikacja należności i zobowiązań.
Przygotowanie poszczególnych części sprawozdania finansowego – omówienie poszczególnych pozycji:
-
- bilans,
- rachunek zysków i strat jednostki (wariant porównawczy),
- zestawienie zmian w funduszu jednostki,
- informacja dodatkowa.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Harmonogram szkolenia znajduję się na pliku PDF na stronie głównej szkolenie.
Lokalizacja
Lokalizacja szkolenia online:
Hotel Sarmata***
ul. Zawichojska 2
27-600 Sandomierz
Organizator szkolenia zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia. Ostateczna lokalizacja szkolenia zostanie podana w potwierdzaniu udziału, które jest wysyłane na 3 dni robocze przed szkoleniem (nie liczymy dnia szkolenia). Informacja ta jest przesyłana drogą elektroniczną na adres osoby kontaktowej i uczestnika szkolenia.
Mapa
Koszt
Pakiet 1:
- 1490 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 10-08-2020)
- 1690 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 10-08-2020)
Pakiet 2:
- 1670 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 10-08-2020)
- 1870 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 10-08-2020)
Pakiet 3:
- 890 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 10-08-2020)
- 1090 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 10-08-2020)
Pakiet 4:
- 790 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 10-08-2020)
- 990 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 10-08-2020)