18.10.2024

Piątek

Online
od 549 PLN
Cel

Celem szkolenia jest rozwinięcie praktycznych umiejętności oraz zaktualizowanie wiedzy dotyczącej prawidłowego postępowania z dokumentami, organizowania i nadzorowania ich obiegu oraz skutecznej archiwizacji. Uczestnicy dowiedzą się, jak prawidłowo prowadzić archiwum zakładowe lub składnicę akt, zgodnie z obowiązującymi przepisami i dobrymi praktykami.

string(6) "online"
Czas trwania
od 9:00 do 14:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia

Online

Metodyka
  • dyskusja
  • prezentacja
  • wykład
Grupa docelowa

Szkolenie jest skierowane do pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie archiwum zakładowego lub składnicy akt, pracowników komórek organizacyjnych zajmujących się prowadzeniem i przekazywaniem dokumentacji, a także wszystkich osób zainteresowanych tematyką obiegu i archiwizacji dokumentów.

Prowadzący
Roman Stempel

Dyplomowany archiwista z kilkunastoletnią praktyką zawodową, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego.

więcej
Pobierz informacje o szkoleniu
Pobierz informacje o szkoleniu

Program

Dzień 1

18.10.2024 (Piątek)

Przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją w Podmiocie:

    • ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach,
    • przepisy wykonawcze do Ustawy,
    • wytyczne Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych,
    • normatywy kancelaryjno-archiwalne Aktotwórcy.

Dokumentacja i jej rodzaje:

    • definicja dokumentu,
    • podstawowe obowiązki aktotwórców,
    • rodzaje dokumentacji.

Obieg dokumentacji w podmiocie:

    • system kancelaryjny i system wykonywania czynności kancelaryjnych,
    • rejestracja przesyłek i ich rodzaje,
    • jednolity Rzeczowy Wykaz Akt – budowa i stosowanie,
    • rejestracja spraw – znak sprawy, teczka rzeczowa, dokumentacja tworzaca i nie tworząca spraw,
    • spis spraw – kiedy i dla jakiej dokumentacji się go prowadzi,
    • klasyfikacja i kwalifikacja archiwalna dokumentów.

Archiwizacja dokumentów:

    • przechowywanie dokumentacji spraw zakończonych w komórkach organizacyjnych,
    • przekazywanie dokumentacji spraw zakończonych do archiwum zakładowego:
      • uporządkowanie wewnętrzne dokumentacji,
      • opisanie jednostek archiwalnych,
      • sporządzenie ewidencji przekazywanej dokumentacji,
    • archiwizacja dokumentów elektronicznych (w systemie teleinformatycznym i na informatycznych nośnikach danych).

Funkcjonowanie archiwum zakładowego:

    • organizacja, lokal i zadania archiwum zakładowego,
    • przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji zgromadzonej w archiwum zakładowym oraz prowadzenie jej ewidencji,
    • udostępnianie dokumentacji przechowywanej w archiwum zakładowym,
    • wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego,
    • brakowanie dokumentacji niearchiwalnej (papierowej i elektronicznej) po upływie obowiązujących okresów jej przechowywania,
    • przekwalifikowanie dokumentacji zastanej w podmiocie,
    • przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwów państwowych,
    • sprawozdawczość archiwum zakładowego.

Postępowanie z dokumentacją w przypadku reorganizacji/likwidacji podmiotu lub jego komórek organizacyjnych.

Sesja pytań i odpowiedzi.

Lokalizacja

Lokalizacja

Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji, co umożliwi uczestnikom udział w wygodny sposób z dowolnego miejsca. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach, co pozwoli na bieżącą interakcję z prowadzącymi oraz zadawanie pytań. Uczestnicy będą mieli możliwość uzyskania natychmiastowych odpowiedzi oraz wyjaśnienia wszelkich wątpliwości w czasie rzeczywistym, co sprzyja efektywnej nauce i lepszemu zrozumieniu omawianych zagadnień.

Koszt

Koszt udziału w szkoleniu online:
  • 549 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 15-10-2024)
  • 649 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 15-10-2024)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT

Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
  • certyfikat (wer. elektroniczna)
  • materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
Wypełnij
formularz
Sprawdź
wszystkie dane
Wyślij
zgłoszenie
Dostaniesz mejla potwierdzającego
Możesz wydrukować potwierdzenie

Informacje ogólne

Obieg i archiwizacja dokumentów, archiwum zakładowe

Online, 18.10.2024

  • Administracja publiczna.
  • Korpus służby cywilnej.
  • Jednostki samorządu terytorialnego.
  • Wymiar sprawiedliwości.
  • Placówki naukowe.
  • Instytucje kultury.
  • Wojsko Polskie.
  • Jednostki oświatowe.
  • Jednostki budżetowe.
  • Stowarzyszenia i fundacje.
  • Służba zdrowia.
  • Zakłady budżetowe.
  • Firmy prywatne (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, spółki z o.o., spółki akcyjne, spółki komandytowe).
  • Spółki samorządowe.
  • Spółki Skarbu Państwa.
  • Osoby prywatne.

NABYWCA I DANE DO FAKTURY

/

Czy dane nabywcy są takie same jak odbiorcy?

ODBIORCA I DANE DO FAKTURY

/

Dane osoby kontaktowej/zgłaszającej

Czy osoba zgłaszająca uczestniczy w szkoleniu?

Rozliczenie kosztów udziału

  • Liczba osób: 0
  • Koszt udziału w szkoleniu wszystkich zgłoszonych osób:
  • Stawka VAT: Sprzedawca zwolniony przedmiotowo z podatku od towaru i usług [dostawca towarów lub świadczeń usługi zwolniony na podstawie art. 113 ust. 1 (albo ust. 9) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, 2491, z 2018 r. poz. 62, 86. z późn. zm.)]
  • Całkowity koszt udziału w szkoleniu: 0
  • Faktura: Elektroniczna (wysłana w dniu szkolenia na podany adres)

Uwagi