15.12.2025

Poniedzialek

Online
od 599 PLN
Cel
Celem szkolenia jest podniesienie i uporządkowanie wiedzy uczestników w zakresie szczegółowych zasad rachunkowości budżetowej, niezbędnych do prawidłowego zamknięcia roku 2024 oraz otwarcia roku 2025 w jednostkach budżetowych, w kontekście najnowszych zmian przepisów. Szkolenie szczególny nacisk kładzie na aspekty praktyczne, takie jak konkretne zapisy ewidencyjne, zmiany porządkujące i interpretacyjne w klasyfikacji budżetowej oraz analizę najczęściej popełnianych błędów, wskazanych w protokołach kontroli RIO i NIK.
string(6) "online"
Czas trwania
od 9:00 do 14:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia

Online

Metodyka
  • dyskusja
  • prezentacja
  • wykład
Grupa docelowa

Do udziału w szkoleniu zapraszamy głównych księgowych, pracowników działów finansowo-księgowych jednostek sektora finansów publicznych (JSFP), a także wszystkie osoby zainteresowane tematyką rachunkowości budżetowej i zmian przepisów w tym obszarze. Szkolenie jest skierowane do osób, które chcą pogłębić swoją wiedzę oraz zdobyć praktyczne umiejętności niezbędne do prawidłowego zamknięcia roku 2024 i otwarcia roku 2025 w rachunkowości jednostki.

Prowadzący
Agnieszka Drożdżal

Wieloletnia Skarbnik Gminy, doświadczona trenerka i doradczyni w zakresie finansów publicznych rachunkowości budżetowej oraz gospodarowania mieniem dla wielu ośrodków edukacyjnych oraz jednostek sektora finansów publicznych na terenie kraju.

więcej
Pobierz informacje o szkoleniu
Pobierz informacje o szkoleniu
Polecamy również
17.11.2025 Zamknięcie roku obrotowego 2025 r. w jednostkach PSP Online Ewa Kozakiewicz Rekrutacja w toku

Program

Dzień 1

15.12.2025 (Poniedzialek)

Zamknięcie roku – przygotowanie procesu.

Inwentaryzacja, a zamknięcie ksiąg rachunkowych – spis z natury, potwierdzanie sald, weryfikacja.

Zamknięcie ksiąg rachunkowych w jednostce:

    • rozliczenie i ewidencja przychodów, dochodów, należności, w tym m.in. nadpłat, zaległości, należności spornych, przedawnionych, odsetek od należności, odpisów aktualizujących należności,
    • rozliczenie i ewidencja wydatków budżetowych, w tym m.in. rozliczenie wydatków o charakterze inwestycyjnym, wydatki remontowe,
    • ustalenie stanu zobowiązań na koniec roku budżetowego, w tym m.in. zobowiązania wymagalne,
    • ewidencja i weryfikacja zaangażowania,
    • środki pieniężne w ewidencji rocznej,
    • materiały i inne zapasy – rozliczenie,
    • ewidencja i rozliczenie kosztów, w tym: koszty postępowań spornych i egzekucyjnych, koszty o nadzwyczajnej wartości lub które wystąpiły incydentalnie itp.; korekta kosztów na przełomie roku,
    • rozliczenia międzyokresowe, możliwe uproszczenia,
    • konta pozabilansowe i ich rozliczenie,
    • wycena aktywów i pasywów, w tym szczególnie majątku trwałego,
    • wynik finansowy,
    • fundusz jednostki,
    • wydatki niewygasające z końcem roku.

Omówienie sprawozdań finansowych jednostki i ich powiązań z kontami, w tym informacji dodatkowej.

Sesja pytań i odpowiedzi.

Program szkolenia ma charakter orientacyjny i może zostać zmodyfikowany, na przykład w związku ze zmianami przepisów lub pojawieniem się nowości w danym temacie.
Czas przeznaczony na omówienie poszczególnych zagadnień będzie dostosowany do liczby uczestników, co umożliwi bardziej efektywne przyswajanie wiedzy oraz optymalne dostosowanie tempa do dynamiki grupy.

Lokalizacja

Lokalizacja

Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji, co umożliwi uczestnikom udział w wygodny sposób z dowolnego miejsca. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach, co pozwoli na bieżącą interakcję z prowadzącymi oraz zadawanie pytań. Uczestnicy będą mieli możliwość uzyskania natychmiastowych odpowiedzi oraz wyjaśnienia wszelkich wątpliwości w czasie rzeczywistym, co sprzyja efektywnej nauce i lepszemu zrozumieniu omawianych zagadnień.

Koszt

Koszt udziału w szkoleniu online:
  • 599 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 10-12-2025)
  • 699 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 10-12-2025)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT

Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
  • certyfikat (wer. elektroniczna)
  • materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
Wypełnij
formularz
Sprawdź
wszystkie dane
Wyślij
zgłoszenie
Dostaniesz mejla potwierdzającego
Możesz wydrukować potwierdzenie

Informacje ogólne

Praktyczne aspekty procesu zamknięcia roku 2025 oraz przygotowania sprawozdań finansowych w jednostkach budżetowych

Online, 15.12.2025

  • Administracja publiczna.
  • Korpus służby cywilnej.
  • Jednostki samorządu terytorialnego.
  • Wymiar sprawiedliwości.
  • Placówki naukowe.
  • Instytucje kultury.
  • Wojsko Polskie.
  • Jednostki oświatowe.
  • Jednostki budżetowe.
  • Stowarzyszenia i fundacje.
  • Służba zdrowia.
  • Zakłady budżetowe.
  • Firmy prywatne (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, spółki z o.o., spółki akcyjne, spółki komandytowe).
  • Spółki samorządowe.
  • Spółki Skarbu Państwa.
  • Osoby prywatne.

Online

Dane osoby kontaktowej/zgłaszającej

Czy osoba zgłaszająca uczestniczy w szkoleniu?

NABYWCA I DANE DO FAKTURY

/

Czy dane nabywcy są takie same jak odbiorcy?

ODBIORCA I DANE DO FAKTURY

/

Uwagi

Rozliczenie kosztów udziału

  • Liczba osób: 0
  • Koszt udziału w szkoleniu wszystkich zgłoszonych osób:
  • Stawka VAT: Sprzedawca zwolniony przedmiotowo z podatku od towaru i usług [dostawca towarów lub świadczeń usługi zwolniony na podstawie art. 113 ust. 1 (albo ust. 9) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, 2491, z 2018 r. poz. 62, 86. z późn. zm.)]
  • Całkowity koszt udziału w szkoleniu: 0
  • Faktura: Elektroniczna (wysłana w dniu szkolenia na podany adres)