

Środa


Cel
Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy oraz praktycznych umiejętności, które uczynią pracę uczestniczek szkolenia efektywniejszą, łatwiejszą i sprawiającą im satysfakcję zawodową.
Uczestnicy poznają sposoby kreowania prawidłowego wizerunku zawodowego sekretarki/asystentki. Nabędą umiejętność asertywnego przedstawiania swoich poglądów, siebie oraz instytucji, zwiększając umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi w sekretariacie oraz z nieporozumieniami i konfliktami w pracy.
Poznają praktyczne zasady savoir-vivre w relacjach biznesowych również najsilniejsze cechy swojej osobowości i własnych ograniczeń zwieszające efektywność wykonywanych zadań.
Czas trwania
Typ szkolenia
Online
Szkolenie prowadzone w czasie rzeczywistym (na żywo) za pomocą platformy online.
Metodyka
- case studies
- ćwiczenia grupowe
- dyskusja
- prezentacja
- wykład
Grupa docelowa
Szkolenie jest kierowane do pracowników sekretariatów, kancelarii, asystentów.
Prowadzący
Trener, konsultant i doradca. Wykładowca akademicki na Studiach Podyplomowych na Uniwersytecie Łódzkim i Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu oraz MBA na Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie
więcejProgram
Dzień 1
07.12.2022 (Środa)
Klient wewnętrzny i zewnętrzny:
-
- klient wewnętrzny a klient zewnętrzny – podobieństwa i różnice,
- kto jest moim klientem wewnętrznym? – analiza struktury i procesów,
- waga klienta – priorytety działań i sposoby ich wyodrębniania – wzajemne relacje korzyści klient
- trójkąt potrzeb klienta w zakresie jakości. analiza czynników kształtujących zachowania klienta wewnętrznego i zewnętrznego.
Współpraca z przełożonym, czyli profesjonalizm i wsparcie:
-
- komunikacja w dziale, jako spotkanie dwóch osobowości,
- utrzymanie prawidłowych relacji z szefem,
- pożądane cechy asystentki – typ osobowości, charakter, umiejętności,
- lista podstawowych oczekiwań szefa,
- efektywność w pracy asystentki,
- polityka prywatności,
- komplementarność funkcjonowania zawodowego,
- nastroje i emocje w relacji: przełożony-podwładny,
- reprezentacja instytucji w tandemie,
- spotkania.
Biuro jako centrum komunikacyjne:
-
- efektywna komunikacja wewnętrzna,
- zarządzanie informacją w zarządzaniu biurem,
- rola sekretariatu jako centrum funkcjonowania biura,
- organizowanie pracy sekretariatu,
- organizacja zebrań, spotkań i konferencji.
Tak jak szef chciał. czyli skuteczna perswazja i wywieranie wpływu:
-
- komunikacja a wywieranie wpływu,
- sygnały dominacji i podporządkowania, sygnały pozytywnego i negatywnego nastawienia odbiorcy do nadawcy,
- perswazja, manipulacja i wpływ,
- test stylu negocjacyjnego,
- porównanie stylów technik wywierania wpływu (kooperacyjny, rywalizacyjny, rzeczowy),
- pierwsze wrażenie i budowanie wiarygodności,
- gesty wzmacniające i sugerujące,
- postawa ciała,
- komunikacja werbalna i niewerbalna – sztuka spójnego komunikowania się,
- podstawowe techniki wywierania wpływu,
- trening zachowań antymanipulacyjnych.
Etykieta biznesowa i savoir vivre w pracy asystentki:
-
- zasady pierwszeństwa w kontaktach biznesowych,
- przedstawianie, anonsowanie, umawianie – jak nie popełnić faux pas,
- wymiana wizytówek, powitania, tytułowanie,
- budowa wizerunku i doskonalenie image profesjonalnej asystentki,
- strefy odległości w kontaktach interpersonalnych,
- komunikacja niewerbalna,
- typy uścisków dłoni i ich znaczenie,
- jak uniknąć gafy,
- cmok nonsens i gesty kulturowe.
Dress code i elegancja w ubiorze asystentki – co i kiedy nosić?
-
- ubiór w biznesie – sztuka autoprezentacji,
- dobór garderoby i fryzury w zależności od typu urody,
- prawidłowy dobór stroju i dodatków,
- fryzura, makijaż, biżuteria,
- podstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety,
- podstawowe uchybienia w wyglądzie mężczyzny,
- typy strojów i zasady ich doboru, wskazania elegancji,
- dobór typu stroju w biznesie: business dress, business casual, casual; dodatki,
- idealny ubiór do biura oraz na spotkania,
- wskazówki dotyczące doboru stroju,
- strój nieformalny czy ubranie wyjściowe?
Trening asertywności i komunikacja:
-
- istota i zasady asertywności i prawa asertywności,
- asertywność jako sztuka respektowania granic i budowania pozytywnej samooceny,
- radzenie sobie w trudnych sytuacjach z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi,
- porozumienie z trudnymi klientami (rozpoznawanie charakteru rozmówcy, adekwatny przekaz i odbiór informacji, dostosowanie strategii bezpośredniej do rozmówcy).
Skuteczna komunikacja a osobowość:
-
- profil osobowościowy asystentki a skuteczność w działaniach,
- jak rozpoznawać typy osobowościowe rozmówców,
- wywieranie wpływu na osoby o różnych stylach społecznych – czterostrefowy model zachowań,
- samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości,
- swot, czyli silne i słabe strony poszczególnych modeli zachowań,
- profil skutecznej asystentki,
- analiza własnego stylu komunikacji i pracy na podstawie testu osobowości tti ltd. insights analysen by scheelen instutut fur managementberatug und bildungsmarketing,
- indywidualny feedback na podstawie, którego każda z uczestniczek określi swoje mocne i słabe strony, a także cechy i umiejętności niezbędne w skutecznym realizowaniu zadań asystenckich.
Sesja pytań i odpowiedzi.
Lokalizacja
Lokalizacja
Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy do szkoleń online/konferencji. Szkolenie online realizowane jest na żywo w wyznaczonym dniu i godzinach.
Koszt
Koszt udziału w szkoleniu online:
- 499 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych do 02-12-2022)
- 599 zł (dot. zgłoszeń i rezerwacji dokonanych po 02-12-2022)
Wykonawca nie jest płatnikiem VAT
Koszt udziału w szkoleniu online obejmuje:
- certyfikat (wer. elektroniczna)
- materiały szkoleniowe (wer. elektroniczna)