Piątek
Cel
Celem szkolenia jest rozwinięcie praktycznych umiejętności oraz zaktualizowanie wiedzy dotyczącej prawidłowego postępowania z dokumentami, organizowania i nadzorowania ich obiegu oraz skutecznej archiwizacji. Uczestnicy dowiedzą się, jak prawidłowo prowadzić archiwum zakładowe lub składnicę akt, zgodnie z obowiązującymi przepisami i dobrymi praktykami.
Czas trwania
Typ szkolenia
Online
Metodyka
- dyskusja
- prezentacja
- wykład
Grupa docelowa
Szkolenie jest skierowane do pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie archiwum zakładowego lub składnicy akt, pracowników komórek organizacyjnych zajmujących się prowadzeniem i przekazywaniem dokumentacji, a także wszystkich osób zainteresowanych tematyką obiegu i archiwizacji dokumentów.
Prowadzący
Dyplomowany archiwista z kilkunastoletnią praktyką zawodową, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego.
więcejProgram
Dzień 1
18.10.2024 (Piątek)
Przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją w Podmiocie:
-
- ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach,
- przepisy wykonawcze do Ustawy,
- wytyczne Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych,
- normatywy kancelaryjno-archiwalne Aktotwórcy.
Dokumentacja i jej rodzaje:
-
- definicja dokumentu,
- podstawowe obowiązki aktotwórców,
- rodzaje dokumentacji.
Obieg dokumentacji w podmiocie:
-
- system kancelaryjny i system wykonywania czynności kancelaryjnych,
- rejestracja przesyłek i ich rodzaje,
- jednolity Rzeczowy Wykaz Akt – budowa i stosowanie,
- rejestracja spraw – znak sprawy, teczka rzeczowa, dokumentacja tworzaca i nie tworząca spraw,
- spis spraw – kiedy i dla jakiej dokumentacji się go prowadzi,
- klasyfikacja i kwalifikacja archiwalna dokumentów.
Archiwizacja dokumentów:
-
- przechowywanie dokumentacji spraw zakończonych w komórkach organizacyjnych,
- przekazywanie dokumentacji spraw zakończonych do archiwum zakładowego:
- uporządkowanie wewnętrzne dokumentacji,
- opisanie jednostek archiwalnych,
- sporządzenie ewidencji przekazywanej dokumentacji,
- archiwizacja dokumentów elektronicznych (w systemie teleinformatycznym i na informatycznych nośnikach danych).
Funkcjonowanie archiwum zakładowego:
-
- organizacja, lokal i zadania archiwum zakładowego,
- przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji zgromadzonej w archiwum zakładowym oraz prowadzenie jej ewidencji,
- udostępnianie dokumentacji przechowywanej w archiwum zakładowym,
- wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego,
- brakowanie dokumentacji niearchiwalnej (papierowej i elektronicznej) po upływie obowiązujących okresów jej przechowywania,
- przekwalifikowanie dokumentacji zastanej w podmiocie,
- przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwów państwowych,
- sprawozdawczość archiwum zakładowego.
Postępowanie z dokumentacją w przypadku reorganizacji/likwidacji podmiotu lub jego komórek organizacyjnych.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Lokalizacja
Lokalizacja
Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji, co umożliwi uczestnikom udział w wygodny sposób z dowolnego miejsca. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach, co pozwoli na bieżącą interakcję z prowadzącymi oraz zadawanie pytań. Uczestnicy będą mieli możliwość uzyskania natychmiastowych odpowiedzi oraz wyjaśnienia wszelkich wątpliwości w czasie rzeczywistym, co sprzyja efektywnej nauce i lepszemu zrozumieniu omawianych zagadnień.
Koszt
Koszt udziału w szkoleniu online:
- 549 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 15-10-2024)
- 649 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 15-10-2024)
Wykonawca nie jest płatnikiem VAT
Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
- certyfikat (wer. elektroniczna)
- materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
formularz
wszystkie dane
zgłoszenie