16.01.2025

Czwartek

Online
od 599 PLN
Cel

Celem szkolenia jest uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy uczestników w zakresie prawidłowej ewidencji, dochodzenia oraz rozliczania należności w jednostkach budżetowych. Szkolenie ma na celu wyjaśnienie kluczowych zasad związanych z ewidencją, klasyfikacją, sprawozdawczością oraz windykacją należności, zgodnie z ustawą o finansach publicznych. Uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie opracowania wewnętrznych przepisów dotyczących należności oraz weryfikacji prawidłowego ujmowania należności w sprawozdaniach budżetowych i finansowych.

string(6) "online"
Czas trwania
od 9:00 do 14:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia

Online

Metodyka
  • dyskusja
  • omówienie studium przypadków
  • prezentacja
  • wykład
Grupa docelowa

Szkolenie jest skierowane do głównych księgowych, pracowników działów finansowo-księgowych w jednostkach sektora finansów publicznych (JSFP), a także wszystkich osób zainteresowanych tematyką należności w jednostkach budżetowych.

Prowadzący
Agnieszka Drożdżal

Wieloletnia Skarbnik Gminy, doświadczona trenerka i doradczyni w zakresie finansów publicznych rachunkowości budżetowej oraz gospodarowania mieniem dla wielu ośrodków edukacyjnych oraz jednostek sektora finansów publicznych na terenie kraju.

więcej
Pobierz informacje o szkoleniu
Pobierz informacje o szkoleniu

Program

Dzień 1

16.01.2025 (Czwartek)

Ewidencja należności i dochodów budżetowych – zasady i terminy, w tym m.in.:

    • należności krótkoterminowe i długoterminowe,
    • przypisy, odpisy, dochody nieprzypisane,
    • nadpłaty,
    • zaległości,
    • przedawnienia,
    • należności sporne i wątpliwe.

Dochody związane z realizacją zadań zleconych JST ustawami.

Naliczanie, ewidencja i dochodzenie odsetek od należności – terminy, zasady.

Odpisy aktualizujące należności – ustalanie prawdopodobieństwa otrzymania należności wątpliwej  – zasady, ewidencja.

Udzielenie ulg w spłacie należności budżetowych – zasady i ewidencja:

    • umorzenie należności,
    • odroczenie terminu płatności,
    • rozłożenie zaległości na raty.

Windykacja należności – krok po kroku – ewidencja:

    • upomnienie, tytuł wykonawczy – należności publicznoprawne,
    • koszty upomnienia – zasady,
    • wezwanie do zapłaty, sądowy nakaz zapłaty, wniosek egzekucyjny  – należności cywilnoprawne,
    • rekompensata za koszty odzyskiwania należności cywilnoprawnych – istota,  zasady naliczania,
    • kontrahent w likwidacji, upadłości,
    • postanowienia komornicze,
    • zakończenie postępowania egzekucyjnego,
    • koszty egzekucji.

Najczęstsze problemy klasyfikacji budżetowej dochodów, z uwzględnieniem ostatnich zmian przepisów w tym zakresie.

Należności i dochody budżetowe – problemy sprawozdawczości budżetowej i z zakresu operacji finansowych.

Inwentaryzacja należności – terminy, zasady:

    • potwierdzanie sald,
    • weryfikacja.

Należności i dochody w sprawozdaniach finansowych.

Sesja pytań i odpowiedzi. 

Program szkolenia ma charakter orientacyjny i może zostać zmodyfikowany, na przykład w związku ze zmianami przepisów lub pojawieniem się nowości w danym temacie.
Czas przeznaczony na omówienie poszczególnych zagadnień będzie dostosowany do liczby uczestników, co umożliwi bardziej efektywne przyswajanie wiedzy oraz optymalne dostosowanie tempa do dynamiki grupy.

Lokalizacja

Lokalizacja

Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji, co umożliwi uczestnikom udział w wygodny sposób z dowolnego miejsca. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach, co pozwoli na bieżącą interakcję z prowadzącymi oraz zadawanie pytań. Uczestnicy będą mieli możliwość uzyskania natychmiastowych odpowiedzi oraz wyjaśnienia wszelkich wątpliwości w czasie rzeczywistym, co sprzyja efektywnej nauce i lepszemu zrozumieniu omawianych zagadnień.

Koszt

Koszt udziału w szkoleniu online:
  • 599 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 13-01-2025)
  • 699 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 13-01-2025)

Wykonawca nie jest płatnikiem VAT

Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
  • certyfikat (wer. elektroniczna)
  • materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)
Wypełnij
formularz
Sprawdź
wszystkie dane
Wyślij
zgłoszenie
Dostaniesz mejla potwierdzającego
Możesz wydrukować potwierdzenie

Informacje ogólne

Należności w jednostkach budżetowych – najczęściej popełniane błędy i nieprawidłowości

Online, 16.01.2025

  • Administracja publiczna.
  • Korpus służby cywilnej.
  • Jednostki samorządu terytorialnego.
  • Wymiar sprawiedliwości.
  • Placówki naukowe.
  • Instytucje kultury.
  • Wojsko Polskie.
  • Jednostki oświatowe.
  • Jednostki budżetowe.
  • Stowarzyszenia i fundacje.
  • Służba zdrowia.
  • Zakłady budżetowe.
  • Firmy prywatne (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, spółki z o.o., spółki akcyjne, spółki komandytowe).
  • Spółki samorządowe.
  • Spółki Skarbu Państwa.
  • Osoby prywatne.

NABYWCA I DANE DO FAKTURY

/

Czy dane nabywcy są takie same jak odbiorcy?

ODBIORCA I DANE DO FAKTURY

/

Dane osoby kontaktowej/zgłaszającej

Czy osoba zgłaszająca uczestniczy w szkoleniu?

Rozliczenie kosztów udziału

  • Liczba osób: 0
  • Koszt udziału w szkoleniu wszystkich zgłoszonych osób:
  • Stawka VAT: Sprzedawca zwolniony przedmiotowo z podatku od towaru i usług [dostawca towarów lub świadczeń usługi zwolniony na podstawie art. 113 ust. 1 (albo ust. 9) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, 2491, z 2018 r. poz. 62, 86. z późn. zm.)]
  • Całkowity koszt udziału w szkoleniu: 0
  • Faktura: Elektroniczna (wysłana w dniu szkolenia na podany adres)

Uwagi