


Cel
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy z zakresu efektywnego przywódcy w administracji publicznej. Podczas szkolenia omówione zostaną zasady profesjonalnego zarządzania podległym personelem z wykorzystaniem odpowiednich technik i narzędzi. Dodatkowo omówione zostaną zasady budowy i zarządzania zespołem, zarzadzania zmianą, talentami i generacjami, a także przeciwdziałaniem zjawisku mobbingu i dyskryminacji oraz radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych podczas współpracy z podległym personelem z uwzględnieniem wszelkich wyzwań, które mogą wystąpić w instytucjach publicznych.
Czas trwania
II dzień: od 9:00 do 15:00 (w tym przerwy)
Typ szkolenia
Online
Szkolenie prowadzone w czasie rzeczywistym (na żywo) za pomocą platformy online.
Metodyka
- case studies
- ćwiczenia grupowe
- ćwiczenia indywidualne
- dyskusja
- prezentacja
- warsztat
- wykład
- wymiana doświadczeń
Grupa docelowa
Szkolenie przeznaczone jest osób zajmujących stanowiska kierownicze
w administracji publicznej.
Prowadzący
Wysokiej klasy trener i konsultant. Psycholog z doświadczeniem menadżerskim. Rekomendowana przez instytucje rządowe (m.in. „Najlepszy trener w służbie cywilnej 2003 r.”), samorządowe i wymiaru sprawiedliwości.
więcejPolecamy również
03.04.2023 | Vademecum dyrektora | Online | Agnieszka Pilińska-Kępowicz | Rekrutacja w toku |
26.12.2023 29.12.2023 |
Skuteczna rekrutacja i selekcja w służbie cywilnej | Online | Agnieszka Pilińska-Kępowicz | Rekrutacja w toku |
29.12.2023 | Zarządzanie generacjami BB, X, Y i Z/C | Online | Agnieszka Pilińska-Kępowicz | Rekrutacja w toku |
29.12.2023 | Zarządzanie talentami w administracji publicznej | Online | Agnieszka Pilińska-Kępowicz | Rekrutacja w toku |
Program
Dzień 1
28.12.2023 (Czwartek)
Przywództwo w administracji publicznej:
-
- istota przywództwa,
- definicja przywództwa,
- przywództwo w administracji publicznej,
- zarządzanie a przywództwo,
- od administrowania do zarządzania.
Zachowania przywódcze i charakterystyka skutecznego przywódcy w administracji publicznej:
-
- kreowanie wizji,
- rozwiązywanie problemów,
- podejmowanie decyzji,
- wyznaczanie celów,
- kształtowanie kompetencji przywódczych.
Narzędzia zarządzania w kontekście zarzadzania zespołem:
-
- organizowanie pracy i delegowanie zadań (skuteczne delegowanie, komunikacja, najczęściej popełniane błędy),
- ocenianie (system oceny i jego profesjonalne wdrożenie, właściwe dokonywanie oceny, najczęściej popełniane błędy, obiektywizm oceny),
- rozwijanie pracowników i motywowanie (ścieżki rozwoju – czy spełniają swoją funkcję w administracji, kiedy pracowników rozwijać i jak?, zasady i funkcje motywowania, systemy motywacyjne).
Zarządzanie zmianą:
-
- źródła i motory zmian,
- teorie zmian,
- rekcje człowieka na zmiany,
- rola lidera w procesie wprowadzania zmian.
Budowanie zespołu po pandemii:
-
- zespół – definicja,
- cechy skutecznego zespołu,
- zespół w administracji publicznej,
- komunikacja w zespole,
- etapy tworzenia zespołu,
- rola lidera w zespole,
- zarządzanie zespołem.
Konflikt w zespole:
-
- konflikt – podstawowe definicje,
- techniki rozwiązywania konfliktów,
- rola przełożonego w zarządzaniu konfliktem,
- praca w zespole ukierunkowana na rozwiązanie konfliktu,
- profilaktyka i przeciwdziałanie pojawieniu się konfliktów.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Dzień 2
29.12.2023 (Piątek)
Przeciwdziałanie zjawisku mobbingu i dyskryminacji w miejscu pracy:
-
- podstawowe definicje,
- uwarunkowania mobbingu i dyskryminacji,
- przyczyny powstawania mobbingu i dyskryminacji,
- rodzaje mobbingu,
- ścieżka postępowania w przypadku podejrzenia występowania zjawiska mobbingu,
- rola kadry kierowniczej,
- budowa etycznej postawy,
- obrona przed mobbingiem,
- wewnętrzna polityka antymobbingowa.
Work life balance:
-
- zasady work life balance,
- granice dla pracownika,
- postawa przełożonego,
- zachowania poprawne /zachowania naganne,
- kiedy zacieramy granice,
- pracoholizm,
- sygnał alarmowy,
- system zarządzania a work life balance,
- współpracownicy a work life balance,
- kultura organizacyjna wspierająca i niszcząca work life balance,
- konsekwencje braku równowagi.
Zarządzanie talentami:
-
- definicja talentu,
- strategia zarządzania talentami,
- przykładowe procesy zarządzania talentami,
- zadania zespołów roboczych,
- harmonogram wdrożeniowy,
- rola kierownictwa Urzędu.
Zarządzanie generacjami:
-
- przedział wiekowy,
- język,
- wartości,
- cele życiowe,
- sposób postępowania,
- motywacja,
- sposób pracy,
- podejście do pracy.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Program szkolenia jest orientacyjny i może ulec zmianie.
Czas omówienia poszczególnych punktów programu zależny jest od liczby osób biorących udział w szkoleniu.
Lokalizacja
Lokalizacja
Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach.
Koszt
Koszt udziału w szkoleniu online:
- 999 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 25-12-2023)
- 1099 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 25-12-2023)
Wykonawca nie jest płatnikiem VAT
formularz

wszystkie dane

zgłoszenie


